ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » شهید » شهید حججی
  • شناسه : 46099
  • ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
  • 166 بازدید
  • ارسال توسط :
جامعه هنری به پیشواز پیکر مطهر شهید محسن حججی می‌رود

جامعه هنری به پیشواز پیکر مطهر شهید محسن حججی می‌رود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نمایشگاه «راهی که از سر گرفتیم» در قالب پوستر از امروز سه‌شنبه 14 شهریور در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گشایش یافت. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) نمایشگاه «راهی که از سر گرفتیم» در قالب پوستر از امروز سه‌شنبه 14 شهریور در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران واقع در طبقه همکف ساختمان مرکزی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گشایش یافت.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که عصر امروز سه‌شنبه 14 شهریور برگزار شد، محسن مؤمنی شریف؛ رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده؛ قائم مقام رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی؛ مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری حضور داشتند.

نمایشگاه «راهی که از سر گرفتیم» شامل آثاری از هنرمندان عرصه تجسمی سراسر کشور با موضوع شهید مدافع حرم «محسن حججی» است که در قالب 46 تابلو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که اسامی برخی از این هنرمندان به شرح زیر است:

حسین قربانی، کوروش ملک‌پور، محمد تقی‌پور، احمد آقاقلی‌زاده، حسین ثابت، رسول اشتری، رضا فرخ‌پور، مجتبی مجلسی، حسین یوزباشی، علیرضا سراج، نصیر بشیری، محمدصادق پورهاب، علیرضا پوراکبری، علی مصطفوی، حامد زارع، هادی مهری، مهرداد خلیفه، حامد کسایی و….

سیدمسعود شجاعی طباطبایی در حاشیه این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: این رویداد هنری یک اتفاق خودجوش با مشارکت جمعی از هنرمندان فعال در عرصه هنرهای تجسمی انقلاب اسلامی است که بسیاری از آنها در فضاهای مجازی نیز بار‌گذاری شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته‌اند و البته برخی از آنها نیز به شکل سفارشی تولید شده‌اند ولی در مجموع ما فرصتی برای انتشار فراخوان ارسال آثار نداشتیم.

وی ادامه داد: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه در قالب پوستر، موضوع شهید محسن حججی را دستمایه کار خود قرار داده‌اند و با این فرض که این شهید بزرگوار توسط گروه تکفیری داعش سر بریده شده است، لذا در بکارگیری المان‌های خود و حتی نام انتخابی نمایشگاه به این موضوع متمرکز شده‌اند.

این هنرمند کاریکاتوریست تصریح کرد: با وجود اینکه برخی از آثار این نمایشگاه در اوج سادگی پدید آورده شده‌اند، اما باید گفت خصیصه بارز همه آنها القای حس شاعرانگی در قالب خلق تصاویری است که سعی در بیان ویژگی‌های بارز این شهید بزرگوار دارند؛ باید اذعان کرد که با وجود آنکه اغلب این آثار از سوی هنرمندان شهرستانی خلق شده‌اند اما از نظر تکنیکی و وجوه فنی و هنری آثار قابل اعتنایی هستند.

جامعه هنری به پیشواز پیکر مطهر شهید محسن حججی می‌رود

وی هدف از جمع‌آوری این آثار را به نمایش درآمدن یکجای آنها در مسیر مراسم تشییع پیکر شهید حججی عنوان کرد و گفت: به این دلیل که مراسم تشییع این شهید مدافع حرم قدری به تعویق افتاد لذا مناسب دانستیم که در قالب نمایشگاهی که نظاره‌گر آن هستید، آنها را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دهیم و در حقیقت با این کار به پیشواز پیکر مطهر این شهید بزرگوار رفتیم.

شجاعی طباطبایی تأکید کرد: بسیاری از هنرمندان شرکت‌کننده در برپایی این نمایشگاه کار هنری خود را به نسبت مقام شامخ شهدای مدافع حرم کم‌ارزش دانسته و لذا از ما خواستند که اتیکت نام آنها را به عنوان خالق اثر پای آنها نزنیم اما ما به رسم برپایی نمایشگاه‌های هنری و ارج نهادن به دغدغه‌مندی این هنرمندان نام آنها را نیز ذکر کردیم.

وی با اشاره به اینکه لوح فشرده این تصاویر با کیفیت بسیار عالی در اختیار مراکز استانی حوزه هنری به منظور بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: نسخه‌ای از این آثار با قابلیت دانلود در فضای مجازی موجود است تا علاقه‌مندان بتوانند با چاپ آن در هر ابعادی که مورد نظرشان است در موارد دلخواه استفاده نمایند و البته باید بگویم که به همت سازمان زیباسازی شهر تهران یکی از این آثار که متعلق به محمد تقی‌پور است در سطح شهر، اجرای محیطی نیز شده است.

شجاعی طباطبایی در پایان و در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایکنا که آیا دیوارنگاری میدان ولی عصر(عج) با نام «راهی که از سر گرفتیم» نیز متعلق به همین مجموعه است گفت: خیر، آن اثر فاخر نیز متعلق به میکائیل براتی از هنرمندان عرصه تجسمی است که به سفارش مؤسسه رسانه‌ای اوج تولید شده و البته موارد بیشماری از این آثار را نیز بنیاد روایت فتح برای تولید متولی بوده است.

این گزارش حاکی است در حاشیه این نمایشگاه، از تابلوی نقاشی عبدالحمید قدیریان از هنرمندان پیشکسوت نقاشی و مدیر هنری برخی از پروژه‌های سینمای دینی که آن نیز با موضوع شهید‌ حججی خلق شده است، نیز رونمایی شد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه «راهی که از سر گرفتیم» تا 24 شهریور در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران دایر است.

 

 

 

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.