ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 42444
  • ۰۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
  • 568 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی‌ها الگوی نسل سوم و چهارم ما هستند/ اردوهای جهادی میدان خودسازی و حق شناسی است

شهید حججی‌ها الگوی نسل سوم و چهارم ما هستند/ اردوهای جهادی میدان خودسازی و حق شناسی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی در گفت‌و‌گو با کاشمر بصیر، حول محور اردوهای جهادی اظهار داشت: اردوهای جهادی مصداق بارز آیه‌ای از قرآن کریم است که خداوند می‌فرماید: «تعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان».   مسئول دفتر نمایندگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی در گفت‌و‌گو با کاشمر بصیر، حول محور اردوهای جهادی اظهار داشت: اردوهای جهادی مصداق بارز آیه‌ای از قرآن کریم است که خداوند می‌فرماید: «تعاونوا على البر والتقوى ولا تعاونوا على الإثم والعدوان».

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر بیان داشت: بهترین و بزرگ ترین هدف اردوهای جهادی خدمت‌رسانی به مردم است که مصداق همین آیه است که می‌فرماید «در کارهای خیر و ثواب با همدیگر همکاری کنید و در کارهای ناشایست با یکدیگر عهد نبندید».

 

وی گفت: بسیجیان ما در هر عرصه‌ای که احساس می‌‌شود حضور آنها لازم است حضور پیدا می‌کنند و آن اهداف عالیه انقلاب را دنبال می‌کنند و وقتی در مورد علل به وجود آمدن انقلاب هم بحث می‌شود، رهبری انقلاب، مردم و دینداری سه علت مهم پیروزی انقلاب اسلامی است و این اردوهای جهادی مصداق بارز حضور مردم در صحنه‌های مختلف نظام است.

 

حجت‌الاسلام چهکندی ابراز کرد: در واقع علت تداوم انقلاب اسلامی باقی ماندن مردم در صحنه است و هدف آنها علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان که در شبکه‌های مجازی و ماهواره کار می‌کنند تا نسل سوم و چهارم انقلاب را از انقلاب بگیرند و نسبت به انقلاب بدبین کنند، خدمات‌رسانی و دلگرم کردن مردم به نظام است.

 

وی افزود: حضور جوانان و نوجوانان ما در اردوهای جهادی این پیام را به دشمنان نظام می‌دهد که در هر کجا چه در جنگ نرم و چه در جنگ سرد و یا در جبهه اقتصادی و خدمت رسانی که احساس شود حضور آنها باعث تداوم این انقلاب و نشر ارزشها می‌شود حضور پیدا می‌کنند و به کوری چشم دشمنان در جهت تداوم انقلاب کار می‌کنند.

 

در ادامه‌ی گفت‌و‌گو مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کاشمر در پاسخ به خبرنگار ما که پرسید، یکی از آرزوهای شهید حججی تأثیرگذاری در مسیر اسلام بود که خوشبختانه همینطور هم شد برای اینکه جوانان و نوجوانان ما در همین مسیر گام بردارند و در بحث اسلام مؤثر باشند چه باید کرد؟ پاسخ داد: جوانان ما می‌توانند شهدایی مانند شهید حججی که نمونه بارز مردانگی ایثار و شهادت و زانو نزدن در برابر دشمن است را به عنوان الگو انتخاب کنند.

 

وی ابراز کرد: شهید حججی‌ها الگویشان را از علی اکبر اباعبدالله الحسین (ع) گرفته اند برای آنها مهم نبود که به مسلخ می‌روند یا به جایی دیگر می‌روند و جمله مشهور و معروف ایشان است که وقتی می‌بینید که پدر کلمه استرجاع را بر زبان جاری می‌کنند می‌فرماید پدر جان کلمه استرجاع را زیاد به کار می‌برید؟! وامام حسین (ع) فرمودند: دیدم که هاتف غیبی ندا می‌دهد که این کاروان حرکت می‌کند و به سوی مرگ می‌رود.

 

حجت‌الاسلام چهکندی ادامه داد: حضرت علی اکبر در پاسخ تنها یک جمله بیان می‌کنند که آیا ما بر حق هستیم یا نه؟ که اباعبدالله الحسین (ع) پاسخ می‌دهند که بله و حضرت علی اکبر می گویند پس اگر ما بر حق هستیم از مرگ ترسی نداریم و شهید حججی ها هم این جمله اباعبدالله برایشان مهم بود؛ چرا که حق را تشخیص دادند.

 

وی با اشاره به صلابت شهید حججی که وقتی در برابر دشمن قرار گرفت و موقع شهادت، ذره‌ایی تزلزل و ذلت در نگاه و قدم‌هایش نبود، یادآور شد: توصیه من به همه نوجوانان و جوانان این است که حق را بشناسید و از حق متابعت کنید و به افراد تکیه نکنید.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.