ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41300
  • ۰۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۰
  • 160 بازدید
  • ارسال توسط :

گارد سوئیسی پاپ: حمله به رم نزدیک است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ‘کریستوف گراف’ فرمانده گارد سوئیسی پاپ فرانسیس روز جمعه در پی تهدیدات جدید داعش علیه واتیکان و رم، با اشاره به اینکه حمله تروریستی در رم نزدیک است، اعلام کرد: گارد پاپ آمادگی مقابله با هر نوع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، ‘کریستوف گراف’ فرمانده گارد سوئیسی پاپ فرانسیس روز جمعه در پی تهدیدات جدید داعش علیه واتیکان و رم، با اشاره به اینکه حمله تروریستی در رم نزدیک است، اعلام کرد: گارد پاپ آمادگی مقابله با هر نوع تهدید، حتی تروریستی را دارد. ما برای مقابله با این شرایط آمادگی داریم.

تهدیدات داعش در واتیکان بسیار جدی گرفته شده و از مدت ها قبل تدابیر شدید امنیتی اتخاذ شده بود. گراف فرمانده یک نیروی نظامی تشریفاتی برای امنیت پاپ در واتیکان است که می گوید سربازان او آموزش لازم برای مقابله با هرشرایطی را دیده اند.

گارد سوئیسی پاپ با یونیفورم های رنگارنگ خود که هر روزه سوژه هزاران عکس از سوی گردشگران هستند، یک نیروی نظامی واقعی و آماده و با انگیزه هستند. گارد سوئیسی متشکل از 110 سرباز سوئیسی است که از قرن پانزدهم میلادی در واتیکان حضور دارند. این گارد یک نیروی زمینی کوچک است که وظیفه حفاظت از پاپ و کاخ واتیکان را بر عهده دارد و به صورت غیررسمی نیروی نظامی واتیکان به شمار می‌آید.

سایت آمریکایی نظارت بر افراط گرایی اسلامی در اینترنت ‘site’ به ریاست ‘ریتا کاتز’ نیز اعلام کرد که داعش از طریق یک کانال تلگرام نزدیک به دولت خودخوانده اسلامی در حال تشویق عوامل خود برای حمله به ایتالیا و واتیکان حتی با استفاده از خودرو به عنوان اسلحه است.

در پیام داعش که به زبان ایتالیایی نوشته شده است ‘ باید با آنها مبارزه کنی’، تصویر مردی دیده می شود که چاقویی پشت خود پنهان کرده و در پشت زمینه آن نیز یک شهری قرار دارد.

در پی فاجعه اخیر تروریستی در بارسلون که منجر به کشته شدن 14 تن شد، ایتالیا به عنوان هدف بعدی داعش خوانده شد و تدابیر امنیتی در این کشور تشدید شده و شهرهای بزرگ از جمله میلان و رم به حالت زرهی و آماده باش کامل درآمده اند. تشکیلات امنیتی در این شهرها بیش از پیش برای جلوگیری از حملات تروریستی با خودرو و کامیون تقویت شده تاجایی که موانع بتونی جهت محافظت از خیابان ها و میادین پرتردد، نصب شده اند.

تشدید تدابیر امنیتی، استقرار نیروهای پلیس و ارتش و نصب موانع سیمانی برای زرهی کردن خیابان ها و مناطق پرتردد در شهرهای بزرگ از جمله رم و میلان و همچنین زیر نظر داشتن مظنونان و جنگجویان خارجی و کنترل کامیون ها و خودروهای اجاره ای از جمله تدابیر اتخاذ شده در ایتالیا برای مقابله با تهدیدات احتمالی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.