ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 43974
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۲۶
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
حضور ۱۵۰ بسیجی مبارکه‌ای در اردوهای جهادی شهرستان/ انجام فعالیت های جهادی در ۵ شهرستان استان

حضور ۱۵۰ بسیجی مبارکه‌ای در اردوهای جهادی شهرستان/ انجام فعالیت های جهادی در ۵ شهرستان استان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمبارکه‌نا؛ 11 گروه جهادی که شامل 150 بسیجی از شهرستان مبارکه بودند در تابستان 96 در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، چادگان، سمیرم و فریدن فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند. حضور 150 بسیجی در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمبارکه‌نا؛ 11 گروه جهادی که شامل 150 بسیجی از شهرستان مبارکه بودند در تابستان 96 در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، چادگان، سمیرم و فریدن فعالیت‌های جهادی و محرومیت‌زدایی انجام داده‌اند.

حضور 150 بسیجی در اردوهای جهادی

سرگرد مهرداد عقیلی بابیان اینکه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های بسیج در سال 96، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی است، تصریح کرد: امسال ناحیه مبارکه با 11 گروه جهادی، سه گروه خواهران و پنج گروه برادران و سه گروه جهادی بسیج دانشجویی کار محرومیت‌زدایی خود را شروع کردند

مدیر قرارگاه سازندگی سپاه شهرستان مبارکه بابیان اینکه این برنامه با حضور بیش از 150 نفر از بسیجیان شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: گروه‌های جهادی برادران معمولا در مناطق محروم خارج از شهرستان و در استان چهارمحال و بختیاری و شهرستان‌های چادگان، فریدن و سمیرم حضور دارند.

وی افزود: اردوهای جهادی گروه‌های خواهران در سطح شهرستان و در روستاهای ده سرخ، حسن‌آباد تنگ بیدکان و قمیشلو از توابع شهرستان دهقان برگزار شد.

سرگرد عقیلی با تأکید بر اینکه در بیشتر اردوها با محوریت شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، کلاس‌های فنی حرفه‌ای، آموزشی، معرفتی، ورزشی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی گروه‌های جهادی بحث خودسازی و حضور در مناطق محروم و شناسایی محرومیت‌های مردم است.

مدیر قرارگاه سازندگی ناحیه مبارکه بابیان اینکه امروز به‌اتفاق فرمانده حوزه امام علی (ع) مبارکه بازدیدی از گروه جهادی سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده داشتیم، اظهار کرد: مرمت و بازسازی یکی از مدارس و مساجد، بهسازی خانه عالم، جدول و کانیو گذاری روستا، برگزاری یادواره تنها شهید روستا، شهید محمدرضا میرزایی و گرامی داشت یاد و خاطره شهید حججی و شهدای مدافع حرم کارهایی است که این گروه جهادی در روستای عرب علی در شهرستان چادگان انجام داده‌اند.

وی افزود: ناحیه بسیج شهرستان چادگان در این مدت با سپاه و گروه جهادی مبارکه همکاری خوبی داشتند.

چینش گروه های جهادی بر اساس عرصه یابی

اصغر حسن‌زاده همچنین در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه هر حوزه مقاومت بسیج سهمیه برای اعزام یک گروه جهادی دارد، گفت: گروه سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده با همکاری پایگاه شهدای مدافع حرم حوزه بسیج امام علی (ع) مبارکه به روستای عرب علی که از توابع شهرستان چادگان است، اعزام شد.

فرمانده حوزه امام علی (ع) شهر مبارکه بابیان اینکه از بسیجیان که علاقه‌مند بودند و تخصص‌هایی که نیاز بود ثبت انجام شد، اظهار کرد: قبل از اعزام گروه جهادی شهید جعفر زاده به این روستا، با مسئول بسیج سازندگی و اردوی جهادی حوزه بسیج امام علی (ع) و در روستای عرب علی حضور پیدا کردیم و با فرمانده سپاه و مسئول بسیج سازندگی ناحیه چادگان جلساتی را برگزار کردیم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه در بحث عرصه یابی، تحدیدها، فرصت‌ها و جوانب دیگر را در نظر گرفتیم و بر اساس این گروه را چینش کردیم، خاطرنشان کرد: 21 نفر از بسیجی‌هایی که در تخصص‌های کاشی‌کاری، بنایی و نقاشی ساختمان مهارت داشتند از شنبه چهارم شهریورماه تا جمعه دهم شهریور این گروه اعزام شدند و روز جمعه هم کار این گروه به اتمام می‌رسد.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه گروه‌های جهادی اعزام شود با رایزنی‌هایی که انجام شد، توانستیم 200 جفت کفش، 130 دست لباس، 450 کتاب در موضوع مهدویت و اقلام فرهنگی، لوازم‌تحریر و درسی برای محرومان این روستا از خیرین شهرستان مبارکه فراهم کردیم.

فعالیت بسیجیان در زمینه‌های تخصصی مختلف

حسن اسکندری در گفت‌وگویی گفت: اردوی جهادی گروه سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده به مدت یک در روستای عرب علی، یکی از روستاهای محرم شهرستان چادگان در حال برگزاری است.

مسئول گروه جهادی سردار شهید حبیب‌الله جعفر زاده بابیان اینکه این گروه با حضور 21 بسیجی در زمینه‌های تخصصی مختلف تشکیل‌شده است، اظهار کرد: بعد از عرصه یابی، نیازهایی اساسی این روستا شناسایی شد و برای حل این نیازها کارهای سازندگی و بحث‌های فرهنگی انجام می‌شود.

وی افزود: تعمیر خانه عالم، جدول‌کشی روستا، رنگ‌آمیزی یک مدرسه شش کلاسه در روستای کنار این روستا، انجام دادیم.

اسکندری گفت: با توجه به تعاملی که با دهیاری و بسیج این روستا داشتیم کلاس‌های فرهنگی و عقیدتی برای خواهران و برادران و نمازهای جماعت در این روستا برگزار شد.

وی بابیان اینکه برای بحث محرومیت‌زدایی یک سری اقلامی را از خیران شهرستان مبارکه جمع‌آوری کردیم، تصریح کرد: بعد شناسایی محرومان، این اقلام در اختیارشان گذشته می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.