ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42133
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۴:۴۵
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :
کلنگ‌زنی و افتتاح ۵ پروژه عمرانی ورزشی در همدان

کلنگ‌زنی و افتتاح ۵ پروژه عمرانی ورزشی در همدان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، طی چهارمین روز هفته دولت و در برنامه ای یک روزه که تا شامگاه یکشنبه ادامه داشت ۵ پروژه عمرانی ورزشی در همدان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد. کلنگ زنی سالن سرپوشیده تنیس شهید برقعی به مساحت ۸۵ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، طی چهارمین روز هفته دولت و در برنامه ای یک روزه که تا شامگاه یکشنبه ادامه داشت ۵ پروژه عمرانی ورزشی در همدان با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

کلنگ زنی سالن سرپوشیده تنیس شهید برقعی به مساحت ۸۵ متر مربع با اعتبار ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، آبرسانی به روستای «آب‌هندو» با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی و اعتبار ۳۵۸ میلیون تومان، افتتاح واحد مسکن روستایی شهرستان همدان در روستای «شورین» در ۳ طبقه به مساحت ۵۶۰ متر مربع، افتتاح ساختمان اداری آب و فاضلاب شهر جورقان در متراژ  ۱۸۳ متر مربع بااعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال و ساخت و آغاز اجرای عملیات اصلاح و تامین روشنایی روستاهای مسیر امامزاده محسن(ع) با اعتبار اولیه ۱۰۰ میلیون تومان در این روز انجام شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در مراسم آیین کلنگ‌زنی سالن تنیس شهید برقعی به واگذاری فضای فعلی تنیس به برادران برقعی در سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: برادران برقعی از طریق خودیاری محل را آماده و فضای کنونی را طی چندسال مهیا کردند.

سال گذشته دو پروژه با سرمایه‌ای افزون بر ۲۰ میلیارد ریال از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد رسول منعم با بیان اینکه در مجموعه ورزشی کوثر همدان نیز مجموعه تنیس دیگری به همت برادران برقعی فراهم شده است، عنوان کرد: سال گذشته دو پروژه با سرمایه‌ای افزون بر ۲۰ میلیارد ریال از طریق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد.

منعم پروژه سالن سرپوشیده تنیس را سومین پروژه واگذار شده به بخش خصوصی دانست و ادامه داد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از طریق ماده ۲۷، از طریق ماده ۱۰ نیز ۳ پروژه به خیران ورزش یار واگذار شد.

وی با بیان اینکه از ۳ پروژه واگذار شده به خیران ورزش‌یار ۲ پروژه افتتاح شده و یک پروژه نیز در دست ساخت است، گفت: امسال از منابع مختلفی به ورزش کشور کمک شد.

منعم بابیان اینکه امسال بودجه ورزش کشور ۳.۵ برابر سال‌های قبل است از افتتاح ۲۴ پروژه ورزشی طی سال جاری در استان همدان در صورت تخصیص اعتبار خبر داد و اظهار داشت: از مجموع ۶۴ پروژه در دست اقدام در استان همدان ۲۴ پروژه در مرحله نهایی برای افتتاح قراردارند.

وی بابیان اینکه سالن تنیس شهید برقعی در زمینی به مساحت ۸۵۰ متر مربع ساخته و به بهره‌برداری خواهد رسید که ۱۳۰ متر این میزان فضای مسقف سالن ورزشی است، افزود: ۶۷۰ میلیون تومان اعتبار برای این پروژه نیاز است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان همدان نیز در مراسم افتتاح ساختمان اداری آب و فاضلاب شهر جورقان با بیان اینکه ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای این ساختمان دو طبقه در متراژ ۲۲۵ متر مربع هزینه شده است، از وجود ۳ هزار و ۲۴۰ مشترک آب در جورقان خبرداد.

شبکه فاضلاب در شهر جورقان وجود نداشت و از ۱۰ سال پیش مطالعه و بررسی این طرح آغاز شده است حسین آذرتکین با بیان اینکه شبکه فاضلاب در شهر جورقان وجود نداشت و از ۱۰ سال پیش مطالعه و بررسی این طرح آغاز شده است، گفت: ۵ هزار و ۷۰۰ متر خط انتقال اصلی با بودجه‌های دولتی برای این شهر اجرا شده و ۳۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب برای رفع مشکل این شهر نیاز است.

وی با بیان اینکه آب جورقان از ۴ حلقه چاه موجود و با تأمین حدود ۲۰ لیتر در ثانیه تأمین می‌شود و مازاد نیاز از همدان به جورقان تزریق می‌شود، ادامه داد: جذب یک سرمایه‌گذار برای اجرای شبکه فاضلاب در شهر جورقان در اولویت است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز در آیین افتتاح و بهره‌برداری واحد مسکن روستایی در روستای «شورین» گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بهسازی و نوسازی ۹۳۷ مسکن روستایی به اتمام رسیده است.

حسن ظفری با بیان اینکه ساخت و ساز مسکن روستایی سبک و سیاق خوبی یافته و سیاست‌های تشویقی و ترغیبی را اجرا می شود، گفت: مبحث ۱۹ از جمله مقرراتی است که به دلیل بالا بودن هزینه در برخی شهرها هنوز جاری نشده اما مردم به این شناخت رسیده‌اند که مقررات را رعایت کنند.

وی از استفاده ۴۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آورده مالک و تسهیلات بانکی در استان برای بهسازی واحدها خبرداد و عنوان کرد: ۶۱ واحد از ۹۳۷ واحد مسکن نوسازی شده استان در شهرستان همدان قرار دارد.

میانگین استفاده از تسهیلات بهسازی روستایی در کشور ۴۱ درصد است

ظفری همچنین بااشاره به اینکه میانگین استفاده از تسهیلات بهسازی روستایی در کشور ۴۱ درصد است، گفت: براساس پیش بینی ها تا سال ۱۴۰۴ بهسازی ۷۵ درصد مساکن روستایی استان همدان انجام خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان نیز در آیین افتتاحیه پروژه آبرسانی به روستای آب‌هندو گفت: این روستا فاقد تأسیسات آبرسانی بود.

کمال حسنی با بیان اینکه در زمینه اجرای شبکه داخلی، ایجاد مخزن، حفر و تجهیز چاه آب در این روستا اقداماتی انجام شده است، گفت: ۳۵۸ میلیون تومان از ردیف‌های صندوق تأمین اعتبار برای اجرای پروژه آبرسانی به روستا هزینه شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان بیان کرد: حدود سه کیلومتر شبکه داخلی، ۳۰۰ متر خط انتقال، ۱۰۰ متر خط برق اجرا و ساخت مخزن ۵۰ متر مکعبی بتونی در بالادست روستا انجام شد.

وی به وجود ۵۰ خانوار با بیش از ۲۰۰ نفر جمعیت در این روستا اشاره کرد و بابیان اینکه ۳مجتمع آبرسانی محور امامزاده محسن(ع)، مجتمع آبرسانی حوزه سد اکباتان و مجتمع آبرسانی گنبد در دست اقدام است، گفت: اگر این سه مجتمع ایجاد شود عمده مشکلات این مناطق رفع خواهد شد.

مدیر امور یک برق همدان نیز در آیین آغاز اجرای عملیات اصلاح و تامین روشنایی روستاهای مسیر امامزاده محسن(ع) با بیان اینکه این پروژه ابتدا از روستاهای داخل سولان انجام می‌شود، گفت: اجرای این پروژه در ۴ روستای در مسیر امامزاده محسن(ع) شروع می‌شود.

ذبیح‌الله عواطف فاضلی با اشاره به ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه، عنوان کرد: این پروژه یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.