ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41362
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۲۰
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
دستاوردهای هفته اول عملیات مقاومت در مرز لبنان-سوریه

دستاوردهای هفته اول عملیات مقاومت در مرز لبنان-سوریه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در هفتمین روز عملیات «و ان عدتم عدنا» [اگر بازگردید، بازمی‌گردیم] به پیشروی‌های جدیدی علیه گروهک تروریستی داعش دست یافتند و تعدادی از این تروریست‌ها به همراه خانواده‌هایشان تسلیم شدند؛ موضوعی که روزانه در حال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در هفتمین روز عملیات «و ان عدتم عدنا» [اگر بازگردید، بازمی‌گردیم] به پیشروی‌های جدیدی علیه گروهک تروریستی داعش دست یافتند و تعدادی از این تروریست‌ها به همراه خانواده‌هایشان تسلیم شدند؛ موضوعی که روزانه در حال تکرار است و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی پنجشنبه‌شب خود به آن اشاره کرد.

بر اساس گزارش بخش اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی»، نیروهای سوری و مقاومت بر ارتفاعات « ضلیل الفاخوریه و وادی الحمام»، «ضهور الخشن» در قلمون غربی، « سرج القوامیع، سهل مار طیسه، خربه مار طیسه، سهل الفاخوریه» واقع در غرب «بلده البریج» در مرزهای سوریه و لبنان مسلط شدند.

هم‌چنین این نیروها بر «قرنه تم المال» در محور جنوبی مسلط شدند تا اشراف آتش‌باری خود بر گذرگاه «الشاحوط» در مرز سوریه و لبنان را تکمیل کنند.

پس از پایان هفته اول از عملیات نظامی، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه توانستند تعدادی از گذرگاه‌های غیرقانونی که تروریست‌ها از آن برای رفت و آمد میان تهران و سوریه استفاده می‌کردند؛ باز پس بگیرند.

مهم‌ترین این گذرگاه‌ها به شرح زیر است:

** گذرگاه «سن فیخا»: که ارتفاعات شهر «البریج» سوریه را به ارتفاعات شهر «رأس بعلبک» لبنان وصل می‌کند؛ این گذرگاه هم‌چنین به ارتفاعات «القاع» لبنان نیز وصل است.

** گذرگاه «میرا»: ارتفاعات دو شهر سوری «قاره و البریج» را به هم وصل می‌کند و هم‌چنین به گذرگاه سن‌فیخا و ارتفاعات دو شهر القاع و رأس بعلبک وصل می‌شود.

** گذرگاه «رأس‌الشاحوط»: از ارتفاعات قاره آغاز می‌شود و از غرب به سمت «خربه قرعلی» می‌رود تا در مرزهای لبنان به «قرنه المال» برسد؛ یک راه فرعی از این گذرگاه به کوه راهبردی «حلیمه قاره» وصل می‌شود.

** گذرگاه الزمرانی: در مرزهای سوری-لبنانی است و ارتفاعات «الجراجیر» را به ارتفاعات عرسال وصل می کند.

** گذرگاه ابوحدیج: ارتفاعات الجراجیر در عرسال را به هم صل می‌کند و با گذرگاه الزمرانی نیز وصل است.

تعداد معبرهای باقی ‌مانده در دست داعش باقی مانده ، عبارتند از:

** گذرگاه «مرطبیه»: ارتفاعات «قاره، عرسال و رأس بعلبک» را به هم وصل می‌کند

** گذرگاه «شیخ علی»: اراضی سوری در ارتفاعات قاره را به جبل حلیمه‌قاره در ارتفاعات عرسال به همر مرتبط می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.