ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 44547
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
دانش جامعه شناسی از هضم و فهم پیام های شهادت حججی عاجز است

دانش جامعه شناسی از هضم و فهم پیام های شهادت حججی عاجز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی صبح امروز به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید حججی به میهن اظهار کرد:برخی پدیده ها و رویدادها به گونه ای است که روش های مرسوم در حوزوه جامعه شناسی توان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی صبح امروز به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید حججی به میهن اظهار کرد:برخی پدیده ها و رویدادها به گونه ای است که روش های مرسوم در حوزوه جامعه شناسی توان سنجش تأثیر و گستره ی شعاع آن ها را ندارد.

وی تصریح کرد: یکی از این مقوله ها، شهادت غرورآفرین و گسترده دامن محسن حججی است، دامنه ی این شهادت که به لحاظ برخی شرایط و وجوه ممتاز، پدیده ای ویژه است، به حدی وسعت پیداکرد که نمی توان از آن به عنوان یک مقوله ی پارامتریک یاد کرد و با بکارگیری ابزارهای رایجِ جامعه شناسی، شعاع اثر آن را سنجید.

حجت الاسلام قطبی ادامه داد: به عبارت دیگر دانش بلند دامنه ی جامعه شناسی از هضم و فهم چنین رویدادها و پدیده هایی ناکام مانده و قدرت درک آنها را ندارد. از این باب است که گاهی یک قطره اشک بر روی گونه ی یک کودک بُرد رسانه ای و شعاع تأثیرش از یک فیلم سینمایی بیشتر است.

وی در پایان گفت: در شهادت محسن نیز موارد زیادی از این دست وجود دارد که تأثیر اجتماعی این پدیده را به صورت تصاعدی افزایش می دهد، این موارد که گاه به ظاهر کوچک است، در پیش چشم افراد تیز بین و اهل درک تجلّی پیدا می کند وگاه منشاء ده ها و صدها شعر، داستان، حکایت، خاطره و تفسیر می شود، یکی از این موارد چشمان گویای محسن است که در اوج مظلومیت در حین اسارت، غرور و شهامت همراه با رعنایی و لطافت را همراه دارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.