ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42673
  • ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۳
  • 103 بازدید
  • ارسال توسط :
از مگس‌های سفید پایتخت چه می‌دانید؟+ اینفوگرافیک

از مگس‌های سفید پایتخت چه می‌دانید؟+ اینفوگرافیک

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مگس‌های سفید یا سفید بالک‌ها، چند سالی است که مهمان برخی از مناطق تهران شده‌اند. مگس‌های ریز و کوچکی که سطح بدن آنها با گردی سفیدرنگ پوشیده شده و از لحاظ ساختار بدنی شبیه […]

از مگس‌های سفید پایتخت چه می‌دانید؟به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مگس‌های سفید یا سفید بالک‌ها، چند سالی است که مهمان برخی از مناطق تهران شده‌اند. مگس‌های ریز و کوچکی که سطح بدن آنها با گردی سفیدرنگ پوشیده شده و از لحاظ ساختار بدنی شبیه پروانه‌ها هستند اما بسیار فعال‌تر از آنها عمل می‌کنند.

سفیدبالک‌ها با تغذیه از شیره گیاهان ( مانند یک پشه ) از خود عسلک تولید می‌کنند، وجود عسلک باعث می‌شود تا گرد و خاک جذب گیاهان شود  و نوعی از قارچ که تاثیر منفی در گیاهان زینتی و گلخانه‌ای دارد در گیاهان رشد کند. جالب است بدانید که سفید بالک‌ها استعداد زیادی در تولید مثل دارند و در مدت کوتاهی جمعیت خود را افزایش می‌دهند.

بر اساس اطلاعات کارشناسان، نوعی از کفشدوزک ( هفت نقطه‌ای و سیاه )، زنبور فورموسا و شبگزهای گل از جمله دشمنان طبیعی هستند که براحتی توانایی از بین بردن این حشره‌های مزاحم را دارند.

تغییر اکوسیستم طبیعی، سم‌پاشی‌های بی‌رویه و مبارزات شیمیایی با آفت‌ها از جمله دلایل افزایش حضور سفید بالک‌ها در شهر است.

 مراقب باشید سفید بالک‌ها وارد دهان یا بینی شما نشوند، بهتر است صورت و دست‌های خود را پس از ورود به خانه با آب و صابون بشویید.

 

از مگس‌های سفید پایتخت چه می‌دانید؟    

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.