ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 43037
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۲۲
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
مانع‌تراشی آمریکا در پیشروی ارتش سوریه به سوی داعش در دیرالزور

مانع‌تراشی آمریکا در پیشروی ارتش سوریه به سوی داعش در دیرالزور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نزاویسیمایا گازتا» چاپ مسکو در گزارشی نوشت: واشنگتن در مبارزه برای مناطق نفتی سوریه، متکی به نیروهای کُرد است. طبق نوشته این گزارش، اختلافات میان دمشق و ائتلاف تحت رهبری آمریکا به تدریج و به موازات پیشروی ارتش سوریه در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «نزاویسیمایا گازتا» چاپ مسکو در گزارشی نوشت: واشنگتن در مبارزه برای مناطق نفتی سوریه، متکی به نیروهای کُرد است.

طبق نوشته این گزارش، اختلافات میان دمشق و ائتلاف تحت رهبری آمریکا به تدریج و به موازات پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور از سه محور استراتژیک تشدید می‌شود. این شهر و میادین نفتی که آن را احاطه کرده‌، هدف اصلی نیروهای «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و هیأت روسی هستند که با گروه تروریستی داعش در جنوب شرق سوریه مشغول مبارزه هستند.

خبرگزاری Al Ain News روز یکشنبه گذشته طی گزارشی اعلام کرد که نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا از طریق هوایی در غرب استان دیرالزور پیاده شده‌اند. هدف رسمی این عملیات تخلیه غیرنظامیان و دریافت اطلاعات بوده است اما هدف واقعی آمریکایی‌ها قطعا فراتر از این است.

پیش از این نیروهای دموکراتیک سوریه که عمدتا متشکل از نیروهای کُرد هستند، اعلام کردند که حمله به دیرالزور به موازات عملیات آزادی رقه صورت می‌گیرد؛ بنابراین واضح است که کُردها و آمریکا که از آنها حمایت می‌کند به دنبال تصرف و تسلط بر مناطق غنی از نفت و گاز هستند.

نیروهای دموکراتیک سوریه تهاجم خود را از استان حسکه آغاز خواهند کرد و هدف اصلی آنها تصرف شهر المیادین واقع در ساحل شرقی رود فرات و در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرقی دیرالزور در شرق سوریه خواهد بود.

این طرح‌ها و برنامه‌ها در وهله نخست مغایر با توافقات ضمنی روسیه و آمریکاست که طبق آنها ائتلاف تحت رهبری آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه تنها در اراضی مایل به شرق رود فرات فعالیت می‌کنند و در وهله دوم اجرای آنها تهاجم نیروهای دولتی را دشوار خواهد کرد و این چیزیست که ناگزیر موجب بروز درگیری‌هایی با نیروهای دموکراتیک سوریه خواهد شد؛ درگیری‌هایی که مشابه آن زمانی رخ داد که آمریکایی‌ها قصد داشتند به کمک کُردها برای آغاز تهاجمی در ساحل شرقی رود فرات در نزدیکی فرودگاه طبقا موضع‌ بگیرند.

 

 

این را نیز باید یادآور شد که در ماه ژوئن سال 2017 یک جنگنده بمب‌افکن آمریکایی سوپرهورنت از نوع F/A-18E در این منطقه یک فروند هواپیمای " SU-22" سوریه را با ادعای اینکه مواضع نیروهای دموکراتیک را بمباران کرده، هدف قرار دارد.

پس از این اتفاق، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در صورت مشاهده هرگونه دستگاه پرنده متعلق به ائتلاف بین‌المللی در مناطقی از سوریه که مأموریت‌ها و عملیات‌های هوایی در آنها در جریان است از جمله در کرانه باختری رود فرات، این دستگاه‌ها به عنوان هدف هوایی تلقی شده و با سامانه‌های ضدهوایی زمینی هدف قرار خواهند گرفت.

هم‌اکنون به نظر می‌رسد که اختلافات برطرف شده است و از دو ماه پیش تاکنون دمشق تحت حمایت و پشتیبانی نیروهای هوایی و نیروهای ویژه روسی با موفقیت تهاجمی را به سمت جنوب شرق سوریه از جمله در کرانه باختری رود فرات به انجام رسانده است.

این در حالیست که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با حمایت از کُردها به همین ترتیب اما با کارآمدی و تأثیری کمتر، داعش را در شرق این رود هدف قرار داده و منهدم کرده است.

 

 

جنگنده‌های روسیه دیروز دوشنبه به مواضع گروه‌های تروریستی در نزدیکی شهر دیرالزور در سوریه حمله کرده و چهار تانک و دو آتشبار توپخانه‌ای متعلق به تروریست‌ها را منهدم کردند. 

وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر تصریح کرد که به منظور تقویت ناوگان دریایی خود، دو زیردریایی بزرگ و جدیدا نوسازی‌شده دیزلی و الکتریکی متعلق به ناوگان دریایی روسیه، کولپینو و ولیکی نووگورود را روانه آب‌های مدیترانه کرده است.

مسکو هدف از اعزام این زیردریایی‌های رادارگریز را که از سال 2016 عملیاتی شده‌اند و دارای سرعتی معادل 20 گره دریایی در زیر آب هستند، تقویت حضور نیروی دریایی روسیه در دریای مدیترانه اعلام کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین روز یکشنبه گذشته اعلام کرد که ارتش سوریه به سوی دیرالزور در حرکت است تا محاصره نیروهای خود در این استان را در هم بشکند.

ارتش سوریه در نزدیکی روستای «غانم» در ریف شرقی رقه واقع در کرانه رود فرات موفق شد با کمک جنگنده‌های روس شمار زیادی از تروریستهای داعش را از پای درآورد.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به معارضان است اعلام کرد که ارتش سوریه از سمت منطقه البادیه نفوذ کرده است؛ به گونه‌ای که نیروهای مقاومت دهها کیلومتر از محور شهر السخنه پیشروی کردند.

روزنامه الحیات عربستان نیز گزارش داد که ارتش سوریه قصد دارد دیرالزور را از 3 محور باز پس بگیرد که عباتند از: جنوب استان رقه، منطقه میانی البادیه، منطقه مرزی با عراق از سمت جنوب شرق استان دیرالزور.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که آزادسازی دیرالزور به معنای بیرون راندن داعش از سوریه است. در واقع این استان بزرگترین مرکز تجمع داعش در سوریه است.

به گفته دیده بان، نیروهای سوری موفق شدند 25 کیلومتر در شمال شرق مناطقی پیشروی کند که در 36 کیلومتری شهر السخنه قرار دارد.

بدین ترتیب نیروهای سوری 65 کیلومتر با شهر دیرالزور فاصله دارند؛ شهری که داعش از آغاز 2015 آن را محاصره کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.