ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 46065
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
​حامیان داعش در انگلیس دیگر به سوریه سفر نمی‌کنند

​حامیان داعش در انگلیس دیگر به سوریه سفر نمی‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»،  پلیس انگلستان نگران رشد افراط‌گرایی وطنی می‌باشد که حامیان آن دیگر به خاورمیانه نمی‌روند، بلکه در انگلستان باقی مانده و دست به حملات تروریستی می‌زنند. نیل باسو، معاون کمیساریا در پلیس متروپولیتن لندن، بر یک تهدید جدید در حال رشد از افراط‌گرایان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از «شيعه نيوز»،  پلیس انگلستان نگران رشد افراط‌گرایی وطنی می‌باشد که حامیان آن دیگر به خاورمیانه نمی‌روند، بلکه در انگلستان باقی مانده و دست به حملات تروریستی می‌زنند.

نیل باسو، معاون کمیساریا در پلیس متروپولیتن لندن، بر یک تهدید جدید در حال رشد از افراط‌گرایان وطنی تاکید کرد که دیگر برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق اقدام نمی‌کنند، بلکه در همان انگلستان باقی می‌مانند.

به گفته وی بیش از 60 تحقیقات جدید از اواخر جولای آغاز شده و دستگیری‌ها از زمان حملات تروریستی وست مینستر، پل لاندن، منچستر و مسجد پارک فینزبری نسبت به گذشته 75 افزایش یافته است. وی همچنین گفت تماس تلفنی با خط تلفن ضدتروریستی به طور چشمگیری افزایش یافته است. تعداد کل تحقیقات فعال که توسط پلیس و ام.آی5 مورد رسیدگی قرار می گیرد به تقریبا 600 پرونده می‌رسد.

تحصیل در منزل عامل ایجاد افراط‌گرایی در میان جوانان

پلیس انگلستان در خصوص آموزش‌های غیررسمی و تحصیل در منزل در این کشور نیز هشدار داده و مدعی شد جداسازی جوامع ناشی از تحصیل در منزل یکی از عوامل موثر در ایجاد افراط‌گرایی و ترویج تروریسم می‌باشد.

نیل باسو، افسر ارشد پلیس در این باره گفت: بعضی اعضای جامعه انگلستان به این نتیجه رسیده‌اند که دولت دین آن‌ها را درک نمی‌کند و آن‌ها هیچ آینده‌ای را در غرب نمی‌بینند.

وی افزود: جوامع جدا، منزوی، آموزش های غیررسمی و تحصیل در منزل، زمینه پرورش افراط‌گرایی دینی و تروریسم را در آینده فراهم می‌سازد.

باسو تحصیل در منزل را عامل ایجاد تروریسم خانگی در انگلستان به ویژه در نسل دوم دانسته و درباره تاثیر شبکه‌های اجتماعی در میان جوانان انگلیسی نیز هشدار داد. وی افراط‌گرایی از طریق شبکه‌های اجتماعی را خطرناک دانسته، آن را خطری پیش روی نسل جوان عنوان کرده و گفت: جای تعجب نیست که اکنون یک نسل جوان در شبکه‌های اجتماعی جذب تبلیغات افراط گرایان می‌شوند و همه می‌دانیم که این تبلیغات رادیکالیسم تا چه اندازه برای این نسل جذاب است.

آقای باسو تصریح کرد که استراتژی دفتر مبارزه با تروریسم در وزارتخانه انگلیسی در برخی از مناطق بحث برانگیز و تنش‌زا بوده است، با این حال وی هم‌چنان از این استراتژی دفاع کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.