ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 43196
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۱۶
  • 69 بازدید
  • ارسال توسط :
دلایل اهمیت توجه به شهدای ترور در کشور/با تروریسم در یک نبرد رویارو هستیم

دلایل اهمیت توجه به شهدای ترور در کشور/با تروریسم در یک نبرد رویارو هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد فرزند شهید ترور، حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد و دبیر کل بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) با حضور در باشگاه خبرنگاران پویا، از تحریریه و بخش‌های مختلف آن بازدید کرده و به مناسبت روز ملی مبارزه با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، سید محمدجواد هاشمی‌نژاد فرزند شهید ترور، حجت‌الاسلام سید عبدالکریم هاشمی‌نژاد و دبیر کل بنیاد هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور) با حضور در باشگاه خبرنگاران پویا، از تحریریه و بخش‌های مختلف آن بازدید کرده و به مناسبت روز ملی مبارزه با تروریسم با خبرنگاران به گفت‌وگو نشست. هاشمی‌نژاد در این گفت‌وگو از نحوه شکل‌گیری بنیاد هابیلیان و تبدیل شدن آن به «تنها مرکز تخصصی در حوزه مطالعات تروریسم» در داخل کشور سخن گفت و از واکنش‌های بین المللی، گروه‌های مردمی، رسانه‌های معاند، گروه‌های تروریستی و … در رابطه با فعالیت‌های این بنیاد توضیح داد که به همت خانواده شهدای ترور 12 سال است که فعالیت‌های تخصصی در این حوزه دارد.

هاشمی نژاد در این دیدار با اشاره به آغاز کار بنیاد هابیلیان می‌گوید: سال 84 کار شروع شد و فکر کردیم حالا که بحث تروریسم موضوعی شده که امریکا به بهانه آن و به بهانه آنکه کشورش مورد هدف واقع شده شروع به لشکرکشی به کشورهای دیگر کرده و با از بین رفتن دو تا از ساختمان‌هایش دو کشور را به خاک و خون کشیده است برای شروع چنین کاری زمان خوبی است.

او ادامه می‌دهد: خلأهای زیادی بود. چه خلایی بزرگتر از اینکه کشور ما که یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم است و آن زمان حتی آمار دقیق شهدای ترورش را نداشت. اولین گامی که ما در این قضیه به نظرمان رسید باید برداریم، همین قضیه بود. دیدیم راجع به این موضوع حرف‌زدن، مقاله نوشتن و تحلیل کردن نیاز به آن داردکه سراغ خانواده شهدا برویم. به همین دلیل شروع به تحقیقات راجع به آمار و ارقام شهدای ترور کردیم و دو سال طول کشید که این آمار جمع آوری شد و به 17 هزار شهید ترور رسید. این امار طبق اسناد جمع اوری شده هم اکنون آمار رسمی کشور ما در زمینه شهدای ترور محسوب می‌شود.

دبیر کل بنیاد هابیلیان با اشاره به اهمیت توجه به شهدای ترور می‌گوید: شهدای ترور یک وضعیت خاصی دارند هم در غربت و مظلومیت واقع شده‌اند به لحاظ اینکه سیاست غلطی در مملکت حاکم شد و دو دولت اجازه ندادند در این موضوعات به بحثی پرداخته شود و به طبع آن موضوع شهید و شهدای ترور در کنج غربت واقع شد. این موضوع باعث شد فرصتی برای دشمن به وجود آورد که در این فاصله 20 ساله جای شهید و جلاد را با هم عوض کند.

او معتقد است مطالعه و تحلیل در این زمینه خودش یه رویارویی مستقیم با دشمن است و می‌‌گوید: نکوداشت شهدا را صرفا نکوداشت نبینیم. وقتی برای شهدای جنگ نکوداشت می‌گیریم داریم تاریخ جنگ را بررسی می‌کنیم که ببینیم چه اثراتی بر جا گذاشته است. در موضوع ترور و تروریسم هم این موضوع در یک نبرد رویاروست یعنی دشمن ما کسانی را که مورد تنفر مردم ایران بودند را تلاش می‌کند را در مقابل نظام قرار دهد. و اگر ما شهدای ترور را اینجا مطرح نکنیم، دشمن به هدف خودش می‌رسد.  وقتی در مورد شهدای جنگ صحبت می‌کنیم. خدا را شکر به یمن برکت خون آن‌ها و مجاهدت‌های آنان، آن دشمن ساقط شد و کشورش هم دوست ما شده است . اما در بحث تروریسم در مورد دشمنی صحبت می‌کنیم که 30 سال است در مقابل انقلاب اسلامی از هیچ خباثتی فروگذار نکرده و تلاش دارد که آن جانیان را در دنیا به عنوان قربانی معرفی کند.

هاشمی نژاد می‌گوید: رهبر معظم انقلاب در این زمینه هشدار می‌دهد که نگذارید جای شهید و جلاد با هم عوض شود. پس در این نکوداشت‌ها بحثمان بزرگداشت صرف نیست ما در حال نبرد تک به تک و چشم به چشم با دشمنان هستیم. در این نبرد باید یکی پیروز شود. این فرمایش رهبری است که می‌فرماید ما در این قضیه غفلت کردیم و در جای دیگری می‌فرماید که نگذارید جاها عوض شود این‌ها یک سری تبعاتی دارد.

مشروح این گفتگو در آینده منتشر خواهد شد. گزارش تصویری این نشست را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.