ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42198
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۱
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
هیئت باید تبدیل به فرهنگسرای هر محله شود

هیئت باید تبدیل به فرهنگسرای هر محله شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ رئیس شورای هئیات مذهبی شهرستان کاشان شامگاه یکشنبه در همایش مسئولان هیئات مذهبی در حسینیه محبان فاطمیه کاشان که به موضوع نقش هیئات در تحکیم بنیان خانواده اختصاص داشت با اشاره به ظرفیت بالای هیئات مذهبی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشان اول؛ رئیس شورای هئیات مذهبی شهرستان کاشان شامگاه یکشنبه در همایش مسئولان هیئات مذهبی در حسینیه محبان فاطمیه کاشان که به موضوع نقش هیئات در تحکیم بنیان خانواده اختصاص داشت با اشاره به ظرفیت بالای هیئات مذهبی در دارالمومنین عنوان کرد: در شهری با بیش از 600 هیئت فعال که در کشور به دیار هیئت ها مشهور است وجود آسیب های اجتماعی و خانوادگی پذیرفتنی نیست.

مجتبی رضازاده، با یادآوری جلسه های شورای فرهنگ عمومی و رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه در مورد نگران کننده بودن آمار طلاق ها در کاشان متذکر شد: باید از ظرفیت هیئت ها به عنوان مردمی ترین نهاد در جامعه استفاده شایسته صورت گیرد و از آن در اصلاح ناهنجاری های اجتماعی بهره بیشتری گرفته شود.

وی تصریح کرد: هیئات در دهه محرم باید به خانه فرهنگ و فرهنگسرای هر منطقه تبدیل شود که هر نوجوان و جوان با حضور در آن در برابر معضلات فرهنگی و اجتماعی واکسینه می شود.

پرچم هدایت بشر به دست امام حسین(ع) است
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه این همایش اظهار کرد: هیچ کانون و محفلی مانند هیئت از قدمت و سابقه در عالم خلقت وجود ندارد؛ چراکه نخستین مجلس عزاداری سالار شهیدان توسط حضرت آدم(ع) و جبرائیل برگزار شد.

حجت الاسلام سیدحسین آقامیری استمرار عزاداری سالار شهیدان از خلقت تا زمان ظهور را دارای فلسفه خواند و خاطرنشان کرد: این امر از حکمت های الهی است که در طول دوران های مختلف نام و یاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) زنده بماند.

وی با یادآوری روایتی از یک پیامبر بنی اسرائیل بیان کرد: آن پیامبر که مانند حضرت امام حسین(ع) به شهادت رسید در لحظه تسلیم جان از خدا خواست که او را ذره ای در مصیبت سالار شهیدان سهیم کند.

آقامیری، توسل پیامبران و انبیای الهی به حضرت ثارالله(ع) را یادآور شد و افزود: تمام انبیا برای مظلومیت حسین بن علی(ع) اشک ریختند به زیارت آن حضرت در کربلا نائل شده اند که این خود پیامی برای ما محسوب می شود.

وی، با اشاره به نخستین جملات امام زمان(عج) در زمان ظهور گفت: آن امام بزرگوار در سه عبارت نخستین، برای معرفی خویش از نام جد بزرگوار خود امام حسین(ع) بهره می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه دشمنی با هیئت را منحصر به چهار دهه اخیر ندانست و افزود: دشمن همواره به دنبال تضعیف شیعه است و تنها راه این امر تزلزل اعتقاد حسینی مردم ایران اسلامی است.

همایش مسئولان هیئات مذهبی در حسینیه محبان فاطمیه به همت شورای هیئات مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی کاشان با موضوع نقش هیئات در تحکیم بنیان خانواده برگزار شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.