ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42124
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۴:۲۷
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :
قطر در «پیامی زودهنگام» آزادی تلعفر را به عراق تبریک گفت

قطر در «پیامی زودهنگام» آزادی تلعفر را به عراق تبریک گفت

هرچند پایان علملیات آزادسازی شهر تلعفر عراق، هنوز اعلام نشده، دولت قطر به عنوان اولین کشور، موفقیت بغداد در این عملیات را تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای، آزادسازی شهر تلعفر در شمال غرب عراق را از اشغال […]

هرچند پایان علملیات آزادسازی شهر تلعفر عراق، هنوز اعلام نشده، دولت قطر به عنوان اولین کشور، موفقیت بغداد در این عملیات را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت قطر یکشنبه شب در بیانیه‌ای، آزادسازی شهر تلعفر در شمال غرب عراق را از اشغال داعش تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از وبگاه روزنامه «الشرق» قطر، وزارت خارجه این کشور در بیانیه خود اعلام کرده که دوحه در مبارزه با تروریسم و افراطگرایی در کنار عراق ایستاده است. 

 

ارتش عراق یکشنبه شب اعلام کرد که عملیات «قادمون یا تلعفر» هنوز تمام نشده و با پاکسازی آخرین نقاط در حومه شمالی شهر تلعفر، خبر آزادی و پایان عملیات رسما اعلام خواهد شد.

با آنکه هنوز این عملیات تمام نشده، قطر اولین کشوری است که موفقیت بغداد در مبارزه با داعش در تلعفر را تبریک می‌گوید. 

در بیانیه وزارت خارجه قطر آمده است که «موضع ثابت کشور قطر علیه تروریسم و رد و محکومیت همه اشکال آن با هر سبب و علتی که داشته باشد، مورد تأکید قرار می‌گیرد».

قطر در حالی این تبریک زودهنگام را برای بغداد ارسال کرده است که چهار کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین از ژوئن گذشته به دلیل اختلافات داخلی، قطر را به «حمایت از تروریسم» متهم و تأکید کرده‌اند که این کشوز از القاعده و داعش در منطقه حمایت می‌کند. 

این چهار کشور همچنین از قطر خواسته‌ بودند که روابط خود با ایران را در سطح دیپلماتیک کاملا قطع و در سطح اقتصادی کاهش بدهد.

بعد از آنکه امیر قطر در هفته گذشته اعلام کرد که دوحه قصد دارد روابطش با ایران را تقویت کند، سفیر این کشور روز جمعه وارد تهران شد؛ امری که به نوعی به چالش کشیدن عربستان و امارات تلقی شد.

اکنون بعد از بازگشت سفیر قطر به ایران، دولت قطر در زمانی تبریک زودهنگام به عراق، فرستاده که عربستان نیز در یک ماه گذشته بعد از آنکه موصل آزاد شد، سیاست درهای باز را مقابل عراق در پیش گرفته و تلاش کرد که روابط خود با بغداد را احیا و آن را گرم نشان بدهد. 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.