ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 45337
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۳۹
  • 92 بازدید
  • ارسال توسط :

چشمانت را باز نکن “بثینه” دنیایت چیزی برای دیدن ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واران خبر: ۶ روز از سال نو ۹۴ گذشته بود که خبر حمله عربستان به یمن بر روی خروجی رسانه های جهان قرار گرفت، یمن از همان روز با دست خالی و بدون حمایت شروع به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از واران خبر: ۶ روز از سال نو ۹۴ گذشته بود که خبر حمله عربستان به یمن بر روی خروجی رسانه های جهان قرار گرفت، یمن از همان روز با دست خالی و بدون حمایت شروع به مقابله با عربستان و متحدانش (آمریکا،اسرائیل)  کرد.

با توجه به هم پیمان بودن عربستان و آمریکا غول های رسانه ای غرب به کمک عربستان آمدند و با نشاندن مظلوم به جای ظالم راه را برای نسل کشی عربستان در یمن باز کردند،وجدان خوابیده دولت های جهان و فضا سازی رسانه ای در حمایت از عربستان  و همچنین نقش عروسک مانند سازمان ملل باعث شد تا یمن قدم به قدم به فاجعه انسانی نزدیک تر شود.

تحقیقات صورت گرفته از سوی سازمان ملل در تابستان سال گذشته نسبت به اوضاعی فاجعه‌باری که پیش روی غیرنظامیان یمنی قرار دارد، هشدار داده بود. این گزارش حاکی است که از هر ۵ یمنی ۴ تن به کمکهای بشردوستانه متکی هستند و حدود سه چهارم آنها به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. سازمان ملل اوضاع یمن را «فاجعه انسانی» اعلام کرد.

نابودی زیرساختهای یمن به ویژه محاصره دریایی یمن که مردم این کشور را از دسترسی به کمکهای بشردوستانه و واردات غذا محروم می کند، باعث شده که بیش از نیمی از یمنی‌ها به ناامنی غذایی منجر شوند. بیش از ۳۰۰ هزار کودک در حال رنج بردن از سوء تغذیه شدید و جدی هستند؛ مسئله‌ای که با حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان به بیمارستانها و مدارس وخیم‌تر هم شده است و در حال حاضر بزرگترین چالش یمن بیماری وبا است.

در این سکوت رسانه ای اما جرقه ای باعث شد تا وجدان مردم جهان تکانی بخورد و توجه مردم به یمن جلب شود، شاید بتوان گفت مظلومیت یمنی ها به کمکشان آمد.

مدتی پیش در حمله ۲۵ آگوست جنگنده های ائتلاف سعودی به یمن پدر و مادر و ۶ خواهر و برادر «بثینه» کشته شدند و خود وی نیز که کودکی کم سن و سال است با جراحات فراوان به بیمارستان منتقل شد و به زحمت یکی از چشمان خود را با دست باز کرد.

وقتی تصویر «بثینه» با چشمانی ملتهب توسط رسانه ها منتشر شد موج عظیمی از ابراز همدردی با این کودک به راه افتاد، کاربران شبکه های اجتماعی با منتشر کردن تصویر خود که در آن با دست یک چشم خود را باز نگه داشته‌اند با این کودک همراه شدند.

مظلومین و معصومیت این کودک باعث شد تا مردم جهان متوجه جنایات عربستان و متحدانش در یمن بشوند؛ این اتحاد هرچند مجازی است اما با سرعت زیاد در حال گسترش است.

اما چرا باید کارد به استخوان برسد تا جامعه جهانی متوجه جنایات کشور ها شوند، هنوز تصویر آیلان کودک ۳ساله سوری در سواحل ترکیه از حافظه جهانیان پاک نشده بود که تصویر بثینه بار دیگر مظلومیات کودکان بدون دفاع را در جنگ ها برجسته کرد.

امروز که فضای رسانه ای محدود به چند شبکه تلوزیونی نیست و مردم با یک تلفن همراه میتوانند جهان را جست و جو کنند چرا نباید جنگ در کشور مظلوم یمن برایشان مهم باشد، تا زمانی که فاجعه ای رخ دهد.

باز شدن چشم جهانیان به فاجعه انسانی در یمن هرچند دیر اما امیدوار کننده است، باید این موج مجازی ادامه پیدا کند تا تمام جهانیان متوجه یمن شوند/معین مهدوی نیا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.