ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 42989
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۴۰
  • 82 بازدید
  • ارسال توسط :
نارضایتی بغداد از انتقال داعشی‌ها از مرزهای لبنان و سوریه به نزدیکی مرزهای عراق

نارضایتی بغداد از انتقال داعشی‌ها از مرزهای لبنان و سوریه به نزدیکی مرزهای عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروها مسلح عراق مخالفت خود را با انتقال تعداد بیشمار عناصر داعش به مناطق واقع در مرزهای عراق و سوریه ابراز داشته و از دولت سوریه خواست تحقیقات در این زمینه را آغاز کند. العبادی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروها مسلح عراق مخالفت خود را با انتقال تعداد بیشمار عناصر داعش به مناطق واقع در مرزهای عراق و سوریه ابراز داشته و از دولت سوریه خواست تحقیقات در این زمینه را آغاز کند.

العبادی در کنفرانس خبری هفتگی خود اظهار داشت: انتقال تعداد بیشماری از تروریست‌های داعش به مناطق مرزی با عراق امری غیرقابل قبول است.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: امیدوار  بودم با ما هم در این زمینه مذاکره شود و نظر ما را هم جویا شوند. به نظر ما هیچ توجیهی برای مذاکره با تروریست‌ها وجود ندارد.

العبادی دولت سوریه را به انجام تحقیقات در این موضوع دعوت کرد و افزود: ما تلاش نمی‌کنیم داعش را محدود کنیم بلکه به دنبال نابودی آن هستیم.

عناصر داعش ۲۸ اوت روز دوشنبه از مرزهای سوریه و لبنان به سمت البوکمال سوریه در حومه دیر الزور در شرق این کشور منتقل شدند. این اتفاق براساس توافقی بین حزب‌الله لبنان و داعش با موافقت دمشق انجام شد.

حال به نظر می‌رسد این مساله باعث نگرانی عراق شده که شکست‌های سنگینی بر داعش در کشور خود وارد کرده است.

این در حالی است که یک نماینده پارلمان عراق نیز دولت عراق و سوریه را توطئه چینی علیه ملت عراق و حشد شعبی با سکوت‌شان در قبال این توافق متهم کرد.
تبریک به مناسبت پیروزی در تلعفر

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیروزی عظیم در تلعفر در غرب استان نینوا را تبریک گفت و وعده داد نیروهای عراقی داعش را به زودی نابود کنند.

نخست وزیر عراق تاکید کرد: داعش راهی جز تسلیم و مرگ ندارد.

وی ادامه داد: نابودی داعش در عراق نزدیک شده و روزهای داعش در عراق رو به پایان است.

العبادی خاطرنشان کرد: نیروهای داوطلب داعش بسیار کم شده و تعداد انتحاری‌های این گروه نیز بسیار کاهش یافته‌اند.
گذرگاه طریبیل امروز افتتاح می‌شود

از سوی دیگر، نخست وزیر عراق اعلام کرد، امروز (چهارشنبه) گذرگاه مرزی با اردن به نام طریبیل افتتاح می‌شود در حالی که دولت تصمیم دارد به رغم وجود مخالفان و مفسدان به اصلاحات ادامه دهد.

وی تصریح کرد: عراق بعد از پیروزی‌های متوالی بر داعش موجب شگفتی جهان شده است.
مخالفت با مشارکت کرکوک در همه‌پرسی استقلال

حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود به انتقاد از تصمیم اخیر کرکوک برای شرکت در همه‌پرسی استقلال کردستان پرداخت و این اقدام را یک اشتباه دانست.

این در حالی است که منابع عراقی از مذاکرات فشرده میان دیپلمات‌ها و رهبران کرد برای به تأخیر انداختن همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق خبر می‌دهند.

مذاکرات فشرده‌ای بین دیپلمات‌ها و رهبران کرد برای به تأخیر انداختن همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق در جریان است.

قرار است این همه‌پرسی ۲۵ سپتامبر (سوم مهر) برگزار شود.

ترکیه و آمریکا نسبت به این همه‌پرسی ابراز نگرانی کرده‌اند. مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه نیز پیشتر اعلام کرده بود که وی از مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق می‌خواهد این همه‌پرسی را لغو کند.

ابراهیم الجعفری، وزیر خارجه عراق پیشتر نسبت به همه‌پرسی و پیامدهای آن هشدار داده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.