ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42303
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۲۱
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
درگیری‌های شدید ارتش عراق و داعش در ورودی‌های “العیاضیه” در شمال شرق تلعفر

درگیری‌های شدید ارتش عراق و داعش در ورودی‌های “العیاضیه” در شمال شرق تلعفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مرکز رسانه جنگ عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی بعد از باز کردن مسیر الکسک به سمت تلعفر به ورودی‌های شهر العیاضیه رسیده و شش روستا و سه میدان گازی و یک کارگاه را در شرق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مرکز رسانه جنگ عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی بعد از باز کردن مسیر الکسک به سمت تلعفر به ورودی‌های شهر العیاضیه رسیده و شش روستا و سه میدان گازی و یک کارگاه را در شرق العیاضیه آزاد کردند.

به گفته منابع عراقی، نیروهای این کشور روستاهای العلولیه، خویتله، کصیر، الهارونیه، الفقه، قبک، میدان‌های الدواجن، الصاجعه و التمارات و پادگان الکسک، تل محمد، الوائلیه، شرکت گاز و قلعه الحدود و جص تلعفر، البشار و النخوه را در شرق العیاضیه آزاد کردند.

امروز (دوشنبه) نیز نیروهای حشد شعبی و نیروهای امنیتی عراق یک خودروی بمب‌گذاری شده را که سعی داشت مانع از پیشروی نیروهای حشد شعبی در ورودی‌های شهر العیاضیه در شمال شرق تلعفر شود، منهدم کردند.

نیروهای حشد شعبی اعلام کردند، درگیری‌های شدیدی بین داعش از یک سو و نیروهای امنیتی با پشتیبانی حشد شعبی از سوی دیگر در گرفته است.

فرمانده عملیات “تلعفر می‌آییم” پیش از این از آزادی تمامی محله‌های مرکز تلعفر به جز العیاضیه و روستاهای اطراف آن خبر داده بود.

آغاز موج مهاجرت ساکنان تلعفر

در همین راستا، زهیر طلال السالم، فرمانده میدانی در وزارت مهاجرت عراق اعلام کرد که روز یکشنبه ۱۵۰۰ غیرنظامی از تلعفر در غرب موصل کوچ کردند. این آوارگان به اردوگاه النمرود در جنوب موصل منتقل شدند.

وزارت مهاجرت عراق روز شنبه از افتتاح اردوگاه النمرود برای پناه دادن به آوارگان تلعفر خبر داده بود.

به گفته این وزارتخانه، ۵۰۰ خانواده آواره به این اردوگاه منتقل شده‌اند.

به گفته منابع نظامی عراقی، نیروهای ارتش، پلیس، حشد شعبی، مبارزه با تروریسم و پلیس فدرال به خارج کردن غیرنظامیان از مناطق درگیر ادامه می‌دهند.

در همین حال نیز سازمان ملل از سرنوشت ۳۰ هزار غیرنظامی محاصره شده به دلیل درگیری‌های موجود ابراز نگرانی کرده است.

سازمان ملل نگران استفاده از غیرنظامیان عراقی به عنوان سپر انسانی، اعدام و قتل غیرقانونی آن‌هاست.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.