ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 42569
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۳
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
«الطاف احمد» ترجمانی نو از مکتب رسانه‌ای زینب کبری(س)

«الطاف احمد» ترجمانی نو از مکتب رسانه‌ای زینب کبری(س)

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، مراسم دهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی که تمام شد، ارتباط زنده سالن کوچک محل برگزاری مراسم در طبقه پنجم ساختمان این شبکه با موصل و پخش صحبت های حماسی «الطاف احمد» مثل بمب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، مراسم دهمین سالگرد تاسیس شبکه پرس تی وی که تمام شد، ارتباط زنده سالن کوچک محل برگزاری مراسم در طبقه پنجم ساختمان این شبکه با موصل و پخش صحبت های حماسی «الطاف احمد» مثل بمب ترکید و خون تازه ای در رگ های مقاومت جاری کرد.

دختر 28 ساله متولد جنوب لبنان، در اوج درگیری های موصل و از میان خرابی های جنگ و از دل خطر، پوشیده در حجاب کامل و جلیقه ضد گلوله و کلاه نظامی، از مکتب رسانه ای مقتدایش زینب کبری (س) گفته بود.

الطاف خبرنگاری برای پرس تی وی را افتخار خود دانسته بود و به خود بالیده بود که با حجاب اش در مقابل مسلمان نمایان دروغین داعش ایستاده است.

ویدئوی تاثیرگذار این ارتباط زنده، به زودی در فضای شبکه های اجتماعی دست به دست شد و روح و جان همه آنهایی را که به آرمان انقلاب و مقاومت علیه تجاوز و اشغالگری عشق می ورزند، در اهتزاز و حس غروری بی سابقه نشاند.

اما… موجی که در پی خود، همچنان حماسه حضور زنی به عنوان نماد پیام رسانی خون شهیدان جبهه های نبرد با داعش را تکرار می کرد، شکوهمندتر و بلندتر از آن بود که به این زودی ها فرو نشیند.

بانوی خبرنگار شجاع شبکه خبری پرس تی وی، 6 سال پیش ، همکاری اش را با این شبکه ایرانی پرآوازه آغاز کرده بود. به قول خودش؛ مخالفان ایران و رهبری آن  به او می گویند که:«چرا تو را می فرستند؟چرا تو را که یک زن هستی به این نقاط می فرستند؟» و او به آنها می گوید:«کسی من را نمی فرستد، من خودم می خواهم که به این مناطق بروم و آزادی شخصی دارم. در حقیقت پرس تی وی به من می گوید جلو نرو. وقتی برای اولین مرتبه پیشنهاد دادم که به اربیل بروم، چون پرس تی وی خبرنگاری را از دست داده بود، نگران بود و نمی خواست که بروم ولی گفتم که نهایت راه این است که می خواهم برای امام حسین(ع) شهید شوم.»

الطاف احمد «دوست دارد در این راه خدمت کند تا جایی که خدا او را در این راه به طریقی شرافتمندانه از این دنیا ببرد.»

 «اگر الان مطلبی از کربلا می دانیم، به خاطر نقش رسانه ای حضرت زینب(س) است و باید درس بگیریم که حضرت زینب از حقایق گزارش درست کرد که همان حالت خبرنگاری بود.»؛ اینها را همین دختر جسور لبنانی می گوید که ایران برای خود و خانواده و همفکرانش در لبنان، نور امید و ملجا و پناه است. به همین دلیل هم خبرنگار پرس تی وی بودن برای او ؛ قرار گرفتن در موقعیتی ویژه و ارزشمند به شمار می رود. اینجا است که اعتقاد و باور و ایمان قلب ها را به هم پیوند می دهد و یک بانوی لبنانی را برای بازتاب واقعیت های مقاومت در مقابل توطئه های دشمنان اسلام از قاب دوربین رسانه ای ایرانی، به قلب حادثه در کشوری چون عراق می کشاند.

چندی بعد الطاف احمد به ایران آمد تا رسانه ملی در مراسم روز خبرنگار از او تجلیل کند. حضور در ایران را نمی شد بدون زیارت بارگاه ملکوتی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) پایان داد، اما توجه متوقف نشدنی رسانه ها به خبرنگار شبکه پرس تی وی باعث شد تا احمد در همان معدود روزهای حضور در مشهد مقدس هم به بیان تجربیات خود از همکاری با شبکه پرس تی وی در تهیه گزارش از جبهه های نبرد علیه تروریست های داعش بپردازد.

«در مقابل این به ظاهر مسلمانان داعشی که قصد ربودن دین من را دارند، می ایستم.» او چنین می گوید و ادامه می دهد:«آزادسازی کامل موصل از دست گروه های تروریستی داعش آخرین خبر مسرت بخشی است که پوشش داده ایم. این شهر حدود 4 سال گذشته در دست تکفیری های بوده است»

بانوی خبرنگار پرس تی وی اظهار می کند: «ما کار خود را از  ژوئن 2014در شمال عراق آغاز کردیم و در 24 آگوست حادثه ای به وقوع پیوست که هرگز آن را فراموش نمی کنم. در آن زمان، پرس تی وی اولین شبکه بین المللی بود که به منطقه رسید و نیروهای این شبکه خانواده های دختران ایزدی را در شرایطی مشاهده کردند که در بیرون از روستاهایشان با پلاکاردهایی قدیمی در حرکت بودند و گریه می کردند. … پرس تی وی اولین تیمی بود که این واقعیت را افشا کرد و این بسیار جالب توجه بود.»

احمد می گوید که تیم رسانه ای شبکه پرس تی وی همیشه سعی می کند برای تهیه گزارش در خط مقدم باشد و به عنوان شاهد عینی قبل از سایر گزارشگران وارد عمل شود. او تصریح می کند: «برای نیروهای عراقی بسیار مهم است که اجازه حمله به هیچگونه تیم رسانه ای را ندهند چون احساس می کنند که حمله به یک تیم رسانه ای با چهره های شناخته شده در تلویزیون یک پیروزی راهبردی برای تکفیری ها است. بنابراین سعی می کنند ما را عقب نگه دارند ولی ما خیلی مصمم و سرسخت هستیم. در این راستا حشد الشعبی هم تلاش می کرد ما را عقب نگه دارد. از دید من نیروهای حشد الشعبی حزب الله عراق هستند. آنها مردمی هستند که برای دفاع از کشورشان داوطلبانه وارد عمل شده و همه چیز را پشت سر رها کرده اند… اگر با آنها صحبت کنید در چشم و قلبشان تنها یک آرزو مشاهده می کنید؛ همه آنها می خواهند سربازان امام زمان (عج) باشند. آنچه در عراق اتفاق افتاد نشان از غیرت آنها بر روی سرزمینشان دارد.»

الطاف از اینکه اقدامات تروریست های تکفیری به اسم حجاب و دین علیه مردم بیگناه اعمال شود، منزجر است. برای همین می گوید: «من می خواهم ثابت کنم که اینطور نیست و حجاب و دین من پیام آور صلح و دوستی و آرامش است و برایم بسیار اهمیت دارد که این مهم را به تمام دنیا نشان دهم.»

شهادت محسن حججی و همزمانی حماسه و شوری که این بار توسط این جوان شهید به پا شد، با حضور خبرنگار پرس تی وی در ایران، الطاف احمد را به ستایش او برمی انگیزد: «منار صباغ از همکاران لبنانی ام که خبرنگار مشهوری است، اقدام این شهید فداکار را به بهترین وجه توصیف کرده است. زمانی که او تصویر شهید محسن حججی را دید گفت سال های زیادی سعی می کردم تصویر دستان امام حسین (ع) شهید سرافراز کربلا و دستان شمر لعین را در ذهن به تصویر درآورم و امروز دیگر نیازی نیست چیزی را تصور کنیم، زیرا این تصویر به طور کامل همان تصویر شهید محسن حججی است.»

برای الطاف احمد، «آنچه انجام می دهد ادای دین به محضر حضرت زینب (س) است.»؛ این ترجمانی حماسی و آرمانگرایانه از شعار «خبر از نوعی دیگر» پرس تی وی است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.