ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 44091
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
رهبر عصائب اهل الحق عراق: حملات علیه حزب‌الله، سیاسی و منافقانه است

رهبر عصائب اهل الحق عراق: حملات علیه حزب‌الله، سیاسی و منافقانه است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «قیس الخزعلی» رهبر گروه «عصائب اهل الحق» عراق در خطبه‌های نماز عید امروز در نجف اشرف تأکید کرد که حضور 300 تروریست داعشی در نزدیکی مرز عراق تأثیری بر معادلات و موازنه قوا ندارد. به نوشته پایگاه خبری شفق […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیخ «قیس الخزعلی» رهبر گروه «عصائب اهل الحق» عراق در خطبه‌های نماز عید امروز در نجف اشرف تأکید کرد که حضور 300 تروریست داعشی در نزدیکی مرز عراق تأثیری بر معادلات و موازنه قوا ندارد.

به نوشته پایگاه خبری شفق نیوز، الخزعلی در این باره گفت: ما در صدد دفاع از حزب‌الله و سید حسن نصرالله نیستیم چرا که وی در بیانیه رسمی موضوع را به تفصیل بیان کرد؛ اما باید بگویم که در میان ما عراقی‌ها در قبال این موضوع سه دیدگاه مختلف وجود دارد، دیدگاه اول که به جبهه «دوستان» مربوط می‌شود که از حملات شدید به حزب‌الله شدیدا متأثر شده‌اند و جبهه بی طرفان که در موضع شک و بعضا اتهام قرار دارند و جبهه سوم که در موضع دشمنی هستند.

او افزود: توافق حزب‌الله با داعش منافع لبنان را در نظر گرفته است همان‌طور که سید حسن نصرالله صادقانه گفت که اجماع و خواسته ملی در لبنان برای تحویل اسرا و کشته شدگان وجود داشت و او تلاش نکرد که حرف غیر واقع و دروغی را بر زبان بیاورد.

این چهره مذهبی – سیاسی عراق در ادامه گفت: ممکن است که این توافق وضعیت پیچیده سیاسی و اجتماعی عراق را به علت تعدد گروهها و جریان‌ها و دخالت‌های سفارت‌خانه‌ها و طرف‌های خارجی را نادیده گرفته باشد اما نمی‌توان گفت که تأثیر امنیتی و نظامی نیز برای عراق در پی دارد؛ چرا که 300 عنصر داعشی تأثیر بر موازنه قوا و معادلات نظامی ندارد.

وی تأکید کرد که برخی مواضع علیه حزب‌الله در حقیقت شلوغ کاری و نفاق سیاسی است.

به دنبال توافق آتش بس بین حزب‌الله لبنان با داعش در منطقه القلمون در مرز سوریه و لبنان و انتقال تروریست‌ها از آن منطقه به «البوکمال» سوریه در نزدیکی مرز عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق با انتقاد از این توافق اعلام کرد که انتقال تروریست‌های داعش به مناطق مرزی عراق غیر قابل قبول است.

سید حسن نصرالله نیز در واکنش به اظهارات العبادی پاسخ داد که انتقال عناصر داعش از لبنان به خاک سوریه و از بخشی از خاک سوریه به بخشی دیگر در خاک این کشور و به مناطق تحت نفوذ آن‌هاست نه خاک عراق.

به دنبال اظهارت نخست وزیر عراق، «محمد محیی»، سخنگوی حزب‌الله این کشور، «ابو مهدی المهندس» معاون فرماندهی «الحشد الشعبی» عراق، «نوری المالکی»، معاون اول رئیس جمهور عراق، از توافق حزب‌الله حمایت کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.