ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41705
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
تهدید حذف داعش برای تل‌آویو

تهدید حذف داعش برای تل‌آویو

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «نعمان رحیمی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت: سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله روز پنج‌شنبه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی از پیروزی‌های حزب‌الله به همراه ارتش سوریه در ارتفاعات قلمون گفت که با آزادسازی ۲۷۰ کیلومتر از سرزمین‌های تحت تصرف داعش به دست آمده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، «نعمان رحیمی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله روز پنج‌شنبه گذشته در یک سخنرانی تلویزیونی از پیروزی‌های حزب‌الله به همراه ارتش سوریه در ارتفاعات قلمون گفت که با آزادسازی ۲۷۰ کیلومتر از سرزمین‌های تحت تصرف داعش به دست آمده و تنها ۴۰ کیلومتر دیگر باقی‌مانده که با آزادسازی آن «پیروزی بزرگ» به دست می‌آید.

این عملیات به صورت هماهنگ با ارتش لبنان انجام می‌شود که در آن سوی مرز به داعش حمله کرده و با همکاری حزب‌الله و ارتش سوریه نیروهای داعش را در منطقه‌ای به وسعت ۶۰ کیلومتر، ۲۰ کیلومتر در خاک لبنان و ۴۰ کیلومتر در خاک سوریه، محاصره کرده‌اند. بدون تردید این یک پیروزی بزرگ برای لبنان و سوریه است که مرز مشترک خود را از وجود تروریست‌های داعشی پاک کرده‌اند اما این موضوع از نگاه رژیم صهیونیستی به نحوی متفاوت دیده می‌شود تا آنجا که این پیروزی در رژیم صهیونیستی نه به منزله شکستی برای داعش بلکه برای خود تعبیر می‌شود.

سفر یوسی کوهن، رئیس موساد به امریکا و سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه در کمتر از یک هفته نشانه روشنی از این تعبیر بود که پیروزی حزب‌الله به همراه ارتش‌های لبنان و سوریه در دو سوی مرز دو کشور را تهدیدی علیه خود می‌داند و برای مقابله با این تهدید بود که هر دو سفر انجام شد. کوهن برای دیدار با ژنرال هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی امریکا و نتانیاهو برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به دو کشور امریکا و روسیه رفته‌ بودند و جالب اینجاست که همزمان با پیروزی‌ حزب‌الله، این دو نتوانستند از سفر خود پیروزی دیپلماتیک به دست بیاورند.

این موضوع آن قدر روشن بود که حتی در محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی هم انعکاس یافت. موآو فاردی، تحلیلگر سیاسی به کانال ۱۰ تلویزیون عبری‌زبان از گرایش عمومی کاخ سفید گفت که هدفش تنها شکست داعش است و بعد بازگشت به امریکا چراکه واشنگتن تمایلی به ورود جنگی دیگر در سوریه ندارد و بعد از شکست داعش کار را به دست روسیه می‌دهد و در توافق خود با روسیه «منافع اسرائیل را هم در نظر نگرفته است.»

شمعون شیفر، تحلیلگر روزنامه آحارونوت ضمن قبول این تحلیل به طرف روسی توجه کرده و ادعای نتانیاهو مبنی بر داشتن روابط دوستانه‌ با پوتین را زیر سؤال می‌برد و می‌پرسد: «بعد از سال‌ها هماهنگی میان تل‌آویو و مسکو درخصوص حفظ امنیت اسرائیل، ما دوست خود، پوتین را می‌بینیم که به ایران و حزب‌الله که با اسرائیل دشمنی می‌کنند، اجازه داده در مرزهای مشترک سوریه و اسرائیل مستقر شوند. فایده این هماهنگی چیست؟»

این پرسش بیان‌کننده سرخوردگی نسبت به دو سفر کوهن و نتانیاهو است که نتوانستند امتیازی در عرصه دیپلماتیک به دست بیاورند و در مقابل، این حزب‌الله است که پیروزی خود را در جبهه جنگ تثبیت می‌کند و حالا شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند: «اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده در بحران سوریه است زیرا سرویس‌های اطلاعاتی در درک اوضاع جاری این کشور تأخیر کردند.» از نظر تحلیلگر این شبکه، سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی درک درستی از اتفاقات سوریه نداشتند و ابعاد حضور ایران در این کشور را از ۲۰۱۲ به این سو بررسی نکردند بلکه هنوز گرفتار نتایج حاصل از جنگ اول با لبنان هستند.

به نظر می‌رسد سران و محافل رسانه‌ای رژیم صهیونیستی با شنیدن صدای گلوله‌های حزب‌الله در ارتفاعات عرسال و قلمون طی هفته‌های گذشته تازه با واقعیت روبه‌رو شده و دریافته‌اند روند جنگ سوریه با شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به طور کامل برخلاف اولویت‌های امنیتی آنهاست. این گروه‌ها تاکنون از دو جهت در اولویت امنیتی آنها بود؛ نخست از جهت ایجاد مرز حائل با حزب‌الله و ارتش سوریه و دوم از جهت جنگی که این گروه‌ها با حزب‌الله و ارتش سوریه داشتند و می‌توانستند به توان نظامی این دو ضربه بزنند. حالا که ناقوس شکست این گروه‌ها بلند شده دیگر جایی برای هر دو اولویت آنها نگذاشته بلکه روند درست در جهت معکوسی قرار گرفته است.

به همین جهت است که تحلیلگر شبکه دوم کار مخالفان مسلح سوری را تمام شده می‌داند و نابودی آنها را تنها نیازمند زمان می‌داند و همین امر هم باعث می‌شود تا به قول وی «اسرائیل بزرگ‌ترین بازنده» باشد. کوهن و نتانیاهو در کمتر از یک هفته و برای نجات از این وضعیت بود که راهی امریکا و روسیه شدند اما هر دو دست خالی بازگشتند تا به قول روزنامه روسی پراودا، کابوس نتانیاهو به واقعیت بپیوندد و شاهد تبدیل شدن سوریه به سنگری برای مقاومت باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.