ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 45887
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۴۲
  • 94 بازدید
  • ارسال توسط :

تولید پکیج نوشت‌افزار شهید حججی/ نبود شخصیت‌سازی بزرگترین ضعف

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» ویژه توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی امروز سه‌ شنبه 14 شهریور ماه با حضور سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، علی فریدونی مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» ویژه توزیع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی امروز سه‌ شنبه 14 شهریور ماه با حضور سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی، حامد علامتی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، علی فریدونی مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، خانواده شهدای مدافع حرم و تولیدکنندگان نوشت‌افزار اسلامی ایرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی حجاب برگزار شد.

حسینی در این مراسم، با اشاره به اهمیت پرداختن به دوران کودکی و نوجوانی به عنوان مهمترین و دوران زندگی افراد، گفت: آنچه که امروز برای ما دارای اهمیت ویژه است و اولویت ما در کارهای فرهنگی است پرداختن به مسائل کودکان و نوجوانان به عنوان اصلی‌ترین مخاطب فرهنگی این حوزه از فعالیت‌ها است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان امروز نیازمند دریافت مفاهیم ارزشی به صورت غیر مستقیم هستند که همین مسئله ضرورت و اهمیت پرداختن به کاراکترها و شخصیت‌سازی را در دنیای کودکان و نوجوانان افزایش می‌دهد. از این رو باید تلاش کنیم شخصیت‌سازی درست و صحیحی داشته باشیم.

مدیرعامل مجمع نوشت‌افزارهای ایرانی-اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروز کشور علی‌رغم وجود توانایی‌های بسیار و توانمندی در حوزه تولید، با قالب‌های قدیمی و 10 سال گذشته برای کودکان کار فرهنگی انجام می‌دهیم و نوشت‌افزار تولید می‌کنیم. این قابلیت در کشور وجود دارد اما متاسفانه به دلیل عدم حمایت و نبود برنامه‌ای منسجم برای این حوزه هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید موفق عمل کنیم.

حسینی با اشاره به اینکه امروز گردش مالی سالانه نوشت‌افزار در بازار ایران 4 هزار میلیارد تومان است که 70 درصد این ظرفیت از خارج کشور به صورت قانونی یا قاچاق وارد می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم در این عرصه به جایگاه واقعی محصولات ایرانی-اسلامی در کشور دست پیدا کنیم که همین امر مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و حمایت دولت و دست‌اندرکاران این حوزه است.

وی تصریح کرد: امروز 70 تولیدکننده در این عرصه وارد شده‌اند و نزدیک به 20 قلم کالا را در کشور تولید می‌کنند و همین موضوع زمینه‌ای را برای ورود و تولید سایر محصولات کودک و نوجوان ازجمله پوشاک ایرانی-اسلامی و لوازم خواب ایجاد کرده است.

مدیرعامل مجمع نوشت افزارهای ایرانی ــ‌اسلامی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم تا 5 سال آینده بازار داخل و حتی خارج کشور را مملو از کالاهای ایرانی-اسلامی در حوزه نوشت‌افزار‌ها ببینیم. البته همه این مسائل نیازمند حمایت است.

حسینی گفت: امروز متاسفانه در حوزه شخصیت‌سازی مشکل داریم. این حوزه یکی از مهمترین ضرورت‌های تولیدات نوشت‌افزار ایرانی-اسلامی است که اگر به آن توجه نشود نمی‌توانیم با بازار و محصولات خارجی مقابله کنیم. البته امروز 5 تا 10 درصد بازار داخل را محصولات ایرانی-اسلامی پوشش می‌دهند.

وی از تولید پکیج نوشت‌افزار شهید حججی خبر داد و افزود: این پکیج شامل مجموعه‌ای از نوشت‌افزارهای مورد نیاز کودکان است که به زودی در نمایشگاه با حضور خانواده این شهید بزرگوار رونمایی می‌شود. در کنار سایر بخش‌های این نمایشگاه بخش‌هایی را از جمله اقتصاد فرهنگ، محتوایی، مسئولیت اجتماعی و پویش خیریه صد برگ داریم.

در ادامه این مراسم محمد حسین سیاح طاهری، فرزند شهید سیاح طاهری و مبدا طرح صد برگ ضمن بیان خاطره‌هایی از رشاد‌ت‌های پدر شهیدش، اظهار کرد: پویش ملی «صد برگ» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند آغاز به کار کرده و توجه طیف‌های بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین بهانه با دبیر این پویش گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

وی رفع محرومیت تحصیلی در مناطق دورافتاده را هدف این پویش عنوان کرد و افزود: این پویش که این روزها مورد توجه عموم مردم و کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و روز به روز در حال گسترش است، مهمترین هدف خود را رفع محرومیت از مناطقی می‌داند که پای کمتر کسی به آن رسیده است. مناطقی صعب العبور در دامنه کوه‌ها و میانه کویر که کمتر گروه جهادی یا موسسه خیریه به این مناطق پا گذاشته است.

سیاح طاهری ادامه داد: مناطقی در نقاط دور دست استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و فارس و کهگلویه و کرمان و خراسان جنوبی و ایلام که نگاه کمتر کسی معطوف این مناطق بوده و باور داریم با خرید و اهدا لوازم التحریر به دانش‌آموزان این مناطق آینده‌ای درخشان چشم به راه این کودکان و کشور ما خواهد بود زیرا تاریخ نشان داده است که این نقاط محروم، چهره‌های شاخص و برجسته‌ای را به ایران و جهان معرفی کرده‌اند.

مبدا این طرح گفت: مهمترین ویژگی دیگر این پویش خرید نوشت افزار تولید داخل با طرح‌های مفاخر و قهرمانان ملی بوده که هم تولید داخل را حمایت می‌کند و هم قهرمانان ایرانی را به کودکان معرفی می‌کند تا باعث رشد فکری و حماسی در کودکان شود. بعد از این سخنان از پوستر پویش ملی صد برگ نیز رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایکنا، در این نمایشگاه محصولاتی از صدها تولید‌کننده نوشت‌افزار و محصولات فرهنگی ایرانی، از قبیل دفاتر و نوشت‌افزار، کتاب، کیف و جامدادی، هدایای فرهنگی، بازی فکری و حرکتی، لوازم جشن تولد و جشن تکلیف، مهمات تزئینی جنگی، پوشاک کودک و ملزومات محرم و اربعین و با هدف حمایت از کالای ایرانی و ارزش نهادن به تولیدات متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی با تخفیف‌های ویژه عرضه می‌شود.

نکته جالب این مراسم این بود که علی رغم افتتاحیه زود هنگام این نمایشگاه، بخش‌ها و غرفه‌های زیادی درحال آمده کردن غرفه و جایگزینی محصولاتشان بودند و برخی از غرفه به صورت کامل خالی بود که موجب دلزدگی تماشاگران در این مراسم و ظاهر نازیبای نمایشگاه شده بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.