ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 45041
  • ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
بی مهری مسئولین به قدیمی ترین کتابخانه لرستان/ کتابخانه شهید باهنر بروجرد در انتظار افتتاح

بی مهری مسئولین به قدیمی ترین کتابخانه لرستان/ کتابخانه شهید باهنر بروجرد در انتظار افتتاح

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک اهمیت و لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست به این معنا که هر چه مطالعه و سطح آگاهی افراد بالاتر باشد قطعا در زندگی افراد اثر گذار بوده و از مشکلات […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک اهمیت و لزوم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بر کسی پوشیده نیست به این معنا که هر چه مطالعه و سطح آگاهی افراد بالاتر باشد قطعا در زندگی افراد اثر گذار بوده و از مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی می کاهد.

 

کتابخانه شهید باهنر بروجرد، قدیمی ترین و غنی ترین کتابخانه استان لرستان در شهرستان بروجرد است که این کتابخانه در سال 1338 در بروجرد راه اندازی شد و علاقه مندان به کتاب با مراجعه به این کتابخانه به مطالعه و دریافت اطلاعات مشغول بودند.

 

در این کتابخانه 31 هزار جلد انواع کتاب وجود دارد که عنوان غنی ترین کتابخانه استان لرستان را به خود اختصاص داده اما چند سالی است که بی مهری و بی توجهی به این کتابخانه از سوی مسئولان کاملا مشهود است.

 

نتیجه تصویری برای کتابخانه نیمه کاره

 

در زلزله سال 85 به ساختمان کتابخانه شهید باهنر آسیب هایی جدی وارد شد و سبب تخریب ساختمان شد و بعد از مدتی عملیات ساخت ساختمان جدید این کتابخانه آغاز شد و قرار بود تا قبل از سال 90 به بهره برداری برسد اما با گذشت سالهای سال این ساختمان با پیشرفت بیش از 90 درصد همچنان نیمه کاره رها شده است.

 

گویا کتابخانه شهید باهنر هم به سرنوشت دیگر پروژه های نیمه کاره دچار شده و معلوم نیست چند سال دیگر باید چشم انتظاری کشید تا به افتتاح برسد.

"داود پهلوان" مدیر کتابخانه های عمومی بروجرد در این راستا گفت: در بروجرد 2 کتابخانه نیمه کاره وجود دارد که کتابخانه استاد آیتی با 95 درصد پیشرفت و کتابخانه شهید باهنر با 90 درصد پیشرفت سالهاست که نیمه کاره مانده و یک میلیارد 300 میلیون تومان اعتبار نیاز است تا این 2 کتابخانه به بهره برداری برسند.

 

وی اضافه کرد: 31 هزار جلد انواع کتاب در کتابخانه شهید باهنر که قدیمی ترین و غنی ترین کتابخانه استان لرستان است قرار دارد و قبل از جابجایی و تخریب ساختمان، این کتابخانه بیش از 2 هزار عضو داشت اما به دلیل جابجایی های کتابخانه تعداد اعضای فعال آن به 600 عضو کاهش یافته است.

 

نتیجه تصویری برای کتابخانه

 

پهلوان اظهار داشت: بعد از زلزله سال 85 تا کنون این کتابخانه سه بار جابجا شده و مکانهایی را اجاره گرفتیم تا کتابخانه تعطیل نشود اما با گذشت سالها این کتابخانه نیمه کاره مانده که برای تکمیل به 600 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد اما امسال برای این پروژه 470 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

مدیر کتابخانه های عمومی بروجرد با اشاره به این که نیاز است به کتاب و کتابخوانی و ایجاد فضایی برای مطالعه بیشتر بها داده شود افزود: می طلبد مسئولان مربوطه تلاش کنند تا این کتابخانه به بهره برداری برسد.

 

وی بیان کرد: وعده ها و قول هایی داده شده که این پروژه در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد که امیدواریم این وعده ها محقق شود.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.