ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 43810
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
جزئیات برگزاری مراسم عرفه دانشگاهیان در حرم حضرت اباعبدالله (ع)

جزئیات برگزاری مراسم عرفه دانشگاهیان در حرم حضرت اباعبدالله (ع)

رضا همدانی در گفتگو باخبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم عرفه در حرم حضرت ابا عبدالله حسین با حضور دانشگاهیان گفت: در دوره هفدهم عتبات دانشگاهیان ، بیش از ۹۸ هزارنفر ثبت نام کردند و با توجه به اینکه عتبات دانشگاهیان قصد داشت بهترین هتل های کربلا ، نجف، و کاظمین را برای دانشگاهیان […]

رضا همدانی در گفتگو باخبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم عرفه در حرم حضرت ابا عبدالله حسین با حضور دانشگاهیان گفت: در دوره هفدهم عتبات دانشگاهیان ، بیش از ۹۸ هزارنفر ثبت نام کردند و با توجه به اینکه عتبات دانشگاهیان قصد داشت بهترین هتل های کربلا ، نجف، و کاظمین را برای دانشگاهیان فراهم کند، بررسی های لازم  انجام شد و بهترین هتل ها برای عتبات دانشگاهیان فراهم شد.

وی ادامه داد:  عتبات دانشگاهیان در این دوره بیش از ۱۴ هزارنفر گنجایش برای اعزام‌ دانشگاهیان به عتبات نداشت، و از بین بیش از ۹۸ هزار نفر ۱۴ هزار نفر در قرعه کشی برای اعزام انتخاب شدند.

نماینده عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق افزود: تمام کاروان های دانشجویی دارای روحانی کاروان هستند و به دلیل اقتضای عتبات به ویژه کربلا معلی که نیاز به روضه خوانی و سینه زنی و مدیحه سرایی است قرار شد که در نجف و کربلا مداح ثابت حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: تا کنون ۷۲ کاروان عتبات دانشگاهیان از ۳۵۰ کاروان وارد کربلا شده اند و امروز که برای شب عرفه نیز هفتادو دومین کاروان عتبات دانشگاهیان از یزد و آذربایجان شرقی وارد کربلا شدند.

نماینده تمام دانشگاهیان در کشور عراق افزود: در عرفه تمام کسانی که در عتبات هستند علاقمند هستند که در کربلا باشند ولی بخشی از کاروان های دانشگاهیان یعنی ۱۲ کاروان در نجف بوده و ۱۲ کاروان در کربلا هستند که با رایزنی های صورت گرفته مقرر شده است ۱۲ کاروان مستقر در نجف در روز عرفه به کربلا منتقل شوند و بعد از برگزاری دعای عرفه دوباره به نجف اشرف اشرف باز گردانده می شوند.

نماینده عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق گفت: امسال دعای عرفه در دو حرم برای ایرانیان برگزار می شود، کلیه کاروان های ایرانی در حرم حضرت ابوالفضل (ع) با ظرفیت ۶ هزار نفر با مداحی محمد رضا طلاهری این مراسم را برگزار می کنند، و همچنین در سرداب حرم اباعبدالله الحسین (ع) با ظرفیت حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر این مراسم ویژه دانشگاهیان ، کاروان هایی که هتل آنها  نزدیک حرم امام حسین(ع)است و کاروان هایی که از نجف اعزام شده اند برگزار می شود.

همدانی افزود: تمام کاروان های دانشجویی تا ۵ روز قبل از اربعین به عتبات دانشگاهیان اعزام می شوند و برای مراسم اربعین دانشجویی از ۱۴ هزار نفر دانشگاهیان در کربلا نخواهیم داشت اما این نوید را به دانشجویان می دهیم که ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان آماده شده است که برای دانشگاهیان که مساله خروج از کشور  برای اربعین را دارند این موضوع را حل کند.

وی ادامه داد: ستاد عتبات دانشگاهیان سال گذشته خروج از کشور ۳۰ هزار دانشجو را اخذ کرد و امیدواریم با همکاری ستاد در این زمینه تعداد بیشتری از دانشجویان در مراسم اربعین حضور یابند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.