ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 43154
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۲۴
  • 327 بازدید
  • ارسال توسط :
نصب نمادهای بیگانه در میادین بروجرد/ المان هایی که با فرهنگ اسلامی-ایرانی سنخیتی ندارند

نصب نمادهای بیگانه در میادین بروجرد/ المان هایی که با فرهنگ اسلامی-ایرانی سنخیتی ندارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک نمادها و المان ها جزیی از مبلمان شهری هستند که در نگاه اول هویت و فرهنگ را نشان می دهند و نمادهای نصب شده در میادین شهر اثر گذار ترین فضا در ذهن افراد خصوصا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک نمادها و المان ها جزیی از مبلمان شهری هستند که در نگاه اول هویت و فرهنگ را نشان می دهند و نمادهای نصب شده در میادین شهر اثر گذار ترین فضا در ذهن افراد خصوصا گردشگران و مسافران است.

 

نصب المانها و نمادها در جای جای شهر خصوصا در میادین شهری موضوعی است که سالهاست توسط شهرداری صورت می گیرد و با هر یک از المانها می توان فرهنگ و هویت را نشان داد اما با گذری در شهر بروجرد به خوبی شاهد ناهماهنگی المانها در میادین شهر هستیم که مورد بی توجهی مسئولان مربوطه قرار گرفته است.

 

میدان

 

این روزها جای تندیس شهدایی همچون شهید بروجردی، 68 شهید دانش آموز، شهید صارمی و شهدای شاخص دیگری در شهر خالی است که گویا تا کنون برنامه مناسبی برای این تندیس ها و میادین شهر وجود نداشته است.

 

این در حالیست که سالانه مسافران و گردشگران زیادی به بروجرد سفر می کنند و از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهر بازدید می کنند، المان شهری می تواند علاوه بر زیباتر کردن مناظر شهری در راستای معرفی هویت و معرفی شاخص های شهرستان اثر گذار باشند.

 

 

 

متاسفانه در برخی از میادین شهر بروجرد نمادهایی نصب شده که هیچ گونه سنخیتی با فرهنگ و هویت ما ندارد و گاهی این نمادها غربی و بیگانه برگرفته از نمادهای سایر کشورهاست که به صورت سلیقه ای در میادین اصلی این شهر نصب شده اند و ممکن است نمادی از میدان های بروجرد در خارج از کشور معنایی داشته باشد اما در شهر بروجرد نیاز است نمادهایی مناسب و در شان شهر و مردم نصب شود.

 

حالا از مسئولان مربوطه یک سوال داریم، چرا در شهری که یکهزار و 500 شهید تقدیم کرده به جای تندیس شهدای شاخص باید از نمادهایی در شهر استفاده شود که بیگانه هستند به طور مثال در میدان شهدا نمادی از چند آئینه به کار رفته شده در حالی نام میدان شهدا است و می طلبد نام میدان با المان همخوانی داشته باشد.

 

همچنین در میدان شهید بهشتی نمادی از یک چتر نصب شده و در میدان شهدای شیمیایی اصلا نمادی وجود ندارد که همه و همه نشان دهنده بی توجهی مسئولان مربوطه به این موضوع است.

 

میدان

 

به نظر می رسد نصب المانها و نمادها در شهر بروجرد براساس سلقه و بدون توجه به بسیاری از موضوعات فرهنگی، مذهبی و دینی صورت می گیرد.

 

"اشرق چگنی" رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بروجرد در این راستا گفت: برای اجرای برنامه های لازم و نصب المانها و تندیس ها نیازمند بودجه هستیم و اگر در این راستا بودجه ای در نظر گرفته شود از کارشناسان دعوت می کنیم تا برای نصب المان هایی متناسب و در شان بروجرد برنامه ریزی کنند.

 

وی اضافه کرد: البته تصمیم گرفته شده که تندیسی از شهید حججی در پارک شهید حججی نصب شود اما برای سایر میادین شهری به نتیجه ای نرسیدم و اقدامی تا کنون صورت نگرفته است.

 

چگنی اظهار داشت: در بسیاری از شهرها در ورودی های شهری نمادهایی با توجه به هویت و فرهنگ همان شهر نصب می شود که این نمادها در ذهن افرادی که به این شهر سفر می کنند ماندگار می شود اما در بروجرد انجام نشده ولی تلاش می شود تا این اقدام صورت گیرد.

 

میدان

 

به گفته وی این که برخی از میادین شهری بروجرد دارای نمادهای نامتعارفی است، درست است و تلاش داریم تا این موضوع را پیگیری کنیم و نمادهایی متناسب با شهر بروجرد در میادین نصب شود.

 

به هر ترتیب نام شهدا زینت بخش کوچه و خیابان هایی است تا همیشه به یاد داشته باشیم با رشادت و جانفشانی آنها امروز در امنیت و آرامش زندگی می کنیم و این ما هستیم که می توانیم با نصب تندیس هایی از شهدا بیشتر به آن دلیر مردان افتخار کنیم.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.