ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42338
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۹
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
هم اندیشی برای پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی در گیلان

هم اندیشی برای پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی اربعین حسینی در گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ غلامرضا عباس پور رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان در همایشی که صبح امروز با حضور مسولان ستاد عتبات عالیات شهرستان ها و هیات ها در رشت برگزار شد گفت: باید از زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به نحو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ غلامرضا عباس پور رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان در همایشی که صبح امروز با حضور مسولان ستاد عتبات عالیات شهرستان ها و هیات ها در رشت برگزار شد گفت: باید از زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به نحو شایسته تکریم و پذیرایی شود.

وی افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 25هزار زائر ایرانی و خارجی در اربعین حسینی از گیلان وارد مرز عراق شوند.

 رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته 6هزار و 500 زائر از کشورهای آذربایجان، قفقاز، گرجستان و چچن وارد مرز آستارا شدند افزود: پیش بینی می کنیم امسال این آماربه 10 هزار زائر برسد.

غلامرضا عباس پور با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران گیلانی و خارجی اندیشیده شده است اظهار داشت: پارسال برای پذیرایی و اسکان 20هزار زائرایرانی و خارجی ، بیش از 30میلیارد ریال هزینه شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان از خیران و نیکوکاران گیلانی خواست تا با کمک های خود به ستاد عتبات عالیات در توسعه و ساخت و ساز کربلای معلی، نجف اشرف، سامرا و کاظمین مشارکت کنند و همچنین با حمایت های مادی و معنوی در ارایه خدمت و پذیرایی زائران سرور وسالار شهیدان نیز بیش از پیش کمک کنند.

وی تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات گیلان متعهد است سالانه 2میلیارد و 400میلیون تومان برای ساخت و ساز و توسعه حرم به سازمان ستاد عتبات عالیات کشور کمک کند.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان گیلان همچنین از ساخت سرداب امام زمان(عج) در مصلی رشت خبر داد و افزود: کار ساخت این درب که از سال گذشته آغاز شده بود تا ماه آینده به پایان می رسد و برای نصب به سامرا انتقال داده می شود.

عباس پور هزینه ساخت و تکمیل این درب را بیش از 700میلیون تومان اعلام کرد.

در ادامه این همایش مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد عتبات عالیات استان گیلان و رئیس کمیته فرهنگی اربعین حسینی گیلان با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ یک اصل ضروری است افزود: باید

مو کب ها و روسای اسکان پذیرایی از زائران، این مسئله مهم را جدی گرفته و سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی بر اخلاص و سعه صدر هرچه بیشتر خادمان اهل بیت تاکید کرد و گفت:باید ضمن تکریم زائران بتوانیم فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین(ع) را میان مردم تبیین کنیم.

همچنین در این همایش رئیس ستاد عتبات عالیات و امام جمعه موقت شهرستان املش نیز گفت: خدمت به زائران اهل بیت و کمک های خیرخواهانه در جهت توسه حرم، یک توفیق است .

حجت الاسلام والمسلمین صفر علی پور افزود:شفاعت پیامبران و امامان معصوم بدون انجام دستورات الهی و تکلیف دین میسر نخواهد شد و در سایه دین مداری و اعمال صالح است که می توانیم اجر و قرب الهی را به دست آوریم.

وی با تاکید بر حضور حداکثری مردم در مشارکت در توسعه و ساخت و ساز حرم تصریح کرد: کمک به زائران اهل بیت و مشارکت در توسعه حرم یک توفیق الهی است.

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.