ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 45941
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۵۱
  • 77 بازدید
  • ارسال توسط :
شهید حججی تابلوی زیبایی شد برای همه مردم ایران

شهید حججی تابلوی زیبایی شد برای همه مردم ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی در گفت گو با خبرنگار یزدرسا گفت: شهید حججی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را داشت که به واسطه آن‌ها خداوند به او توجه خاص کرد و در چینین جایگاهی قرار گرفت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام سیدناصر محمدی در گفت گو با خبرنگار یزدرسا گفت: شهید حججی مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را داشت که به واسطه آن‌ها خداوند به او توجه خاص کرد و در چینین جایگاهی قرار گرفت و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خداوند او را به عنوان حجتی برای زمانه کنونی قرار داد.

وی گفت: ویژگی‌هایی که ناشناخته بود و بعد از شهادتش مورد توجه قرار گرفت؛ یکی از آن‌ها اخلاص و صفا و صمیمت خاص شهید بود. به طوری که بعد از شهادتش مشخص شد که بسیار فرد مخلص و در عین حال شخصیتی مؤمن و متدین بوده است.

محمدی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید عزیز، بحث دلدادگی او به پروردگار متعال و همچنین دلبستگی‌اش به ائمه طاهرین علیهم‌السلام بوده که به ویژه در نامه‌ای که برای امام رضا علیه‌السلام نوشته متبلور است. با همان زبان و ادبیات ساده و صمیمی خودش با حضرت صحبت کرده و آنچه در دلش بوده است را با حضرت رضا علیه‌السلام در میان گذاشته است و شاید هیچ‌گاه تصور این را هم نمی‌کرد که زمانی این نامه منتشر بشود و همه مردم از آن مطلع شوند.

محمدی با اشاره به اینکه شهید حججی آگاهانه وارد عرصه شد، اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی‌های این شهید عزیز که خداوند او را مورد لطف قرار داده، این است که آگاهانه پا در این مسیر گذاشت، یعنی با انتخاب خودش و با آگاهی از این که چه پیشامدهایی قرار است برایش رخ دهد پا در این مسیر گذاشت و برای دفاع از حرم مطهر اهل بیت علیهم‌السلام  و حضرت زینب(س) به آنجا رفت و همه آنچه که ممکن بود برای او پیش بیایید را به جان خریده بود. به گونه‌ای نبوده که او صرفا هیجانی و احساساتی بشود و بدون اطلاع از فضای موجود وارد صحنه شود، بلکه کاملا با اطلاع وارد عرصه شده بود. حتی همواره خواهان شهادت در این مسیر هم بود. این ویژگی‌های شهید بود که به واسطه آن‌ها موجب شد تا پا در این عرصه مهم بگذارد و خداوند او را در حالی که سن زیادی هم نداشت حجت همگان قرار داد.

رئیس دفتر شورای نگهبان استان یزد عنوان کرد: کسانی که در رابطه با رزمندگان و شهدای مدافع حرم ان‌قلت می‌آورند یقینا در برابر عظمت امثال شهید حججی شرمنده می‌شوند. در شرایط فعلی برای هیچ کس جای تردیدی نیست که جنگ در سوریه و عراق و… یک جنگ نیابتی است یعنی در واقع دشمنان، ایران و انقلاب اسلامی را هدف قرار داده‌اند.

محمدی با بیان اینکه هدف اصلی دشمن از حضور در منطقه ضربه زدن به ایران است، عنوان کرد: تردیدی نیست که ستون اصلی محور مقاومت ایران است. به طوری که لبنان و سوریه و عراق هم با حمایت‌های ایران در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند. لذا حضور مستشاری و نظامی ایران در کشورهای سوریه و عراق یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و راهی جز حضور ایران در آنجا وجود ندارد.

وی ادامه داد: البته تأثیر حضور جمهوری اسلامی در این کشورها هم روشن شده و همگان شاهد هستند که حضور ایران تا چه اندازه نتیجه بخش بوده به طوری که علیرغم خواسته استکبار و تلاش‌ها و هزینه‌هایی که کرده‌اند، اما امروز شاهد آن هستیم که سوریه سرپا و در شرف پاکسازی کامل است، همچنین محور مقاومت در منطقه نیز فعال است. در حالی که استکبار اهداف دیگری را دنبال می‌کرد و هیچ‌گاه انتظار نداشت که سوریه همچنان پابرجا بماند.

محمدی گفت: البته خود دولت‌مردان و مسؤولین کشورهای سوریه و عراق به این واقعیت واقفند و اذعان دارند که اگر یاری جمهوری‌اسلامی ایران نبود، هیچ گاه آن‌ها نمی‌توانستند در مقابل داعش به عنوان ابزار استکبار دوام بیاورند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس این واقعیت‌ها در رابطه با لزوم حضور ایران در سوریه و عراق، برای امثال شهید حججی کاملا حل شده بود و او دقیقا به این تکلیفش در این رابطه واقف بود. هرچند ممکن است کسانی هم باشند که سن زیادی هم از آن ها گذشته و حتی ادعای درک و فهم سیاسی هم داشته باشند، اما این مسئله برای شان هنوز حل نشده باشد. 

محمدی گفت: معرفت شهید در حدی بود که همسر جوان و فرزند خردسالش را رها می‌کند و اعلام می‌کند که من دیگر هیچ علاقه و وابستگی به این دنیا ندارم و خداوند دل من را از اینها کنده و عازم می‌شود. وی حتی ائمه طاهرین علیهم‌السلام را قسم می‌دهد که شهادت‌نامه او را امضا کنند. شهید حججی تابلوی زیبایی شد برای مردم ایران و حتی مردم دنیا و همه در برابر او احساس حقارت می‌کنیم و احساس می‌کنیم فرسنگ‌ها از وی فاصله داریم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.