ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 41829
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۲
  • 348 بازدید
  • ارسال توسط :
چند گذرگاه در مرزهای مشترک سوریه و لبنان در اشغال داعش است؟ + نقشه میدانی

چند گذرگاه در مرزهای مشترک سوریه و لبنان در اشغال داعش است؟ + نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، آخرین خبرها از عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در قلمون غربی (مرزهای مشترک با لبنان) حاکیست، مناطق «ضلیل فاخوریه،وادی الحمام،ارتفاع ضهور الخشن،سرج القوامیع،سهل مار طیسه،سهل فاخوریة» از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شدند. نیروهای سوری و مقاومت همچنین پس از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، آخرین خبرها از عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در قلمون غربی (مرزهای مشترک با لبنان) حاکیست، مناطق «ضلیل فاخوریه،وادی الحمام،ارتفاع ضهور الخشن،سرج القوامیع،سهل مار طیسه،سهل فاخوریة» از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شدند.

نیروهای سوری و مقاومت همچنین پس از درگیری های سنگین منطقه « قرنه تم المال» را به کنترل خود درآوردند و برگذرگاه مرزی الشاحوط  سیطره پیدا کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، گذرگاه های مرزی در مرزهای مشترک سوریه و لبنان از اهمیت خاصی برخوردار  هستند چرا که تسلط بر آنان به معنای تکمیل پیروزی در میدان نبرد است.

نیروهای ارتش سوریه، لبنان و  رزمندگان جبهه مقاومت از شروع عملیات پاکسازی مناطق آلوده به داعش در قلمون غربی ( سوریه) جرود القاع و جرود رآس بعلبک ( لبنان)تاکنون ۶ گذرگاه راهبردی را به کنترل خود درآورده اند که اسامی و اهمیت آنان به شرح ذیل است:

« سن فیخا»: این گذرگاه راه اتصال شهرک « البریج» در قلمون غربی سوریه به شهرک رآس بعلبک لبنان است که از منطقه « خربه حورته» سوریه می گذرد و به جرود « القاع» لبنان و گذرگاه مرزی « میرا» متصل می شود.

گذرگاه مرزی « میرا»: این گذرگاه دو شهرک « قاره و البریج» را در قلمون غربی سوریه به گذرگاه مرزی « سن فیجا»  و شهرک های « القاع و رآس بعلبک»  متصل می کند.

گذرگاه مرزی « رآس الشاحوط»: این گذرگاه از منطقه « جرود قاره» در سوریه تا منطقه « خربه قرعلی» امتداد دارد و منطقه « قرنه المال» را در نزدیکی مرز لبنان شامل می شود. این گذرگاه همچنین از طریق جاده فرعی به منطقه «جبل حلیمه قاره» متصل می شود و از طریق جاده اصلی به منطقه « خربه عجرم» در شهرک « عرسال» لبنان می رسد.

گذرگاه مرزی « الزمرانی»: این گذرگاه منطقه جرود « جراجیر» سوریه را به جرود « عرسال» لبنان متصل می کند.

گذرگاه مرزی « ابوحدیج»: این گذرگاه هم مانند گذرگاه مرزی « الزمرانی»، جرود جراجیر را در قلمون غربی سوریه به جرود عرسال در خاک لبنان متصل می کند و با گذرگاه مرزی الزمرانی هم یک راه ارتباطی دارد.

گذرگاه مرزی حورته: این گذرگاه هم در حد فاصل گذرگاه های سن فیجا و میرا تا رآس بعلبک لبنان واقع شده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، گذرگاه « مرطبیه» که نقطه اتصال جرود « قاره ( سوریه)، عرسال و رآس بعلبک ( لبنان) است همچنان در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

گذرگاه مرزی « الشیخ علی» که مناطق جرود قاره سوریه را به ارتفاع « حلیمه قاره» در جرود عرسال لبنان متصل می کند هم در اشغال تروریست های داعش است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.