ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 45592
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت از سوی خدا برای مردم/ شهید حججی‌های زیادی در دل و جان مردم وجود دارد/دولت زندگی مستضعفان را مورد توجه قرار دهد

امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت از سوی خدا برای مردم/ شهید حججی‌های زیادی در دل و جان مردم وجود دارد/دولت زندگی مستضعفان را مورد توجه قرار دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم غدیریون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیامبر اعظم (ص) در تعریف معنای ولایت به دوکلمه شنیدن و اطاعت کردن اکتفا کردند. وی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در اجتماع عظیم غدیریون چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: پیامبر اعظم (ص) در تعریف معنای ولایت به دوکلمه شنیدن و اطاعت کردن اکتفا کردند.

وی ادامه داد: از آنجایی که پیامبر (ص) وحی الهی را به مردم انتقال می‌دهند ما باید به واجب، حلال، حرام و… که فرمان خداست و به پیامبر وحی می‌شود و هر دستوری که ایشان می‌دهند شنوا باشیم افزود: علاوه بر این باید همه از فرامین پیغمبر (ص) اطاعت کنند.

امامت و ولایت بزرگ‌ترین نعمت از سوی خدا برای مردم است

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: پیغمبر (ص) با اشاره به آیات نورانی قرآن فرمودند؛ خداوند متعال برای هیچ نعمتی بر بندگانش منت نگذاشته است و به بندگان نیز سفارش کرده که برای کمک‌های‌تان منت نگذارید.

وی با اشاره بر اینکه خدا برای نعمت ولایت و امامت بر مردم منت نهاده است خاطرنشان کرد: ما جامعه‌ایی بین امامت و رسالت داریم که می‌شود ولایت، نعمت وقتی خیلی بزرگ باشد همراه با منت است و این نشان از بزرگی نعمت امامت و ولایت دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه نعمت ولایت یعنی هدایت انسان به مسیری که برای بصیرت انسان است بالاترین نعمت می‌باشد بیان داشت: ما به این دنیا آمده‌ایم تا خود را بسازیم و مسیر ربانیت را بپیماییم، صالح بودن تنها برای انسان کافی نیست بلکه باید مصلح نیز بوده و اصلاح‌گر امور اجتماعی باشد.

دولت زندگی مستضعفان را مورد توجه قرار دهد

حجت الاسلام رئیسی اولین جلوه اقامه نماز را نابودی رژیم آل سعود عنوان و یادآور شد: اقامه صلات مقابل ظلم، ستم و مستکبرین می‌ایستد و این به معنای جلوه یافتن نماز در جامعه.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در مورد زندگی مستضعفان احساس مسئولیت کند اضافه کرد: هر خوبی که در جامعه ترد می‌شود باید به‌عنوان امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه قرار گیرد و امر به آن خوبی در دستور کار قرار گیرد.

"آتش به اختیار" همان امر به معروف و نهی از منکر است

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به مفهوم "آتش به اختیار" گفت: "آتش به اختیار" همان امر به معروف و نهی از منکر بوده و این وظیفه همگان است که جامعه‌سازی را بر اساس امر به معروف و نهی از منکر قرار دهیم تا جامعه جلوه نظام اسلامی به خود بگیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه در جامعه اسلامی باید دستگاه‌های اداری، قضایی و قانون‌گذار جلوه گسترش معروفات و نهی از منکر، بدی‌ها و زشتی‌ها باشند تاکید کرد: تفاوت جامعه امروز ما با جامعه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در این است که نظام ما دینی است و این دین باید در همه عرصه‌های جامعه جلوه کند.

وی فرایند تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای جامعه اسلامی، دولت اسلامی و تمدن اسلامی راهبردی دانست و بیان داشت: ما در مقابل تمدن مغرب زمین پرچم اسلامی را برافراشتیم و با عالم با زبان دین و آموزه‌های دین سخن می‌گوییم.

باید با توجه به دین و آموزه‌های دینی فضای مجازی را در دست بگیریم

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه باید با توجه به دین و آموزه‌های دینی فضای مجازی را در دست بگیریم افزود: فضای مجازی باید در خدمت جامعه ما و مدیران ما قرار گیرد و مسئولان ما باید آن را مدیریت کنند.

وی به ضرورت نشاط برای جوانان در کشور اشاره و اضافه کرد: تربیت اسلامی که در مدارس و دانشگاه‌ها نظاره‌گر آن هستیم نویددهنده آن است که در جامعه‌ایی دینی زندگی می‌کنیم، اعتقاد و باور ما بر این است که در رسانه‌ها و سیستم آموزشی ما تربیت دینی وجود دارد.

تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: ما می‌توانیم جامعه‌ایی با نشاط و مدرن و برخوردار از همه دست‌ساخته‌های بشری داشته باشیم.

افراد عادی جامعه هم ظرفیت پیشرفت و موفقیت دارند

حجت الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه آنچه در پرتو ولایت و جامعه بشری به ارمغان آمده عدالت اجتماعی است گفت: اگر امکان و ظرفیت در اختیار یک فرد ضعیف و پایین جامعه قرار گیرد این فرد نیز ظرفیت آن را دارد که از آن بهره برده و به فردی نادار و مفید برای جمعه تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ امری بعد از توحید به اندازه عدالت مورد تائید نیست افزود: عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و عدالت فرهنگی می‌تواند جامعه ما را رشد دهد و کشور ما توانسته‌ تا به امروز مفاخر و جلوه‌های بسیاری از افتخارات را به نام خود ثبت کند و با اجرای عدالت می‌توان بیشتر شاهد رشد این افراد بود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برخی افراد ولایت‌شعار و برخی دیگر ولایت‌مدار هستند ادامه داد: ما باید تلاش کنیم که ولایت‌مدار باشیم، امروز ایران اسلامی ما ولایت‌مدار واقعی است.

امروز شهید حججی‌های زیادی در دل و جان مردم و ملت ما وجود دارد

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز شهید حججی‌های زیادی در دل و جان مردم و ملت ما وجود دارد تاکید کرد: ولی تنها رسول خدا است، بعد از ایشان جانشین رسول خدا و ائمه اطهار و در زمان غیبت کبری ولی‌فقیه ولی مسلمین است.

به برکت ولایت فقیه کشو ما رشد، پیشرفت و خروج از بن بست را تجربه کرد

وی اضافه کرد: هیچ نعتی امروز برای کشور ما به اندازه ولایت فقیه مهم نیست، به برکت ولایت فقیه کشو ما رشد، پیشرفت و خروج از بن بست را تجربه کرد و به برکت حضور ولی فقیه است که امروز مردم می‌توانند آزادانه رای دهند.

تولیت آستان قدس رضوی ملت ایران را عاشقان ولایت فقیه، فداکار در راه خدا و مقاوم در برابر استکبار دانست و یادآور شد: حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی یکی دیگر از نعمت‌های ولایت‌فقیه است، پس باید پشتیبان ولایت باشیم تا به مملکت آسیبی نرسد و تلاش کنیم نظام مقدس اسلامی به اهداف مقدس خود دست یابد.

حجت الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه همه باید با وحدت و انسجام برای رشد کشور تلاش کنیم و با تولید و شتغال دغدغه مسئولان را رفع نماییم گفت: تلاش دولتمردان باید بیشتر شود و لازم است توجه همه مسئولان به قشر محروم و مستضعف معطوف شود و در جهت مشکلات آن‌ها گام برداشته شود.

وی ادامه داد: امید است به برکت این نظام روز به روز جامعه اسلامی ایران در مسیر پیشرفت و تعالی گام بردارد و اجازه ندهیم در برخورد با مسائل اجتماعی دچار چه کنیم شویم.

حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: برخی اختلافات پیش می‌آید، مهم انجام وظیفه است، عنایت پروردگار امر دیگری را رقم زد و مهم برای ما این است که تکلیف و وظیفه‌مان را درت انجام دهیم تا پیروز شویم.

انتهای پیام /

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.