ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 44086
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
  • 506 بازدید
  • ارسال توسط :
خروج داعش از عراق ضربه مهلکی به آل سعود و آمریکاست

خروج داعش از عراق ضربه مهلکی به آل سعود و آمریکاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز عید قربان در اصفهان با اشاره به مراسم حج اظهار کرد: حج جزو ارکان دین است و پس از نماز بسیار به آن توصیه شده است. اگر کسی توانایی مالی و سلامت بدنی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز عید قربان در اصفهان با اشاره به مراسم حج اظهار کرد: حج جزو ارکان دین است و پس از نماز بسیار به آن توصیه شده است. اگر کسی توانایی مالی و سلامت بدنی داشته باشد بر او واجب است که در مدت عمر خود حداقل یکبار به حج مشرف شود.

وی افزود: مستحب است که هر نفر هر پنج سال یکبار نیز به حج برود و در مراسم حج شرکت کند. حج وجوب اصلی و کفایی دارد؛ اگر کسی به حج نرفت و خانه خدا خالی شد باید کسانی که توانایی دارند به آنجا بروند و اگر آن ها هم نرفتند حکومت اسلامی باید عده‌ای را به آن جا بفرستد، در هر صورت نباید آن سرزمین خالی باشد.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: اهمیت حج در این حد است که خداوند می‌فرماید بر هر کسی که مستطی است واجب است که به حج برود.
 
وی با بیان اینکه وجوب حج یک وجوب فوری است، اضافه کرد: به این معنی که هر کس هر زمان که توانمند شد باید برای رفتن به حج اقدام کند و حق ندارد در این مورد تأخیر بیندازد. در روایت داریم که اگر کسی حج خود را عقب بیندازد و بمیرد خداوند او را در دین یهودی یا نصاری مبعوث خواهد کرد.

امام جمعه اصفهان گفت: گاهی افراد نق می‌زنند که پولی که بابت حج پرداخت می‌شود، به فقیران داده شود؛ این نق‌ها را به امامان هم می‌زدند اما حج و انقاق هر کدام به جای خودش واجب است.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه ماه‌های شوال، ذیحجه و ذیقعده ماه‌های حج هستند، اظهار کرد: وظیفه حاجی، ساختن خود است؛ مراسم حج جایی است که انسان می‌تواند خود را بسازد و ایمانش را قوی کند و جایی است که تمام گناهان انشان بخشیده می‌شود. از امام صادق (ع) پرسیدند چا کسی گناهش از همه بیشتر است و ایشان در جواب فرمودند کسب که به مراسم حج برود و پس از آن خیال کند ک گناهانش بخشیده نشده است.

وی از مردم ایران و به ویژ مردم اصفهان برای حضور با شکوه در مراسم دعای عرفه تشکر کرد و گفت: امیدوارم که خداوند حالت نیایش و دعا را از ما نگیرد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه عید قربان از اعیاد بزرگ اسلامی است، اظهار کرد: در دو سال پیش در چنین روزی به دلیل بی کفایتی و بی تدبیری آل سعود هفت هزار نفر کشته شدند که امیدواریم خداوند این افراد را با شهدا محشور کند.

طباطبایی نژاد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید قربان شکست داعش در مرز سوریه را تبریک گفت و اظهار کرد: داعش تقریباً از عراق خارج شده است و این ضربه مهلکی که عربستان سعودی و آمریکا است. بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به ترامپ پیام می‌دهند که برای خروج ایران از منطقه باید داعش را حفظ کند در حالی که کور خوانده‌اند.

وی ادامه داد: حضور جوانان ما در عرصه جنگ با دشمن بقیه را نیز به حرکت واداشته است؛ یکی از این جوانان شهید حججی است که الحمدالله جنازه‌اش در همین روزها به کشور باز می گردد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.