ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 46050
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
  • 89 بازدید
  • ارسال توسط :
چه مناطقی در افغانستان تحت کنترل طالبان قرار دارد + نقشه

چه مناطقی در افغانستان تحت کنترل طالبان قرار دارد + نقشه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان با انتشار نقشه‌ای مناطق تحت کنترل و مناطقی در افغانستان را که در آنها با نیروهای دولتی درگیر است، مشخص کرد. در نقشه‌ای که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه منتشر کرده است مواضع گروه طالبان با رنگ سفید و […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، گروه طالبان با انتشار نقشه‌ای مناطق تحت کنترل و مناطقی در افغانستان را که در آنها با نیروهای دولتی درگیر است، مشخص کرد.

در نقشه‌ای که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه منتشر کرده است مواضع گروه طالبان با رنگ سفید و مناطق تحت تسلط دولت افغانستان با رنگ سیاه مشخص شده‌اند.

همچنین در این نقشه مناطق تحت درگیری با رنگ آبی، و مناطق تحت تسلط گروه تروریستی داعش با رنگ قرمز مشخص شده‌اند.

این در حالی است که اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در آخرین گزارش خود اعلام کرده بود که حکومت افغانستان بر کمتر از 60 درصد از خاک افغانستان تسلط دارد.

همچنین بر اساس این گزارش تسلط دولت افغانستان در یک سال اخیر نسبت به سال 2015 میلادی 15 درصد کاهش داشته است.

گروه طالبان اوایل سال جاری نیز اعلام کرد که حدود 349 شهرستان را در اختیار دارد اما این ادعا از سوی حکومت افغانستان رد شد.

بر اساس گزارش اداره بازرسی آمریکا در امور بازسازی افغانستان، از مجموع 407 شهرستان افغانستان، 258 شهرستان تحت کنترل دولت افغانستان، 33 شهرستان تحت کنترل مخالفان مسلح است و در 116 شهرستان نیز درگیری ادامه دارد.

در حالیکه برخی از رسانه‌ها گروه تروریستی داعش را بزرگنمایی می‌کنند اما در نقشه‌ای که گروه طالبان منتشر کرده است حضور داعش تنها در چند  شهرستان‌ ولایت ننگرهار با رنگ قرمز مشخص شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.