ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 43152
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۴
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
ایران قربانی ترور و توطئه‌های قدرت‌های بزرگ در منطقه است

ایران قربانی ترور و توطئه‌های قدرت‌های بزرگ در منطقه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 8 شهریورماه 96) در همایش ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش که در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یک واقعیتی که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 8 شهریورماه 96) در همایش ایران قربانی تروریسم؛ از منافقین تا داعش که در تالار مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: یک واقعیتی که در دنیا با آن مواجه هستیم این است که ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که مملو از منابع زمینی است و تا زمانی که این منابع را داریم، قدرت‌های بزرگ دست از ما نخواهند کشید. 

وی افزود: منافعی که قدرت‌های بزرگ و آمریکا دارند به قدری زیاد است که نمی‌توانند دست از آنجا بکشند، مانند دست‌درازی برای تصاحب و غارت منابعی مانند نفت و طلا، از طرفی آنهایی که در آنجا زندگی می‌کنند در مقابل این غارت‌ها ساکت نخواهند نشست.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جنگی که قدرت‌های بزرگ در منطقه به راه انداختند، در حقیقت با دعواهایی که ایجاد می‌کنند، می‌خواهند منابع را تصاحب و غارت کنند. همچنین ما را از یکدیگر می‌ترسانند تا منابع را ببرند و بعد دشمن اصلی را می‌زدایند تا آن را نشناسیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: قدرت‌ها ایستاده‌اند تا ما را به ضلالت بکشند، آنها یک عده را با پول می‌خرند و معامله می‌کنند و در حقیقت، افراد را به زر و زور می‌خرند و اگر هم نتوانستند، آنها را از بین می‌برند.

وی اضافه کرد: ابرقدرت‌ها افراد آگاه را از درون جامعه گلچین، ترور و شهید می‌کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 17 هزار شهید ترور در کشور، خاطرنشان کرد: ما فقط در زمینه ترور 17 هزار شهید دادیم که در حقیقت اینها کسانی بودند که اگر هر کدام از آنها می‌ماندند، با این مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد مواجه نبودیم. 

پزشکیان تصریح کرد: شهدای ترور در حقیقت کسانی بودند که جان خود را در راه خدا دادند، حال آدم‌هایی که دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند، بگویند که کدام کشور به اندازه ما قربانی داده است.

این نماینده مجلس دهم در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: غارتگران و قدرت‌های بزرگ می‌آیند و اقوام ترک و کرد و عرب را به جان هم می‌اندازند و در حقیقت ما قربانی ترور و توطئه‌هایی هستیم که آنها در مناطق ما ایجاد کردند. 

وی یکی از راهکارهای اساسی برای خنثی‌سازی توطئه‌های قدرت‌های منطقه را ایجاد آگاهی و وحدت بین جوامع اسلامی و کشورهای منطقه خواند و افزود: در منطقه‌ای که همه یک فرهنگ داشتیم، ما را به جان هم انداختند و افراد عالم و دانشمند کشور ما همچون شهید بهشتی، باهنر و مطهری را به شهادت رساندند که متأسفانه این روند را در مملکت ما در حال تحریک کردن هستند. 

پزشکیان همچنین راهکارهای جلوگیری از ترور دانشمندان کشور را وحدت داخلی عنوان کرد و گفت: باید بپذیریم که ما باید ید واحده شویم و کشورهای اسلامی فریب ابرقدرت‌ها را نخورند، چرا که آنها عیب‌ها و اشکالات ما را بزرگ می‌شمارند تا فریب بخوریم که لازمه آن، ایجاد وحدت است. 

وی با اشاره به اینکه زمانی که وحدت ایجاد شود، هیچ کشوری نمی‌تواند دخالت کند، یادآور شد: خانواده‌هایی که شهید دادند، قطعاً انتخاب شده بودند، در حقیقت بهترین‌ها و آگاه‌ترین‌ها را انتخاب کردند، البته ابرقدرت‌ها عده‌ای را هم خریدند، ولی ما تا آخر ایستاده‌ایم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما باید راه شهدا را با قدرت و قوت ادامه دهیم، تصریح کرد: ما باید سعی کنیم به راحتی در چاله‌هایی که دشمنان برای ما ایجاد کرده‌اند نیفتیم و باید فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم و سعی شود همواره نام و یاد شهیدان زنده نگه داشته شود.

وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همان روزی که داعش به مجلس آمد و آن حادثه تروریستی اتفاق افتاد، ذره‌ای خوف و باک بین نمایندگان وجود نداشت که ترس از شهید شدن داشته باشند، چرا که ما از مرگ نمی‌ترسیم، در حقیقت این مملکت را افرادی اداره کردند که با تمام وجود در صحنه ایستاده بودند.

پزشکیان در خاتمه سخنان خود عنوان کرد: مرده کسانی هستند که مانند حیوان روی زمین زندگی می‌کنند و در حقیقت، زنده همان شهدایی هستند که جان خود را در راه خدا دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، در ادامه این همایش، پیام علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت این روز توسط غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده ایثارگر مجلس قرائت شد. همچنین کتاب «کارنامه سیاه» که حوادث تروریستی دهه 60 را روایت می‌کند به رونمایی رسید.

بر این اساس از خانواده شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) با ارائه لوح، تقدیر به عمل آمد و همچنین بیانیه پایانی مراسم قرائت شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.