ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 4180
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
تلویزیون موضوع دفاع از حرم را به دغدغه‌ای ملی تبدیل کند

تلویزیون موضوع دفاع از حرم را به دغدغه‌ای ملی تبدیل کند

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، سیدضیاءالدین دری نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون بر لزوم آگاه سازی و دغدغه ایجاد کردن درباره مدافعان حرم از طریق تلویزیون تاکید کرد و گفت: به نظر من برای بازتاب موضوع مدافعان حرم در جامعه لازم است رسانه ملی و فضای مجازی و تمام […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس، سیدضیاءالدین دری نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون بر لزوم آگاه سازی و دغدغه ایجاد کردن درباره مدافعان حرم از طریق تلویزیون تاکید کرد و گفت: به نظر من برای بازتاب موضوع مدافعان حرم در جامعه لازم است رسانه ملی و فضای مجازی و تمام ابزارهای در دسترس دست به دست بدهند تا این اتفاق مهم منطقه را تبدیل به دغدغه ای ملی کنند. وقتی این موضوع مورد توجه عمومی قرار بگیرد، ضرورت ساخته شدن آثاری از این گونه را احساس و با این فیلم ها ارتباط بهتری برقرار می کنند.

وی انتخاب قالب های مستند و نماهنگ و کلیپ را برای برگزاری نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم مناسب ارزیابی کرده و افزود: دفاع از حرم موضوع امروز است و مستند نیز قالبی برای ثبت رویدادهای همزمان است. بنابراین انتخاب این قالب برای رقابت مناسب است.

کارگردان سریال «کلاه پهلوی» به نقش نهادهای دولتی در ثبت و ضبط رویدادهای منطقه اشاره کرد و ادامه داد: به نظرم نهادها و سازمان های متولی می توانند به گروه های رسانه ای برای تهیه مستندهای محض و بازسازی سفارش بدهد و روند مبارزات و دفاع مدافعان حرم را ثبت کنند. این در حالی است که فیلمسازی امری زمان بر است و نیاز به گذر زمان از یک واقعه دارد. بنابراین بهتر است که زمینه سازی ابتدا از طریق مدیوم هایی همچون تلویزیون انجام و بعد این سوژه به سینما وارد شود.

وی همچنین درباره کارکرد جشنواره های موضوعی نظیر جشنواره فیلم مدافعان حرم خاطرنشان کرد: هر جشنواره‌ای اساسا معنای خاص خود را دارد و صرفا به این معنی نیست که طی چند روز، چند فیلم برای مخاطبان، علاقه مندان، دست اندرکاران یک جشنواره نمایش داده و بعد این آثار داوری شوند و مورد تقدیر قرار بگیرند. جشنواره ها زمانی اثرگذار خواهند بود که تبلیغات گسترده ای برایشان صورت بگیرد و کارکرد فرهنگی داشته باشند. لازم است فیلم هایی که در ارتباط با مدافعان حرم ساخته می شود، به دلیل اهمیت موضوع از نظر قالب، زمان و کیفیت حرفه ای باشند.

دری در پایان عنوان کرد: همچنین میزان آشنایی جامعه با رویداد اهمیت زیادی دارد. تصاویر دفاع از حرم می تواند توسط نیروهای آزاده و ایثارگر در لحظه با دوربین ضبط شود اما قطعا برای ساختن فیلم های معنوی و هنرمندانه درباره این رویداد نیاز به گذر زمان است. چراکه در حال حاضر دفاع فیزیکی در مرحله انجام است و عده ای از جانشان مایه می گذارند و شاید هنوز زود است که به آفرینش هنری درباره این رویداد اقدام کرد.

گفتنی است؛ نخستین دوره جشنواره فیلم مدافعان حرم به دبیری حمید یادروج در سطح ملی و در دو بخش مستند و نماهنگ به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی 5 خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. فیلمسازان تا 31 فروردین‌ماه فرصت دارند آثار خود را با مراجعه به سایت www.modafeanfilmfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن