ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 45763
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۱۴
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
شهادت حججی فضای ایجاد شده علیه جبهه مقاومت را تغییر داد/ با رجعت شهید جنگنجوها تیر دشمنان به سنگ می‌‌خورد

شهادت حججی فضای ایجاد شده علیه جبهه مقاومت را تغییر داد/ با رجعت شهید جنگنجوها تیر دشمنان به سنگ می‌‌خورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، روح الله رشیدی در ویژه برنامه‌‌ی سرّ سربداری که به مناسبت بزرگداشت شهید محسن ححجی و سایر شهدای جبهه مقاومت اسلامی در حسینیه هنر تبریز برگزار شد، با بیان اینکه جبهه مقاومت را می‌توان به دو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، روح الله رشیدی در ویژه برنامه‌‌ی سرّ سربداری که به مناسبت بزرگداشت شهید محسن ححجی و سایر شهدای جبهه مقاومت اسلامی در حسینیه هنر تبریز برگزار شد، با بیان اینکه جبهه مقاومت را می‌توان به دو برهه قبل و بعد از شهادت محسن حججی جدا کرد، اظهار داشت: شهادت حججی جدا از شهادت نزدیک به پانصد نفر از شهدای جبهه مقاومت بود و همیشه حسرت می‌خوردیم که چرا نتوانستیم به خوبی از این شهدا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: جامعه در حال نا امیدی بود که چرا خون شهدا به مانند گذشته ثمربخش نیست و در جبهه مقاومت نیز خبرها و حجم مواجهه رسانه‌‌‌ای کم شده بود اما امروز به برکت خون شهید حججی این فضا عوض شده است.

روح الله رشیدی با اشاره به خیزش مردمی پس از شهادت محسن حججی توضیح داد: در شهادت بسیاری از مدافعین حرم ما ادعا می‌کردند که با موج رسانه جایگاه شهدا بالا برده می‌شود اما در مساله شهید حججی قبل از اینکه صدا و سیما پای کار بیاید یک عکس در فضای مجازی خیزش مردمی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان ساخت: این خیزش علاوه بر تایید حقانیت این شهید جبهه مردم را مشخص کرد هرچند علی رغم صحبت‌‌های مقام معظم رهبری عده‌‌ای از نابودی و فساد در جامعه حرف می‌زدند، این شهادت خیزش فطری مردم را مشخص کرد.

رشیدی در خصوص این مساله که فطرت مردم بعد از سال 57 بیدار شد، عنوان کرد: بعضی کارها باعث شده بود که بین مردم عادی و شهدا فاصله‌‌ای بیفتد اما یک عکس از شهادت محسن حججی باعث قیاس تاریخی بین حق و باطل بود تا خیزش فطری مردم نمود پیدا کند.

وی بیان داشت: با یک فریم عکس شهید حججی پیام تمام شهدایی که به درستی به مردم منتقل نشده بود کامل شد، امروز مطالبه ما از علوم انسانی و دانشگاه‌‌ها مطالعه این شهدا و راه و روش زندگی آنهاست.

این فعال فرهنگی در خصوص بازگشت پیکر فهمیده آذربایجان پس از 34 سال به وطن نیز ابراز کرد: اگر در طول سال‌‌ها از شهید حسن جنگجو یک خاطره گنگ در ذهن داشتیم حال این شهید در حال بازگشت است و می‌توانیم شخصیتش را بشناسیم.

وی گفت: هربار که عده‌‌ای می‌خواهند یاد و نام این شهدا را کم رنگ کنند با حضور شهدای غواص، شهادت محسن حججی‌‌ها و بازگشت حسن جنگجوها تیرشان به سنگ می‌خورد و ما باید از این فرصت‌‌ها استفاده کنیم.

بهزاد پروین قدس نیز در این مراسم کم کاری در خصوص شهدا را زیاد دانست و اظهار کرد: هر زمان به آرشیو کارهای خود نگاه می‌کنم متوجه می‌شوم بسیار کم کاری کرده‌‌ام و همیشه در ذهنم این مساله بود که چرا تمثالی از شام و سوریه و تل زینبیه وجود ندارد.

وی اذعان داشت: شهادت محسن حججی نهیبی به من زد و علی‌‌رغم کارهای خود جوشی که صورت گرفته بود سعی کردیم کاری ارائه دهیم، هرچند تصویری که وجود دارد از خود شهید است و ما چیز زیادی ارائه نداده‌‌ایم.

در پایان این برنامه از تابلوی راست قامتان، جدیدترین اثر بهزاد پروین قدس در وصف شهادت حججی، رونمایی شد.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.