ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42159
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۰۹
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :

احداث بزرگترین پروژه حرمین کاظمین در دست اقدام است

جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: احداث بزرگترین پروژه با نام رواق و شبستان امام محمد باقر(ع) در حرمین کاظمین در دست اقدام است.وی با اشاره به اینکه عشق و ارادت مردم خراسان بزرگ در کاظمین جلوه‌گر است، اظهار […]

جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: احداث بزرگترین پروژه با نام رواق و شبستان امام محمد باقر(ع) در حرمین کاظمین در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه عشق و ارادت مردم خراسان بزرگ در کاظمین جلوه‌گر است، اظهار کرد: به خاطر اینکه این مکان مقدس مدفن پدر بزرگوار و میوه دل امام رضا(ع) است، حال و هوای خاصی برای مشهدی‌ها و در کل خراسانی‌ها دارد و لذا پروژه‌های بازسازی خراسان رضوی بیشتر معطوف به این حرمین کاظمین است.
دهنوی اضافه کرد: رواق و شبستان امام محمد باقر(ع) در دو سطح زیرین و هم سطح به ابعاد 40 در 20 مترمربع پیش‌بینی شده که تهیه نقشه‌ها انجام و در مرحله تائید است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات افزود: با توجه به اینکه سایر استان‌ها نیز در بحث بازسازی  مشارکت دارند اما پروژه‌های ویژه‌ای از سوی خراسان بزرگ در حرمین کاظمین مانند تعویض سنگ فرش ایوان باب‌القبله و باب‌القریش، تعویض خشت‌های فرسوده ایوان باب‌المراد، باب‌القبله و نصب 18 هزار قطعه آب طلا کاری شده انجام شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 18 درب طلا در حرمین کاظمین نصب شده، افزود: چهار درب دیگر هم اکنون در باب الهادی واقع در ضلع غربی حرم مطهر رضوی در حال آماده‌سازی برای انتقال و نصب به این حرم است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان خراسان رضوی اظهار کرد: تا توسعه بعدی حرمین کاظمین نیازی به درب برای نصب در این حرم نیست.
وی نحوه اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات را برای ایجاد شور و اشتیاق و نشان دادن عشق و ارادت به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) را مهم برشمرد.
دهنوی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات و عالیات در هر استان دفتر و در هر شهرستان دارای یک نمایندگی است که از این طریق وجوهات مردمی جمع‌آوری شده و برای ساخت به اعتاب مقدسه ارسال می‌شود.
وی با اشاره به نحوه جمع‌آوری وجوهات و نذورات مردمی، گفت: کلیه وجوهات مردمی به یک شماره حساب بانک ملی در 14 الی 15 شناسه واریز و برای ساخت و بازسازی اعتاب مقدسه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.