ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 4255
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
جستجوی گوگل و ماجرای دو رزمنده دهه هفتادی، ایرانی و افغانستانی

جستجوی گوگل و ماجرای دو رزمنده دهه هفتادی، ایرانی و افغانستانی

خبرگزاری تسنیم:  اسم شهید سید مصطفی موسوی را در گوگل سرچ کنید. از شهدای مدافع حرم. برخلاف سایر شهدا عکس دو نفر آدم با دو تیپ و قیافه متفاوت می آید. اشتباهی رخ نداده و هردوی این عکس‌ها، سید مصطفی موسوی هستند. هردو نفر هم  از شهدای مدافع حرم هستند.هر دو تا از جوانترین شهدای […]

خبرگزاری تسنیم:  اسم شهید سید مصطفی موسوی را در گوگل سرچ کنید. از شهدای مدافع حرم. برخلاف سایر شهدا عکس دو نفر آدم با دو تیپ و قیافه متفاوت می آید. اشتباهی رخ نداده و هردوی این عکس‌ها، سید مصطفی موسوی هستند. هردو نفر هم  از شهدای مدافع حرم هستند.هر دو تا از جوانترین شهدای مدافع حرم هستند. گوگل کمک بیشتری می‌کند، هردو متولد سال 74 هستند و هر دو در شهر حلب شهید شده اند. فقط یکی ایرانی است و یکی افغانستانی است.

خیلی از سایتهای غیرمطلع بعضا مطلبی را در مورد آن یکی نوشته اند و عکس این یکی را زده اند و بالعکس. خیلی ها هم نمی دانند اصلا اینها دو نفرند، در گزارش تصویری عکس های هردو را درهم برای یک نفر زده اند.تاریخ شهادت این دوشهید نزدیک دوماه با یکدیگر فرق دارد؛ ولی خیلی از سایت‌ها خبرشهادت اولی را باعکس‌های دومی کار کرده‌اند.

تصورش هم تاریخی است چه رسد به رخ دادنش. دو مرد دهه هفتادی، یک ایرانی و یک افغانستانی دارند درحلب بی خبر از هم می جنگند. سیدمصطفی موسوی (مرد ایرانی) 21آبان، سه روز بعد از تولد و ورود به سن بیست سالگی، در ریف جنوبی حلب می‌جنگد و شهید می‌شود. مصطفی موسوی دیگر (مرد افغانستانی) که شهادتش دو ماه دیگر است دارد درحلب می‌جنگید و عکسش درسایتها بعنوان شهید سیدمصطفی موسوی باعنوان محل شهادت درحلب منتشرمی شود و مصطفی موسوی افغانستانی هم سرانجام شهید می‌شود.

این ماجرای روزگار ماست.

قبلا مصادیق خون شریکی ما باها یک چنین چیزهایی بود که سرور رجایی در برنامه خندوانه گفت:

"چه کسی خبر دارد که در دوران جهادی اسلامی مردم ما در برابر روس‌ها چند شهید ایرانی داریم؟ آیا کسی می‌داند در زندان پلچرخی شهیدان ایرانی هم اعدام شدند؟ آیا کسی شهید احمدرضا سعیدی را می‌شناسد که در ١١/مهر/5٩ در افغانستان شهید شده و امروز مزارش ملجأ و مأمنی است برای مردم؟ و چه کسی می‌داند شهید اقبال حیدری که افغانستانی است در منطقه ناوچه‌ پیما در داخل خاک عراق شهید می‌شود و قبرش در قطعه 5٣ بهشت زهراست؟ همین چند روز پیش خبری خواندم که نهادی قرار است از شهیدان نوجوان ایران تجلیل کند، آیا کسی از شهید نوجوان ١٣ساله افغانی خبر دارد؟ او شهیدی است که در قم دفن است و توسلی نام دارد."

اما حالا این روزها خون شریکی ایرانی‌ها و افغانستانی‌ها به جایی رسیده که حتی سرچ گوگل هم دیگر نمی‌تواند این دو ملت را ازهم تفکیک کند.و ما چه کرده‌ایم؟ بی بی سی صرفا اسم یک رسانه اختلاف افکن که اشتراکات ما را نادیده میگیرد نیست.

اینهمه دستگاه عریض و طویل فرهنگی و کانال و شبکه و سایت و خبرگزاری که بابودجه بیت المال اداره می شوند و به سادگی از کنار چنین اتفاقاتی می گذرند و بی توجه به اشتراکات قومی و زبانی و فرهنگی ما به کارشان مشغولند هرکدام یک بی بی سی بالقوه درنادیده انگاشتن دوملت هستند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن