ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 44806
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۲۱
  • 100 بازدید
  • ارسال توسط :
کنایه روزنامه انگلیسی به چشم‌پوشی آمریکا بر جنایات عربستان در یمن

کنایه روزنامه انگلیسی به چشم‌پوشی آمریکا بر جنایات عربستان در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»،  روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با عنوان «آیا فاجعه یمن ویرانگرتر از توفان تگزاس نیست؟» به قلم جاناتان فردلند، تأکید کرد: درحالی که رسانه های دنیا مشغول توفان هاروی تگزاس هستند، از فاجعه های بسیار ویرانگرتر و شدیدتر در مناطق دیگر دنیا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»،  روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی با عنوان «آیا فاجعه یمن ویرانگرتر از توفان تگزاس نیست؟» به قلم جاناتان فردلند، تأکید کرد: درحالی که رسانه های دنیا مشغول توفان هاروی تگزاس هستند، از فاجعه های بسیار ویرانگرتر و شدیدتر در مناطق دیگر دنیا غافل مانده اند.

نویسنده این مطلب تأکید کرد: آمریکا از قربانیان در یمن حمایت نمی کند، بلکه در کنار انگلیس حامی  متجاوزان است.

گاردین افزود: اگر اکنون در اینترنت درخصوص بدترین فاجعه انسانی دنیا جستجو کنید، و پاسخ آن توفان هاروی باشد، خودتان را سرزنش نکنید، زیرا پوشش رسانه ای این حادثه بسیار گسترده بود و عکسهای تأثیرگذاری از این ماجرا منتشر شده است.

نویسنده این مطلب خاطرنشان کرد: تعداد کشته شدگان هاروی در تگزاس 44 نفر است و حدود 32 هزار نفر از آغاز توفان در هفته گذشته خانه های خود را ترک کرده و به پناهگاه ها رفته اند.

وی افزود: این توفان برای همه قربانیان آن یک فاجعه بود، ولی ارقام آن در مقایسه با ویرانی های به جا مانده از سیل و توفان مناطق جنوب آسیا در همان روزها، بسیار ناچیز است؛  چرا که در آن حوادث 1200 نفر کشته شدند و سیل شمار بسیاری از مردم شمال هند، جنوب نپال، شمال بنگلادش و جنوب پاکستان را آواره کرد.

نویسنده گاردین تأکید کرد: تبعیض بسیاری در پوشش این فاجعه ها و حوادث طبیعی در دنیا وجود دارد، و این امر به موضوعی عادی تبدیل شده است.
گاردین خاطرنشان کرد: این مسأله نوعی نژادپرستی به شمار می آید، چرا که بر اساس آن جان گروهی از انسانها درمقایسه با گروه دیگری از انسانها مهمتر شمرده می شود، و توجه و اظهار همدردی و همبستگی بیشتری با گروهی از انسانها صورت می گیرد.

این روزنامه نگار انگلیسی افزود: منصفانه نیست که فقط رسانه ها را متهم کنیم، چرا که مخاطب غربی با دیدن عکس غرق شدن یک شهر آمریکایی بیشتر از مشاهده عکس غرق شدن یک شهر در نپال تحت تأثیر قرار می گیرد؛ و این امر دلایل مختلفی دارد، از جمله اینکه او شهر آمریکایی را به دلیل تلویزیون و فیلمها به خود نزدیکتر می بیند، و یا اینکه ویرانی در آمریکا موضوعی عجیب است ولی در هند یا بنگلادش موضوعی دور از دهن نیست.

نویسنده گاردین خاطرنشان کرد: درد و رنج و مشکلات، به یکی از مسائل روزمره مردم در کشورهای درحال توسعه تبدیل شده است.

جاناتان فردلند تأکید کرد که باید از رسانه ها به دلیل پوشش خبری تبعیض آمیز هفته گذشته، انتقاد کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که امروزه بدترین فاجعه انسانی چیست، می گوید که این فاجعه در یمن است. سازمان ملل متحد در ژوئیه اعلام کرد که یمن شاهد بزرگترین فاجعه انسانی دنیا است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.