ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41392
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۲۸
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
آغاز اردوی جهادی با عنوان «طرح تدریس جهادی وَتْر»

آغاز اردوی جهادی با عنوان «طرح تدریس جهادی وَتْر»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در بیانیه‌ای ضمن اعلام آغاز اردوی جهادی اما با سبکی متفاوت با عنوان «طرح تدریس جهادی وَتْر» بیان داشت: امید است که بتوانیم این طرح را ادامه بدهیم و از سال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در بیانیه‌ای ضمن اعلام آغاز اردوی جهادی اما با سبکی متفاوت با عنوان «طرح تدریس جهادی وَتْر» بیان داشت: امید است که بتوانیم این طرح را ادامه بدهیم و از سال های آینده با حضور دانشجو معلمان بومی هر منطقه، فقر آموزشی، فرهنگی و تربیتی را کاهش دهیم.

در ابتدای این بیانیه آمده است: در راستای رسیدن به جامعه اسلامی و در پی آن، تمدن اسلامی، مدت‌ها است تشکل‌ها و گروه های مردمی کوچک و بزرگی در تلاش هستند تا نقش خود را در مسیر رسیدن به این هدف مهم ایفا کنند و هر کدام به نوبه خود سعی در تسریع این خواسته ارزشمند دارند.

در ادامه این بیانیه تصریح شد: از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های جمعی و عملیاتی که به نوعی در راستای تحقق عدالت اجتماعی است و از گذشته آرمانی بس والا برای دانشجویان بوده است،اردو‌های جهادی دانشجویی است که سالانه خیل عظیم دانشجویان را با عزیمت به مناطق کم بهره راهی می‌کند. اردوهای جهادی بر پایه خدمت گذاری و عشق ورزیدن بنا نهاده شده اند و اتفاقا این ماموریت یکی از ماموریت هایی‌ است که فرمانده جنگ نرم در دیدار با دانشجویان رمضان 95 بر دوش دانشجویان گذاشتند.

همچنین در این بیانیه خاطرنشان شد: انقلاب 57 برای خدمت به همین مردم مظلوم صورت گرفت اما متاسفانه رانت‌های رسیدن به قدرت در نظام سیاسی ما، عده‌ایی را فقط به دلیل آقا‌زاده بودن، دانشمند خطاب می‌کنند و رای اعتماد برایشان می‌گیرند و عده‌ایی دیگر در رسانه‌ها افتخار خود را روستایی بودن عنوان می‌کنند ولی در عمل در مقابل منزل همین روستاییان ویلا‌های چند ده میلیاردی و یا شاید بیشتر برپا می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه اظهار شد: باشد که این حرکت های جهادی تسکین دردی برای مردمی باشد که در رسیدگی به آن‌ها کوتاهی شده است. اردو‌های جهادی بر پایه خدمت گزاری و عشق ورزیدن بنا نهاده شده‌اند، آن هم محبتی خالصانه و در راه خدا که اگر غیر از این باشد قلب‌ها این غیر را حس می‌کنند، غیری که قلب‌ها آنرا دوست ندارند. شاید این نقل قول زیبا در رساندن چرایی این حرف‌ها کمک کند «مقصد خداست نه چیز دیگر اما راه خدا از میان خلق می‌گذرد. کار برای خود کردن نفس پرستی است، کار برای خلق کردن بت پرستی‌ است،کار برای خدا و برای خلق کردن شرک و دوگانه پرستی است، کار خود و کار خلق برای خدا کردن، توحید و خدا پرستی است».

همچنین در این بیانیه اظهار شد: جامعه اسلامی دانشجویان داشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران نیز به نوبه خود اردو جهادی اما با سبکی متفاوت را با عنوان «طرح تدریس جهادی وَتْر» آغاز کرده است. دوره اول این طرح به صورت همزمان در دو استان مازندران و خراسان رضوی به مدت یک هفته برگزار خواهد شد و تا نه شهریور ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: نام این طرح برگرفته از نام نمازی یک رکعتی در نماز شب است که هر چند کوتاه و یک رکعت است اما فضایل بسیاری دارد و البته بر خلاف اسمش نماز غنی و طولانی‌ است. هدف جامعه اسلامی دانشجویان از برگزاری این طرح اهمیت کار تربیتی در خدمت است. ما صرفا لازم نیست دیوار بسازیم تا خدمت کرده باشیم، هر چند این کار بسیار ارزشمند است و باید باشد اما فراموش نشود که همه نیازها با این روش مرتفع نمی‌شود، بخشی از خدمت رسانی باید در قالب آموزش و پرورش باشد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه دبیری شهید رجایی در بیانیه خود تاکید کرد: نظام آموزشی از معدود ارگان‌هایی است که افراد را برای این هدف باید تربیت کند. اگر در بین دانشجو معلمان و معلمان عزیز این رسالت فریاد زده شود، لبیک‌ها را خواهید شنید. چون در ذات معلمی فداکاری است، ولی همانطور که می‌بینیم جای کار تا رسیدن نظام آموزشی به این مهم بسیار است، لذا در کمک به این آرمان، با فرمان آتش به اختیار عملیات یک رکعتی خود را تعریف کرده‌ایم.

همچنین در این بیانیه اظهار شد: امید است که بتوان این طرح را ادامه بدهیم و از سال‌های آینده با متشکل کردن دانشجو معلمان بومی هر منطقه، فقر آموزشی، فرهنگی و تربیتی را کاهش دهیم. ان‌شاءالله از سال‌های بعد این اردو توسط دانشجو معلمان همین شهر برای همین شهر خواهد ماند و کم کم در همه کشور این حلقه‌های کوچک اما محکم معلمان باید دست در دست هم دهند و چون زنجیری در هم تنیده شده از عشق و محبت،دلها را چنان به هم نزدیک کنند که نمود واقعی بنی آدم اعضای یک پیکرند، تحقق یابد. آن روز است که درد از جامعه رخت بر خواهد بست و به لطف خدا این خدمت بزرگ در هر شهر توسط معلمان همان شهر به مردم این دیار عزیز ارائه خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.