ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41197
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
آنچه باید شهروندان درباره بزرگراه صدر بدانند

آنچه باید شهروندان درباره بزرگراه صدر بدانند

137 آنلاین: طرح اولیه بزرگراه صدر ۲۹ سال روی زمین مانده بود طرح اولیه بزرگراه صدر مربوط به سال 1360 شمسی است که تا سال 1389 به دلایل متعددی این پروژه دنبال نشد. در اواخر سال 1389 کلنگ رسمی ساخت این بزرگراه توسط شهردار وقت یعنی محمد باقر قالیباف به زمین زده شد و در […]

137 آنلاین: طرح اولیه بزرگراه صدر ۲۹ سال روی زمین مانده بود

طرح اولیه بزرگراه صدر مربوط به سال 1360 شمسی است که تا سال 1389 به دلایل متعددی این پروژه دنبال نشد. در اواخر سال 1389 کلنگ رسمی ساخت این بزرگراه توسط شهردار وقت یعنی محمد باقر قالیباف به زمین زده شد و در آذرماه 1392 پس از گذشت 26 ماه این پروژه به پایان رسید.

بزرگراه صدر به عنوان نخستین پل تک­‌پایه طبقاتی کشور شامل یک پل اصلی به عرض 70/22 متر و طول تقریبی 6 کیلومتر است که این رقم با احتساب رمپ­‌های دسترسی به 11 کیلومتر می­‌رسد. بزرگراه طبقاتی صدر دو باند رفت و دو باند برگشت دارد و در هر مسیر یک‌لاین اضطراری برای عبور خودروهای ویژه طراحی شده

علت ساخت شرق پایتخت با توسعه محدوده محله‌هایی چون تهرانپارس، نارمک و همچنین تولد بافت‌های مسکونی خاک‌سفید، حکیمیه و شمیران‌نو روبه‌رو بود. این محله‌ها که همگی یک شبکه حمل‌ونقل محله‌ای داشتند تنها با دو محور شریانی به نام‌های 45متری رسالت در مرکز و خیابان تهران‌نو در جنوب به دیگر نقاط شهرمتصل می‌شدند.

ین خطوط ترافیکی نیز به‌علت توسعه کاربری‌های نامناسب مجاور و تعدد تقاطع‌ها، فاقد کشش لازم در ساعات اوج رفت‌وآمد اهالی شرق تهران بودند، به‌صورتی که در ساعات اولیه روز حرکت شرق به غرب و در ساعات خاتمه فعالیت‌های روزانه حرکت غرب به شرق با تراکم فزاینده‌ای در معابر روبه‌رو بود.

علاوه بر عبور و مرور ساکنین شرق، دسترسی سایر اهالی تهران به نواحی شمال‌شرقی تهران و همچنین تردد کامیون‌ها به بافت صنعتی واقع در این محدوده نقش دسترسی به جاده دماوند را حیاتی می‌ساخت و حتی در ایام تعطیل نیز به‌علت هجوم مردم به ییلاقات دماوند و آبعلی امیدی به کاهش بار ترافیکی در محدوده یادشده نمی‌رفت.

چرا بزرگراه طبقاتی است⁉️

دو طبقه شدن بزرگراه شهید صدر که از تقاطع این بزرگراه با بزرگراه شهید مدرس آغاز و در انتها با تقاطع بزرگراه شهید صیادشیرازی هماهنگ می شود، از اوایل سال 90 آغاز شد.

هدف از طرح طبقاتی افزایش ظرفیت ترافیکی بزرگراه صدر از طریق انتقال بخشی از ترافیک آن به طبقه فوقانی است. دسترسی‌های پیش بینی شده فقط در ابتدا یعنی بزرگراه مدرس و در ادامه قیطریه و کامرانیه در انتها نوبنیاد پیش بینی شده است که بعد از این تقاطع با صیاد شیرازی هماهنگ می‌شود.

در مقابل اجرای چنین پروژه ای برخی منتقدان با اعلام آمارهای ضد و نقیض از هزینه اجرای این پروژه به دنبال زیر سوال بردن این پروژه هستند.

علیرضا جاوید معاون فنی و عمران شهرداری تهران درباره این ادعا در گفت و گو با 137 آنلاین گفت: متاسفانه برخی از دوستان در خصوص هزینه های پروژه صدر و نیایش مطالب نادرستی را اعلام می‌کنند که سال گذشته ریز هزینه‌های بزرگراه صدر و تونل نیایش در یکی از روزنامه‌ها توسط معاونت فنی عمرانی منتشر شد.

هزینه احداث پروژه پل طبقاتی صدر بدون احتساب هزینه تملک بالغ بر 1300 میلیارد تومان بوده است که با نرخ دلار امروز بالغ بر 300 میلون دلار می شود.

ما این اطلاعات را حتی در روزنامه اعلام عمومی و اتمام حجت کردیم اما متاسفانه هنوز برخی به هزینه های پل طبقاتی صدر ابهام وارد می کنند.   بزرگراه صدر  

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.