ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 44684
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :

آبان ماه سال 96 تاریخ مرگ داعش در سوریه

«استفان دی میستورا» گفت، در سوریه سه منطقه «رقه»، «دیرالزور» و «ادلب» همچنان ناآرام است و احتمال می‌رود که ارتش سوریه و روسیه تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) منطقه دیر‌الزور را آزاد کنند. وی افزود: آمریکا و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت واشنگتن) تا پایان اکتبر (10 آبان) احتمالا «رقه» را آزاد […]

«استفان دی میستورا» گفت، در سوریه سه منطقه «رقه»، «دیرالزور» و «ادلب» همچنان ناآرام است و احتمال می‌رود که ارتش سوریه و روسیه تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) منطقه دیر‌الزور را آزاد کنند. وی افزود: آمریکا و «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد مورد حمایت واشنگتن) تا پایان اکتبر (10 آبان) احتمالا «رقه» را آزاد خواهند کرد.
دی میستورا در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود: «از نظر من، چیزی که شاهد آن هستیم، شروعی برای پایان جنگ است. چیزی که لازم است از آن اطمینان حاصل کنیم، این است که این موضوع باید آغاز صلح هم باشد. در همین جاست که چالش آغاز می‌شود.»
دیپلمات سازمان ملل تصریح کرد «سه نقطه در سوریه هستند که هنوز ثبات پیدا نکرده‌اند: رقه، دیرالزور و ادلب.»
او گفت: بعد از رقه و دیر‌الزور- در اینجا بحث از چند ماه دیگر است- مجالی برای حقیقت وجود خواهد داشت. اگر جامعه بین‌المللی، هم معارضان و هم دولت را به سمت پذیرش مذاکرات واقعی سوق دهد، ظرف یک سال احتمال برگزاری انتخابات معتبر وجود خواهد داشت.
دی میستورا در این گفت‌وگو نگفت که ادلب چگونه آزاد می‌شود.در صورتی که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت بتوانند هر سه منطقه «رقه»، «دیرالزور» و «ادلب» را آزاد کنند، این کشور چالش مهم جدیدی نخواهد داشت. اما اگر رقه به دست نیروهای مورد حمایت آمریکا بیفتد، سوریه احتمالا با چالش تازه‌ای مواجه خواهد شد.
کاروان داعش سرگردان شد
خبرگزاری جمهوری اسلامی اما گزارش داده که ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضدداعش جمعه گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده از روسیه خواسته به دولت سوریه اطلاع دهد که ائتلاف به کاروان داعش متشکل از 17 خودرو اجازه ادامه حرکت به سمت مرزهای عراق را نمی‌دهد.
«رایان دایلون»‌ سخنگوی ائتلاف بین‌المللی گفت: کاروان داعش نتوانست با عوامل خود در شرق سوریه ارتباط برقرار کند زیرا ائتلاف همچنان کاروان داعش را تحت کنترل دارد و مانع حرکت آنها به سمت شرق سوریه (مرز عراق) می‌شود و تروریست‌های مسلح داعش را به محض حرکت هدف قرار خواهد داد.
ائتلاف بین‌المللی دو روز قبل اعلام کرده بود مانعی در جاده میان منطقه «حمیمه» در حومه «حمص» و «البوکمال» در حومه «دیرالزور» برای عدم عبور تروریست‌ها ایجاد کرده و هواپیماهای ائتلاف نیز پل کوچکی را با هدف ممانعت از پیشروی داعش به سمت شرق منهدم کرده‌اند.
کاروان داعش متشکل از 300 تروریست مسلح و شماری غیرنظامی است، و براساس توافق چند روز قبل داعش با حزب‌الله لبنان و ضمانت دولت سوریه، می‌تواند به شرق سوریه برود. توافق مذکور منجر به عقب‌نشینی داعش و خانواده‌های آنها از «قلمون غربی» به استان دیرالزور در نزدیکی مرز با عراق شده است.
ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی واشنگتن با انتقاد از توافق داعش و حزب‌الله آن را بی‌ارتباط با خود دانسته است.
اهداف آمریکا
کارشناسان می‌گویند، آمریکا با این اقدام خود، چند هدف را دنبال می‌کند؛ اول اینکه قصد دارد گذشته خود را مبنی بر حمایت از داعش، پاک کند، ثانیا، خود را دوست عراق نشان دهد و از همه مهمتر اینکه حزب‌الله را از معادلات سوریه حذف نماید و به اصطلاح، به افکار عمومی عراق این ایده نادرست را قالب کند که حزب‌الله با اعزام عناصر داعش به نزدیکی مرزهای عراق، امنیت این کشور را به خطر انداخته است. البته این سیاست فتنه‌انگیزانه در حالی دنبال می‌شود که تنها نیروهایی که به طور جدی علیه داعش در سوریه می‌جنگیده و خواهند جنگید، حزب‌الله و ارتش سوریه بوده‌اند.
سایر رویدادها
* درحالی که اروپا و آمریکا از سیاست قبلی خود مبنی بر کناره‌گیری «بشار اسد» از قدرت عقب نشسته‌اند، «سعد حریری» نخست‌وزیر لبنان گفته: بشار اسد هیچ گزینه‌ای جز کناره‌گیری از قدرت ندارد!
* وزارت دفاع روسیه اعلام کرده، جنگنده‌های این کشور طی یک هفته گذشته بیش از 900 موضع و پایگاه متعلق به تروریست‌ها را در سوریه، منهدم کرده‌اند.
* روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشته تل‌آویو طی 9 ماه گذشته 32 میلیون دلار به افراد مسلح (تروریست‌ها) در سوریه کمک مالی کرده است.
* معارضان دولت دمشق خواستار برکناری «ریاض حجاب» از ریاست هیئت مذاکره‌کننده مخالفان شده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.