ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 43233
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۵۷
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید از وضع و حال زندگی ما غفلت نمی کند/برخی می خواهند ما را از کدخدا بترسانند

شهید از وضع و حال زندگی ما غفلت نمی کند/برخی می خواهند ما را از کدخدا بترسانند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارگ نیوز؛ سردار باقرزاده مسئول کمیته تفحص شهدا در مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در محل مسجد جامع صاحب الزمان (عج) بم گفت: وقتی که فردی فوت می کند یک رو کردن دارد […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ارگ نیوز؛ سردار باقرزاده مسئول کمیته تفحص شهدا در مراسم وداع با پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس در محل مسجد جامع صاحب الزمان (عج) بم گفت: وقتی که فردی فوت می کند یک رو کردن دارد و یک پشت کردن، به دنیا پشت می‌کند و به آخرت رو می‌کند اما در مورد شهدا اینطور نیست و شهید همه زندگی پس از حیات دنیوی او اقبال و رو کردن است.

وی افزود: شهید از طرفی نظر میکند به وجه الله و از طرف دیگر نیز نظر به خلق الله نظر می کند و اینگونه نیست که آنها از وضع و حال ما غفلت کنند بلکه آنها شاهد هستند و ما مشهود هستیم.

سردار باقرزاده اظهار داشت: شهدا دو دعوت و دو کارکرد دارند که دو دعوت اول آنها دعوت به هوشیاری و دعوت به پایداری است که هوشیاری به معنی بصیرت و پایداری به معنی استقامت است و استقامت به معنی همه گامها را برداشتن و دست از هدف بر نداشتن است.

وی گفت: کارکردهای شهدا در راستای توحید است و توحید یعنی لا موثر فی الوجود الا الله لذا اگر کسی باور کند عنصر اصلی و تعیین کننده فقط خداوند است و آن چه مشیت الهی باشد فقط همان محقق می شود دیگر از دشمن هراسی ندارد.

مسئول کمیته تفحص شهدا بیان داشت: این که امام فرموده آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند عین توحید است، یعنی در جایی که خداوند است آمریکا چه غلطی می خواهد انجام دهد و همین دیدگاه توحیدی زمانی که به عرصه عرفان می‌آید می‌گوید عالم محضر خداوند است، در محضر خداوند معصیت نکنید.

سردار باقرزاده ابراز داشت: یکی از هنر های امام این بود که ترس را از این ملت برداشت حال به این کار نداریم که عده ای تلاش می کنند ما را از کدخدا بترسانند در حالی که شهید حججی کاری کرد که تراز ها به هم ریخت و حد نصاب ها بالا و پایین شد و کم آبروی همه ما را خرید، همانگونه که شهدای دفاع مقدس در آن روزگار آبروی ما را خریدند و اکنون هم شهدای مدافع حرم آبروداری می‌کنند و عده ای که در خصوص شهدای مدافع حرم ناشکری می کنند توجه به آنچه می گویند ندارند.

وی تأکید کرد: شهدای مدافع حرم هنوز به علی (ع) و زهرای اطهر اقتدا می کنند.

سردار باقرزاده به یکی از خاطرات دوران حضورش در بم اشاره کرد و گفت: یک هفته پس از زلزله بم در شرایطی که تمام خانه ها خراب شده بود در منطقه ای حوالی خیابان مدرس رسیدیم و شنیدیم که صدای دعای کمیل بلند شده است، لذا اگر بم عنوان دارالصابرین را اختیار کرده است به این دلیل است و این شهر به همین راحتی دارالصابرین نشده است.

وی با بیان خاطراتی از تفحص شهدا گفت: توحید را در ایام جنگ و در تفحص شهدا چشیدیم چرا که توحید چشیدنی است.

مسئول کمیته تفحص شهدا تاکید کرد: محل خاکسپاری این دو شهید گمنام محل میثاق است و واقعی در مراسم وداع تاکید می شود بر همجنس شدن با اولیا خدا و اگر کسی باور کند عنصر تعیین کننده فقط خداوند است دیگر از دشمن هراسی ندارد.

سردار باقر زاده اظهار داشت: هرکس طالب شهادت است باید سه پایه را در وجود خود برپا کند: بینش، کشش، کوشش و نقطه مقابل این افراد غافلین هستند لذا دشمن به دنبال این است که بصیرت و شعور را متزلزل کند تا عمل هم نباشد پس آنکس که در مقابل تیم اسراییل فوتبال بازی می‌کند، مشکل بصیرتی دارد.

وی با بیان کل اینکه حرکت معنوی موجب حیاط معنوی می شود و ملتی زنده و بصیر و با صلابت پدید می آورد گفت: شهید حججی بسیار به شهید کاظمی علاقمند بود، شب قبل از شهادت شهید حججی، شهید احمد کاظمی را در خواب دیدم و از ایشان پرسیدم ماجرای سقوط هواپیما چه بود که در پاسخ بصورت رمز آلود گفت: تشتی از آسمان آوردند و اشک ما را در آن جمع کردند و پس از این خواب و حادثه شهادت شهید حججی بود که من با خودم گفتم یقینا برای شهید حججی هم تشتی از آسمان آورده ند شبیه تشتی که سر امام حسین را در آن قرار دادند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.