ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41388
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۸
  • 181 بازدید
  • ارسال توسط :
تصویر منتشر نشده از فرمانده نیروهای هوایی ارتش/آرزویی که ۳۳ سال بعد برآورده شد

تصویر منتشر نشده از فرمانده نیروهای هوایی ارتش/آرزویی که ۳۳ سال بعد برآورده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش بود که به تاریخ 15 دی 1373 در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به شهادت رسید. شهید ستاری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش بود که به تاریخ 15 دی 1373 در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی و همرزمان اش به شهادت رسید.

شهید ستاری از جمله افرادی بود که تاکید بسیاری بر تقویت قوای دفاعی داشت. ایشان با توجه به حضور در آمریکا و آشنایی با قدرت های نظامی جهان این الگو را در کشورمان به کار بردند و در دوره فرماندهی خود بر ظرفیت دیپلماسی نظامی اهمیت بسزایی داد.

آرزوی 33ساله ستاری چه بود؟

امیر سرتیپ «حبیب‌الله صادق‌پور» از همرزمان شهید ستاری در این باره می‌گوید: دانشکده خلبانی که از 31 سال پیش تأسیس شده بود، دانشجویان را با مدرک دیپلم پذیرش می‌کرد و بعد از یک دوره آموزش کوتاه مدت، آنها را برای آموزش با هواپیمای جت به خارج از کشور اعزام می‌کرد. تیمسار ستاری یک روز مرا احضار کرد و گفت: «نمی‌خواهم اینگونه باشد. ما باید تمام مراحل آموزش را در ایران داشته باشیم، یعنی از زمانی که دانشجو پذیرش می‌شود تا زمانی که وینگ (نشان) خلبانی می‌گیرد، باید در داخل کشور آموزش ببیند».

گفتم: تیمسار هر کاری از دست من بربیاید، انجام می‌دهم.‌ در آن جلسه تیمسار ستاری مأموریت تأسیس دانشکده پرواز را به من محول کرد و گفت: «‌هر چه احتیاج داشته باشید، ‌تهیه می‌کنم. اگر حالا نتوانم، در آینده نزدیک تهیه خواهم کرد. من مطمئنم تأسیس دانشکده به خوبی انجام خواهد شد».

به این ترتیب ما برای ایجاد دانشکده پرواز دست به کار شدیم و آن را به شکل نظام دانشگاهی درآوردیم.»

منصور ستاری با استفاده از دیپلماسی دفاعی، نظامی و الگوبرداری از سایر کشورهای جهان توانست توان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهد. وی در سفری که به همراه تیم کارشناسی دفاعی کشورمان به چین داشت با استفاده و بهره برداری از تاسیس دانشگاه هوایی آنها و عملکرد این دانشگاه در حوزه تجهیزات دفاعی آرزوی فرماندهان نظامی کشورمان را بعد از سه دهه محقق کرد.

ایشان بیشتر کارها را خودش به پیش می‌برد به طوری که پس از برگزاری یکصد و شش جلسه مشترک با وزارت فرهنگ و آموزش عالی، سرانجام طرح تأسیس دانشکده تصویب شد و ما پذیرش اولین دوره دانشجویان را آغاز کردیم. ابتدا هواپیماهای آموزشی ملخ‌دار را آماده کردیم و سپس هواپیمای جت را نیز وارد سیستم آموزش کردیم.

شهید ستاری دو روز قبل از شهادتش به من گفت: «صادقپور ما با ساختن این دانشکده و آوردن هواپیمای جت به سیستم، به آرزوی 33 ساله خودمان رسیده‌ایم. حالا این دانشکده راه خود را پیدا کرده و من خیالم راحت است از اینکه بدون نیاز به خارج می‌توانیم خودمان خلبان تربیت کنیم».

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.