ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 44270
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۰۵
  • 492 بازدید
  • ارسال توسط :
زندگی نامه شهید دانش پایه

زندگی نامه شهید دانش پایه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید حسین دانش پایه فرزند حمید در سال 1332 در روستای راهدانه در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان هستی گشود. در دوران تحصیل به جهت هوش سرشاری كه داشت جزو شاگردان ممتاز مدرسه بود […]

زندگی نامه شهید دانشپایهبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید حسین دانش پایه فرزند حمید در سال 1332 در روستای راهدانه در خانواده ای متدین و مذهبی دیده به جهان هستی گشود.

در دوران تحصیل به جهت هوش سرشاری كه داشت جزو شاگردان ممتاز مدرسه بود و همواره مورد تشویق اولیای مدرسه قرار می گرفت. از آن جائی كه عشق و علاقه وافری به تحصیل علوم اسلامی داشت راهی حوزه علمیه قم گردید. پس از یك سال تلمّذ و تحصیل به علت فقر خانوادگی نتوانست ادامه تحصیل دهد.
به ناچار به نقده بازگشته، به شغل نانوایی و بنایی مشغول گردید تا با درآمد خویش كمكی به امرار معاش خانواده اش باشد، در سال 1351 به خدمت سربازی اعزام شد.

گذشت و فداكاری از خصوصیات و ویژگی های برجسته اخلاقی ایشان بود، به طوری كه در دوران خدمت با اهدا خون جان سربازی را از مرگ حتمی نجات بخشید.پس از دوران آموزش بقیه خدمت خود را در اسلام آباد و باختران مشغول خدمت شد و سپس در اداره آموزش و پرورش نقده استخدام گردید و با سمت خدمتگزاری در مدارس انجام وظیفه نمود و به صورت شبانه تحصیلات خود را ادامه می داد كه با اخذ مدرك دوره اول متوسطه از شغل خدمتگزاری به سمت متصدی امور دفتری تبدیل شد و به انجام وظیفه در روستای حسنلو پرداخت.

در دوران انقلاب اعلامیه هایی كه از سوی مراجع و آیات عظام به نقده ارسال می شد با همكاری چند تن از برادران، شهید حسین دانشپایه تنها در شهر نقده اعلامیه پخش می نمودند و هرگز از فعالیت در راه انقلاب احساس خستگی نمی نمود.قبل از پیروزی در اولین تظاهرات باشكوه مردم نقده كه از مقابل مسجد امام جعفر صادق (ع) صورت گرفت به همراه روحانیون مبارز دستگیر شده و زیر شكنجه جلادان خون آشام ساواك قرار گرفت.

در اكثر تظاهرات و راهپیمائی ها نقش مؤثری را ایفا می نمود و در جنگ تحمیلی و یورش ضدانقلاب به شهرستان نقده به شدت مبارزه كرد و چندین بار با اهدا خون باعث نجات رزمندگان اسلام شد.

در سال 1360 برای اولین بار داوطلبانه به جبهه غرب اعزام شد و مدت 4 ماه عاشقانه با بعثیون كافر جنگید. بار دوم در 12 تیر ماه 1361 مصادف یازدهم رمضان با برادران بسیجی به جبهه جنوب اعزام گردید و در جبهه شلمچه مستقر شد و در تاریخ 61/4/27 به آرزوی دیرین خود كه همانا شهادت در راه حق بود نایل شد و جامه سرخ شهادت بر تن نمود و در روز عید فطر پیكر پاكش در میان اندوه عمیق مردم در گلزار شهدا به خاك سپرده شد.

فرازى از سخنان شهید

بسمه تعالی :
ما وظیفه داریم به جبهه برویم. مخصوصاً من حتماً باید بروم، چون رشته و رسته من توپخانه و زرهى است و حضور من در جبهه الزامى است .
طرفدار ولایت فقیه باشید و امام عزیزمان را تنها نگذارید و حتى اگر تمام خانواده را از دست بدهید.
حسین دانشپایه

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.