ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 42356
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۵۷
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
اولین «دوره آموزشی بدو خدمت خادمیاران رضوی» در ابرکوه+ عکس

اولین «دوره آموزشی بدو خدمت خادمیاران رضوی» در ابرکوه+ عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، عصر روز گذشته اولین جلسه آموزشی بدو خدمت طرح خادمیاران رضوی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور باقیان نماینده آستان قدس رضوی در یزد، برگزار شد. در ابتدای این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سرو ابرکوه، عصر روز گذشته اولین جلسه آموزشی بدو خدمت طرح خادمیاران رضوی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و با حضور باقیان نماینده آستان قدس رضوی در یزد، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه باقیان اظهار کرد: قبلاً هر فردی که علاقمند خادمی حرم رضوی بود می بایست مستقیماً در حرم حضور پیدا می کرد، اما با اجرای طرح خادمیاران رضوی، علاقمندان می توانند از راه دور و با خدمت رسانی در حوزه های مختلف، خادم امام رضا(ع) باشند.

وی در ادامه ضمن اشاره به نامه شهید حججی به امام رضا(ع) گفت: طی سال های گذشته افراد زیادی در جبهه شوریه به عنوان مدافع حرم به شهادت رسیدند، که اگر آنان نبودند داعش همه جا را تسخیر کرده بود. اما رهبر معظم انقلاب تنها شهید حججی را «حجت خدا» دانستند.

نماینده دفتر آستان قدس رضوی در یزد، تصریح کرد: شهید حججی در نامه خود به امام رضا(ع) نوشته بود، من همه چیز دارم و فقط از شما شهادت می خواهم. حال اینکه امروز تداوم راه شهدا و انقلاب محرومیت زدایی و خدمت به مستضعفان جامعه است.

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه ابرکوه خطاب به مسئولین میراث کشور گفت: ابرکوه نماد میراث فرهنگ و تمدن چندین هزار ساله است که وجود مسجد بیرون در آن به عنوان منزلگاه امام رضا(ع) خود مثبِتِ این ادعا است. لذا درخواست می شود این منزلگاه به عنوان قطب مرکز فرهنگی، سیاحتی و زیارتی شهرستان معرفی شده و برای آن یک طرح جامع جهت احداث فروشگاه، فضای سبز و هر آنچه برای رفاه زائران نیاز است، ارائه شود.

در ادامه جواد عادل مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در ابرکوه، اظهار کرد: کلیه بانوان و آقایان (از 20 سال به بالا) که علاقمند به خادمی امام رضا(ع) هستند می توانند با ثبت نام در طرح خادمیاران رضوی از طریق آدرس الکترونیکی www.khademyar.aqr.ir فعالیت خود را در راستای خدمت رسانی به محرومان آغاز کنند و پس از طی سه مرحله به عنوان خادم رسمی امام رضا(ع) معرفی شوند.

عادل خاطرنشان کرد: خادمیاران می توانند در حوزه های زیارت، وقف و نذر، فرهنگی و آموزشی، اطعام و حمایت از محرومین، بهداشتی و درمانی، اردوهای جهادی و فنی و مهندسی، کارآفرینی و اشتغال، خانواده و ازدواج، علمی وتبلیغی، شعر و مداحی و … فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: خادمیاران پس از 7 سال و دریافت عنوان خادمیاری 1، 2، 3 و احراز شرایطی به عنوان خادم رسمی معرفی و هر 8 روز یک بار در حرم رضوی خدمت کنند.

گفتنی است در این کلاس آموزشی حدود 150 نفر از عاشقان خدمت به اهل بیت(ع) حضور داشتند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.