ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید حججی
  • شناسه : 45971
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
  • 90 بازدید
  • ارسال توسط :
اردوهای جهادی میدان آشنایی جوانان ما با تفکر شهید حججی‌ها است

اردوهای جهادی میدان آشنایی جوانان ما با تفکر شهید حججی‌ها است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود رحیمی مقدم در گفت‌وگو با کاشمر بصیر؛ حول محور جوانان و اهداف اردوهای جهادی اظهار داشت: قطعا بحث محرومیت‌زدایی در کشور ما جزو مسائل اصلی و مهمی است که باید مورد توجه و مأموریت همه مسئولان و بسیج […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود رحیمی مقدم در گفت‌وگو با کاشمر بصیر؛ حول محور جوانان و اهداف اردوهای جهادی اظهار داشت: قطعا بحث محرومیت‌زدایی در کشور ما جزو مسائل اصلی و مهمی است که باید مورد توجه و مأموریت همه مسئولان و بسیج باشد و اردوهای جهادی هم که تا کنون شکل گرفته در همین راستا است.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر گفت: متأسفانه در مناطق مختلف محروم دسترسی به خیلی از امکاناتی که ما داریم در آنجا وجود ندارد و تاکنون تلاش  شده با حضور نوجوانان و جوانان مشتاق و علاقمند به خدمت، گوشه‌ای از مشکلاتی که بر مردم مرتب است برداشته شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه اردوهای جهادی در حوزه‌های محلات، دانشجویی، دانش‌آموزی و سایر قشرها با استقبال بسیار خوبی شکل گرفته و اکنون تعداد زیادی از خواهران و برادران داوطلب ما در روستاهای محروم شهرستان کاشمر و در یکی از مناطق زلزله زده فریمان در حال خدمت‌رسانی هستند.

رحیمی مقدم افزود: شاید بعضی بگویند قشر تحصیل کرده را چه به کارهای عمرانی و یا انجام امور فضای سبز و یا در خیلی از مسائل، بعضا در حاشیه‌های مختلف حرفهایی گفته می‌شود که جوانهای ما پای کار نیستند یا همراه نیستند و بعضا دلسرد شدند ما در پاسخ می‌گوییم اگر می‌خواهید ببینید که چه روحیه‌ایی در وجود این عزیزان است به محل اردوهای جهادی بروید که با چه شوق و همتی مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی با تأکید بر این مهم که جوانان ما دچار ناامیدی نشدند ابراز داشت: وقتی در بطن قضیه قرار می‌گیریم خوشبختانه اتفاقات خوبی دارد می‌افتد و دانشجویان ما به کمک مردم در مناطق مختلف شتافتند و این مشکلاتی که در آستانه فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان است تلاش می‌کنند قبل از آغاز سرما به همان مقداری که در توان و بضاعت آنها است مشکلات مردم را حل کنند.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر گفت: اکثر جوانان ما حدقل از دوران آموزش متوسطه در عرصه‌های جهادی بودند و همچنان دارند با شوق مأموریتشان را ادامه می‌دهند و این باعث امید روزافزون و نشاط مردم مناطق محروم است و واقعا انسان با دیدن این صحنه‌ها آرامش پیدا می‌کند به عبارتی این روحیه انقلابی جوانان باعث شعف و شادی مضاعف مردم می‌شود.

وی بیان کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان جهادی ما در کنار مأموریت عمرانی که دارند، بحث فرهنگی هم از جایگاه ویژه‌ایی برخوردار است به همین جهت طلبه‌ها و روحانیون ما با نیروهای جهادی همراه و به این مناطق محروم اعزام می‌شوند تا بتوانند در این موضوعات مهم هم ایفای نقش کنند.

رحیمی مقدم در ادامه گفت‌و‌گو در پاسخ به اینکه چگونه نسل سوم و چهارم انقلاب را با شهید حججی‌ها آشنا کنیم گفت: حضور جوان و نوجوان ما در صحنه‌های جهادی مناطق محروم خود درس زندگی است و به عبارتی بهتر دانشگاهی است که فرزندان این مرز و بوم از نزدیک با مشکلات مردم کشورشان بیشتر آشنا می‌شوند.

وی افزود: یکی از اقشار ما که در اردوهای جهادی حضور فعال دارند قشر دانش‌آموزی است و در مدارس مناطق محروم که خود یا دوستانشان تحصیل می‌کنند سازماندهی شدند و مسلم است که وقتی زمینه انقلابی و جهادی در افراد شکل می‌گیرد، آینده مسئولیتی این نوجوان به تناسب همین مسائل رشد می‌کند و پیش می‌رود و این روحیه، پیش‌ زمینه‌ی موفقیت فرزندان ما در دوران جوانی است.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر ابراز داشت: جوانان ما در موضوعات مختلف اقتصادی و فرهنگی پا به عرصه گذاشتند و همان مسیر یادگاران هشت سال دفاع مقدس را ادامه می‌دهند و اگر نمی‌توانند به معنای واقعی با عنوان مدافع حرم یا افرادی که در بازسازی مناطق جنگی در سطح کشورهای اسلامی تلاش می‌کنند،گام بردارند امروز اینگونه ابراز ارادت و حضور خودشان را در مناطق محروم که نیاز است اعلام می‌کنند.

وی بیان کرد: وقتی به روستاهای محرومی که گروههای جهادی ما حضور دارند می‌رویم انصافا رضایت را در چهره مردم می‌بینیم و یکی از اهداف و مأموریت‌های بسیج این است که همراه مردم باشد و این توانمندی که دارد در جاهای مختلف در راستای کمک به مردم انجام دهند.

رحیمی مقدم گفت: شهید حججی هم یکی از همین جهادگران بسیجی بود که توانست با خودسازی و خدمت خالصانه به خلق خدا به درجه رفیع شهادت نائل شود و امروز که مردم ما مخصوصا مناطق محروم با مشکلات خاص اقتصادی و بیکاری مواجه هستند اگر بسیج  و سایر سازمانها و ادارت مربوطه پای کار نیایند قطعا مردم آن رضایتی که باید داشته باشند نخواهند داشت و دلسردی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی با تأکید بر ترویج تفکر شهید حججی‌ها ادامه داد: اگر چه این مشکلات مردم را از عزم و اراده و ولایتمداری که دارند فاصله نمی‌دهد ولی به هر حال مردم ما و روستائیان ما توقع دارند؛ پیرمردها و پیرزن‌ها و مردمی که در منطقه زلزله‌زده فریمان زندگی می‌کنند انتظار همراهی دارند.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر بیان داشت: خوشبختانه جوانان ما آگاهانه و نه فقط از روی احساسات بلکه احساس تؤام با شعور همچنان راه شهید حججی‌ها را ادامه می‌دهند و هرگز اجازه نمی‌دهند دشمن به خواسته‌اش که ایجاد یأس و ناامیدی در فضای جامعه است برسد.

وی با اشاره به مشکلات مردم فریمان که هنوز بعد از گذشت چند ماه آواره‌اند و حتی برای نگهداری چهار تا تا دام مشکل دارند گفت: ما  تلاش داریم کوشش و همتی که در گروههای جهادی ما است به سمت و سویی برود که درصدی از درد و ناراحتی‌های این مردم التیام پیدا کند و آرامش داشته باشند.

رحیمی مقدم با بیان اینکه تا کنون بیش از 12 گروه جهادی سازماندهی و به مناطق محروم اعزام شدند ابراز کرد: جوانان ما اعم از خواهر و برادر نشان آرامش، امنیت و اقتدارند و نشان عزت و سربلندی کشورمان هستند و آینده این مملکت و آینده نگهداری از ارزشها و آرمانها به دست همین عزیزان است.

وی یادآور شد: وقتی صحبت از جوان می‌شود قطعا مقام معظم رهبری ساعت‌ها می‌نشینند و به درد دل جوانها گوش می‌کنند و به تعبیر خود ایشان تبادل نظر می‌کنند و با رویی باز و شاد برای جوانها وقت می‌گذارند. و به فرمایش ایشان جوان باید مؤمن، باتقوا و اهل بصیرت باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.