ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 43175
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۵
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
افتخار و عزت کشور ما به واسطه شهدا دست آمده است

افتخار و عزت کشور ما به واسطه شهدا دست آمده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش بزرگداشت روز قشر بسیج کارمندی که امروز (چهارشنبه هشتم شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) در جایی گفته‌اند؛ مرگ برای انسان‌ها نوشته شده و حتمی است. این شوق من برای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده در همایش بزرگداشت روز قشر بسیج کارمندی که امروز (چهارشنبه هشتم شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امام حسین(ع) در جایی گفته‌اند؛ مرگ برای انسان‌ها نوشته شده و حتمی است. این شوق من برای ملاقات با گذشتگانم مانند شوق یعقوب برای دیدار یوسف است. هر کس آماده است که خون خود را در راه ما بریزد و خود را برای ملاقات با خدا آماده کرده است ما را همراهی کند.

وی افزود: سختی همراهی با امام مانند سختی انفاق در راه خدا و جهاد با مال نیست. کسی که تمام اینها را پشت سر گذاشته باشد و آمادگی کاملی برای دیدار خدا داشته باشد، می‌تواند او را همراهی کند. پس از این تصفیه‌ها در نهایت امام به 72 یار یعنی 42 پیاده و 30 سواره رسید. کسانی که نتوانستند امام را همراهی کنند یا آماده نبودند یا برای دنیا آمده بودند. اما اکثریت مردم کجا بودند؟ امام می‌گویند این مردم بنده دنیا هستند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: شهدا دو دسته‌اند؛ کسانی که در دوران دفاع مقدس در جبهه بودند و کسانی که پس از جنگ به دنیا آمدند. هر خدمت، افتخار و عزتی که مردم در کشور دارند، همه با دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به دست آمده است. وقتی دیپلمات‌های ما با عزت وارد مذاکره می‌شوند، به دلیل ایثار و شهادت‌طلبی و مقابله‌هایی است که با این شیطان‌های بزرگ در عراق و سوریه انجام می‌شود.

حسن‌زاده افزود: در دوران جنگ، برخی شهدا شاخص شدند. برخی شهدا نیز مانند شهدای ابتدای جنگ و شهدای انتهای جنگ، گمنام باقی ماندند. ما این مسأله را در خوزستان لمس کردیم. همین اتفاق درباره شهدای مدافع حرم نیز رخ داد. خوزستان از نظر تعداد شهدای مدافع حرم جزو استان‌های شاخص کشور است. با اینکه هیچ تکلف و اجباری در این زمینه وجود نداشته و همه از روی شوق برای دفاع از اسلام پیش‌قدم شدند.

وی افزود: اگر این روحیه جهادی شهدا در تمام کشور وجود داشت، پیشرفت‌های بسیار بهتری داشتیم. اگر این روحیه جهادی در قوه قضائیه، قوه مقننه و سایر دستگاه‌ها وجود داشت، وضع ما این نبود. چیزی که محفل شهدا باید برای ما بیاورد، احساس مسئولیت است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به امضای قطعنامه صلح ایران و عراق پس از جنگ تحمیلی گفت: برخی از نزدیکان امام پس از امضای قطعنامه گفتند ما باید جنگ را پس از فتح خرمشهر تمام می‌کردیم. امام خمینی(ره) بلافاصله صحبت کردند و گفتند به دلیل این تحلیل‌های غلط از خانواده‌های شهدا عذرخواهی می‌کنم. این عزت ما در دنیا بی‌سابقه است. باید تلاش کنیم از این عزت نهایت استفاده را ببریم.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.