ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 45346
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۷
  • 91 بازدید
  • ارسال توسط :

همه شهدای مدافع حرم حججی هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ظهر امروز نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره ادبی سوختگان وصل، نکوداشت شهدای زیارت اربعین در حله با حضور سعید حدادیان در دفتر نهاد رهبری برگزار شد. حدادیان با اشاره به شهدای حله با شهادت خود سفره اربعین را گسترده‌تر کردند، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) ظهر امروز نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره ادبی سوختگان وصل، نکوداشت شهدای زیارت اربعین در حله با حضور سعید حدادیان در دفتر نهاد رهبری برگزار شد.

حدادیان با اشاره به شهدای حله با شهادت خود سفره اربعین را گسترده‌تر کردند، افزود: این واقعه باعث شد که عظمت حله برای ما یادآوری شود. این شهر تاریخی محل زندگی 33 پیامبر بوده است. همچنین این شهر در برهه‌هایی از زمان مرکز علمی جهان تشیع بوده است و به مدت دو قرن، علمای حله پرچمدار نهضت علمی شیعه به شمار می‌رفتند. از جمله شخصیت‌های علمی این شهر می‌توان به آل‌مطهر و آل‌طاووس اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: فراخوان این جشنواره در خردادماه سال جاری منتشر شد و پایان مهلت ارسال آثار، روز 25 شهریور می‌باشد. البته امکان دارد مهلت ارسال آثار تا روز 9 مهرماه تمدید شود.

حدادیان در ادامه تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش شعر و داستان برگزار خواهد شد. در ارسال اثر محدودیتی به لحاظ تعداد وجود ندارد. موضوعات باید مرتبط با واقعه شهادت زائرین اربعین در حله باشد، البته آثاری که در خصوص حادثه قطار زائران مشهد مقدس در هفت‌خوان نیز بپردازد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 حدادیان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در حفظ یاد و خاطره شهدای مدافع حرم گفت: بزرگداشت اثر شهادت شهید حججی به خاطر ورود رسانه‌ها به این مسئله بود که موجب شد کار بیشتری در خصوص این شهید انجام بگیرد. اما باید توجه داشت که همه مدافعین حرم شهید حججی هستند و حججی یک نماد از شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: اگر حججی امروز به عنوان نماد مطرح شده است، این بدین معنا نیست که دیگر همرزمان او را نادیده بگیریم بلکه شهادت حججی فرصتی است که یک نماد از یک جمع مطرح شود و پرچمش برافراشته‌تر باشد تا همه را به سوی آن گروه دلالت کند.

یادآور می‌شود، همایش پانزدهمین دوره جشنواره ادبی سوختگان وصل، نکوداشت شهدای زیارت اربعین در حله روز 24 مهرماه مصادف با 25 محرم در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.