ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41195
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
30 شهید و زخمی در حمله به مسجد امام زمان (ع)/ طالبان حمله به نمازگزاران را محکوم کرد

30 شهید و زخمی در حمله به مسجد امام زمان (ع)/ طالبان حمله به نمازگزاران را محکوم کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چهار نفر از تروریست‌های داعشی، هنگام ادای نماز جمعه به مسجد امام زمان (ع) در شهر کابل حمله کردند. مهاجمان داعشی پس از ورود به صحن مسجد نمازگزاران را به گروگان گرفتند و با نیروهای امنیتی افغان وارد درگیری شدند. «ذبیح‌الله مجاهد» […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چهار نفر از تروریست‌های داعشی، هنگام ادای نماز جمعه به مسجد امام زمان (ع) در شهر کابل حمله کردند.

مهاجمان داعشی پس از ورود به صحن مسجد نمازگزاران را به گروگان گرفتند و با نیروهای امنیتی افغان وارد درگیری شدند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در تماس با رسانه‌ها ضمن محکومیت حمله به مساجد گفته است که طالبان با این حملات هیچ ارتباطی ندارند و این حملات به منظور ایجاد نفاق صورت می‌گیرند.

بر اساس این گزارش درگیری‌ها بیش از ساعت است که دوام دارد و نیروهای امنیتی افغان تا کنون نتوانسته‌اند همه نمازگزاران را نجات دهند.

برخی از رسانه‌ها آمار تلفات این حمله را تا کنون 30 کشته و زخمی گزارش داده‌اند و از احتمال افزایش تلفات نیز خبر داده‌اند.

اما «نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که تا کنون 14 غیرنظامی از جمله  زنان و کودکان کشته و زخمی شدند.

وی افزود که دو سرباز پلیس نیز کشته و 8 نظامی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی افغان تا کنون تنها توانسته‌اند تعدادی از نمازگزاران را نجات دهند اما تعداد نمازگزارانی که هنوز اسیر مهاجمان داعشی هستند مشخص نشده است.

این در حالی است که چند ماه قبل نیز حمله به شیعیان عزادار در شب شهادت مولی الموحدین علی (ع) در مسجد الزهرا (س) در منطقه «دشت برچی» حوزه ششم امنیتی شهر کابل نیز پنج کشته و دست‌کم 12 زخمی برجا گذاشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.