ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 45495
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
  • 280 بازدید
  • ارسال توسط :
رویدادهای مهم روز دوشنبه افغانستان در یک نگاه

رویدادهای مهم روز دوشنبه افغانستان در یک نگاه

**ادعای طالبان مبنی بر حمایت آمریکا از حمله های تروریستی داعشگروه طالبان در نامه ای که منسوب به یکی از فرمانداران خودخوانده آنان می باشد، گفته که طالبان در حمله به مساجد دست ندارد و گروه تروریستی داعش با حمایت آمریکا حمله به شیعیان را سازماندهی می کند.این عضو طالبان در نامه خود تصریح کرده […]

**ادعای طالبان مبنی بر حمایت آمریکا از حمله های تروریستی داعش
گروه طالبان در نامه ای که منسوب به یکی از فرمانداران خودخوانده آنان می باشد، گفته که طالبان در حمله به مساجد دست ندارد و گروه تروریستی داعش با حمایت آمریکا حمله به شیعیان را سازماندهی می کند.
این عضو طالبان در نامه خود تصریح کرده است که سلاح و مهمات به کار رفته در حملات داعش گواه بر این است که این حملات از طرف آمریکا حمایت می شود.
در این نامه آمده است که شیعیان نباید از طرف طالبان هراس داشته باشند.
**کشته شدن فرمانده طالبان در«پروان»
«محمد عاصم» استاندار پروان افغانستان اعلام کرد که ملا«آغاگل» فرمانده مهم گروه طالبان شب گذشته در منطقه «عزت خیل» شهرستان «جبل السراج» استان این استان کشته شد.
وی افزود: این فرمانده طالبان در حمله هوائی همراه با شماری دیگر از افراد این گروه کشته شده و 3 نظامی افغان افغان نیز در درگیری با طالبان زخمی شده اند.
**افزایش گردشگران خارجی در «بامیان»
منابع خبری افغانستان روز دوشنبه اعلام کردند که امسال شمار گردشگران خارجی و داخلی در استان بامیان این کشور افزایش یافته است.
این منابع افزودند که در سال گذشته 200 خارجی از پارک های ملی و مناطق باستانی و تاریخی بامیان بازدید کرده بودند اما امسال تاکنون شمار آنان به 400 تن رسیده است.
این منبع شمار گردشگران داخلی به استان بامیان را نیز 200 هزار نفر اعلام کرده است که در رشد اقتصادی این استان نقش موثری داشته است.
**کشته شدن مهاجم انتحاری در «غزنی» پیش از رسیدن به هدف
منابع محلی در استان غزنی افغانستان اعلام کردند که پلیس یک مهاجم انتحاری را پیش از رسیدن به هدف در شهرستان «اجرستان» شناسائی کردند و وی را از پای آوردند.
براساس گزارش این منابع مهاجم قصد داشت تا نیروهای پلیس را هدف حمله قرار دهد که پیش از رسیدن به هدف توسط نیروهای پلیس کشته شد.
**افزایش حملات هوائی آمریکا
رئیس جمهوری افغانستان در دیدار با نیروهای ارتش در شرق افغانستان اعلام کرد که حملات هوائی نظامیان آمریکائی برای حمایت از نیروهای افغان افزایش خواهد یافت.
وی افزوده است که ظرفیت هوائی نظامیان خارجی در این کشور به 2 برابر افزایش یافته و نیروهای ارتش در عملیات بصورت کامل حمایت هوائی را با خود خواهند داشت.
پیش از این گزارش های از افزایش خلبانان جنگی آمریکا در فرودگاه بگرام و توسعه توانائی های هوائی آمریکا در این فرودگاه منتشر شده بود.
آساق*291**1610

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.