ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 44396
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۷:۴۴
  • 102 بازدید
  • ارسال توسط :
تغییر در برنامه‌های جشنواره‌ی آیینی سنتی به احترام شهید حججی

تغییر در برنامه‌های جشنواره‌ی آیینی سنتی به احترام شهید حججی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا طبق گزارش رسیده، ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ، روز شنبه 11 شهریور ماه بخش‌های میدانی جشنواره از ساعت 17.30 با برگزاری مراسم تعزیه در محوطه مجموعه تئاتر شهر آغاز خواهند شد. این تغییر که به احترام مراسم تشییع پیکر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا طبق گزارش رسیده، ستاد خبری هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ، روز شنبه 11 شهریور ماه بخش‌های میدانی جشنواره از ساعت 17.30 با برگزاری مراسم تعزیه در محوطه مجموعه تئاتر شهر آغاز خواهند شد.
این تغییر که به احترام مراسم تشییع پیکر شهید محسن حججی ، در میدان امام حسین تهران ، انجام شده است با اجرای تعزیه توسط کودکان و نوجوانان در بخش بازی‌های نمایشی و اجرای تعزیه توسط گروه‌های شرکت‌کننده در بخش آیین‌های نمایشی جشنواره همراه می‌شود.
 

گزارشی کوتاه بر افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی آیینی سنتی 

هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با افتتاحیه‌ای مردمی و با حضور نمایشگران آیینی سنتی و مدیران مرکز هنرهای نمایشی آغاز شد.
این جشنواره عصر جمعه دهم شهریور ماه با حضور گسترده مردم در محوطه بیرونی مجموعه تاتر شهر آغاز به کار کرد.
افتتاحیه این جشنواره، هیچ‌گونه سخنرانی نداشت و به جای برنامه‌ای رسمی، قطعات کوتاه نمایش آیینی و موسیقی با حضور تماشاگران اجرا شد.
در این برنامه، مرشد میرزا علی به اجرای نقالی و شاهنامه‌خوانی پرداخت.
سپس کودکان و نوجوانان حاضر در بخش جوانه‌های نمایشی، به اجرای قطعات نمایشی در پاتوق کودکان و نوجوانان پرداختند.
همزمان با اجرای این قطعات، گروه‌های موسیقی نیز با فاصله‌ای اندک، بر سکوی میانی مجموعه تئاتر شهر حرکات موزون آذری انجام دادند.
همراه با اجرای برنامه‌های فضای بیرونی، گروه‌های حاضر در بخش صحنه‌ای نیز نمایش‌های خود را در سالن‌های مختلف میزبان جشنواره، روی صحنه بردند.
نمایش‌های بخش قهوه‌خانه هم از جمله آثاری بودند که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند.
در نخستین روز جشنواره، محوطه باز تالار وحدت شاهد اجرای نمایش‌های گوناگونی همچون ترنا بازی، نقالی، آیین لزگی و… بود و گروه های موسیقی نیز برنامه‌های ویژه خود را برگزار کردند.
در فاصله میان اجرای این برنامه‌ها، مدیران و مسولان جشنواره، همچون داوود فتحعلی بیگی، دبیر جشنواره، اردشیر صالح‌پور و محمد حسین ناصربخت، نکاتی را درباره آیین های نمایشی ایرانی بیان کردند.

همچنین مهدی شفیعی مدیر اداره کل هنرهای نمایشی در اجرای ترنابازی مشارکت کرد. او با تبریک عید قربان گفت:«آیین‌های ارزشمند ما همیشه در اعیاد که به نوعی نقطه عطف هستند، ظهور و بروز بیشتری پیدا می‌کنند. هر چه بیشتر در جهت به‌روز شدن این آیین‌ها بکوشیم، قطعا فرهنگ پربارتری خواهیم داشت.»

شفیعی با ابراز قدردانی از حضور تماشاگران و تلاش برگزارکنندگان جشنواره اضافه کرد: «علاقه و استقبال شما نشان می‌دهد که این آیین‌ها همچنان زنده‌اند و فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه پایدار است.»

بخش قهوه خانه با مدیریت عظیم موسوی هر شب از ساعت 21 تا 23 در محوطه بیرونی تالار وحدت برپاست.
 

انتهای پیام 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.