ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42540
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۳۸
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
عملیات رقه باید طی 2 ماه پایان یابد

عملیات رقه باید طی 2 ماه پایان یابد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نوروز احمد فرمانده ارشد کرد نیروهای دموکراتیک سوریه در مصاحبه‌ای تاکید کرد: نبرد برای بیرون راندن داعش از شهر رقه در سوریه باید طی 2 ماه پایان پیدا کند، ولی من انتظار دارم که این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نوروز احمد فرمانده ارشد کرد نیروهای دموکراتیک سوریه در مصاحبه‌ای تاکید کرد: نبرد برای بیرون راندن داعش از شهر رقه در سوریه باید طی 2 ماه پایان پیدا کند، ولی من انتظار دارم که این درگیری ها تشدید شود.

تروریست های داعش بخش زیادی از سرزمین های تصرف شده را از سال 2015 میلادی در عراق و سوریه از دست داده اند، از جمله شهر موصل عراق. در سوریه نیز تروریست داعش تحت حملات ائتلاف آمریکایی و حملات ارتش سوریه با حمایت روسیه قرار داشته اند و سرزمین های زیادی را از دست داده اند.

نوروز احمد در ادامه افزود: ما دقیقا نمی توانیم زمان پایان یافتن عملیات رقه را مشخص کنیم چرا که جنگ شرایط خاص خودش را دارد. ولی انتظار نداریم که این جنگ طولانی شود و بر اساس طرح های جنگی ما، این نبرد بیشتر از 2 ماه طول نخواهد کشید.

احمد اظهار داشت: نیروهای دموکراتیک سوریه فعلا بر روی عملیات در شهر رقه تمرکز کرده اند و هنوز برنامه و طرحی برای حمله و یورش به استان دیرالزور ندارند.

بخش زیادی از این استان هنوز در تصرف تروریست های داعش است. کردهای وای پی جی قدرتمندترین بخش نیروهای دموکراتیک سوریه را تشکیل می دهند. واحد زنان نقش مهم و تاثیرگذاری در پیشروی های نیروهای دموکراتیک سوریه داشته است.

نوروز احمد برآورد کرده است که حدود 700 تا 1000 تروریست داعشی در رقه حضور دارند. نیروهای دموکراتیک سوریه حدود 60 درصد شهر رقه را بازپس گرفته اند. بیش از 15 هزار جنگجو از نیروهای دموکراتیک سوریه در عملیات رقه شرکت کرده اند.

احمد در ادامه گفت: حضور بیش از 5 تا 10 هزار غیرنظامی در رقه از جمله خانواده های تروریست های داعش پیشروی به سوی این شهر را سخت کرده است. در جریان پیشروی به مرکز شهر رقه، سعی می کنیم تا زمینه لازم برای خروج امن غیرنظامیان را فراهم کنیم تا آنها هدف حملات ما قرار نگیرند ولی مین های زیادی کار گذاشته شده است که منجر به تلفات غیرنظامیان می شود.

وی تاکید کرد: داعش تا پایان مبارزه خواهد کرد و بسیاری از تروریست هایی که در رقه باقی مانده اند؛ اتباع خارجی هستند که حملات انتحاری انجام می دهند.

احمد در ادامه یادآور شد: 60 درصد از 50 هزار نیروی تشکیل دهنده نیروهای دموکراتیک سوریه، عرب هستند، 30 درصد آنها را کردها تشکیل می دهند و 10 درصد دیگر از سایر اقوام و قبیله ها هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.