ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42261
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۲۸
  • 87 بازدید
  • ارسال توسط :
آزادسازی «الحویجه» عراق بعد از همه‌پرسی استقلال کردستان

آزادسازی «الحویجه» عراق بعد از همه‌پرسی استقلال کردستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کمال کرکوکی» مسئول محور غرب استان کرکوک عراق اعلام کرد که عملیات آزادسازی «الحویجة»، پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان آغاز خواهد شد. همه‌پرسی کردستان عراق طبق اعلام قبلی رئیس این منطقه (مسعود البارزانی) قرار است 25 سپتامبر آینده […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کمال کرکوکی» مسئول محور غرب استان کرکوک عراق اعلام کرد که عملیات آزادسازی «الحویجة»، پس از برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان آغاز خواهد شد.

همه‌پرسی کردستان عراق طبق اعلام قبلی رئیس این منطقه (مسعود البارزانی) قرار است 25 سپتامبر آینده برگزار شود؛ اقدامی که بغداد و حتی همسایگان عراق با آن مخالفند.

کرکوکی در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای «کردستان 24»، اظهار داشت: اندکی پس از برگزاری همه‌پرسی عملیات آزادسازی الحویجه آغاز خواهد شد.

الحویجه از معدود شهرهایی است که بعد از آزادی موصل و تلعفر هنوز در اشغال داعش است. این شهر در جنوب غربی استان کرکوک واقع شده است.

کرکوکی اعلام کرد که ساکنان الحویجه که اکنون در مناطقی از کرکوک و منطقه کردستان، به سر می‌برند نیز در این همه‌پرسی شرکت خواهند کرد.

با این حال، نمایندگان عرب و ترکمان در کرکوک، اعلام کرده‌اند که در این همه‌پرسی شرکت نخواهند کرد زیرا کرکوک از بخش‌های منطقه کردستان به شمار نمی‌آید و دولت مرکزی نیز برای حمایت از عربها در این استان باید دخالت کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.